PDA

Se fuld version : Palawan - Busuanga - Boracay

BJO
15-07-08, 14:28
C&C Travel har en rejse nr. 116 hvori der indgår nogle dage på Palawan. Det starter i Puerto Princesa med 1 overnatning. Derefter med jeepney til Sabang og 1 overnatning. Videre med jeepney til Port Barton og 2 overnatninger. Turen fortsætter med jeepney til El Nido med 2 overnatninger. Derefter et det retur til Manila med mellemlanding på Busuanga.

Er der nogen, der har prøvet den tur og kan den anbefales?

Vi er 2 par (uden børn), som efter ophold andre steder på Filippinerne, har tænkt os at mødes i Puerto Princesa og "hoppe" på C&C's tur på Palawan indtil mellemlandingen på Busuanga. Dér vil vi så blive et par dage og flyve videre til Caticlan for at være på Boracay nogle dage.

El Nido skal være et meget spændende sted at besøge. Vi har også set nogle meget flotte billeder fra Miniloc Resort, men det er rasende dyrt. Er det pengene værd?

Vedrørende Busuanga. Skal man vælge at bo i Coron eller Busuanga? Vi er ikke dykkere, men elsker den smukke natur og gode snorkel steder.

Gode og alternative forslag modtages med glæde.

BJO

Harly
15-07-08, 21:05
I kan glæde jeg til Busuanga " lufthavn" Det er i hvert fald den mindste lufthavn jeg nogen sinde har fløjet til. Selve indflyvingen er et kapitel for sig selv, og hvis flyet er bare det mindste overlastet, så ender maskinen et par meter uden for landingsbanen.
Men turen ( 116) lyder rigtig godt. Jeg har ikke været i Busuanga by, men Coron er helt fin, husk at besøge de varme kilder lige uden for byen, de er specilt gode for en lettere gigtplaget krop ( husk badetøj)

marven99
16-07-08, 07:52
Hvis i ikke skal betale for turen, så lyder det fint. Jeg har prøvet at læse beskrivelsen, og efter nogen tid undrer det mig hvad det egentlig er man betaler ekstra for.. Der er jo ikke noget i vejen for at man selv gør det.

Charmen er da selvfølgelig at man bruger de lokale transporter, det ved jeg godt. Men hvorfor betale overpris, når man kune tage den helt med ro og få det til lokal pris!
Handler det om tryghed, så er det naturligvis en fin løsning.

Med hensyn til pakken, så ville jeg mene at det bliver en smule hektisk og en del kørsel (i Jeepney). Kan godt undre mig at de giver så få dage til "adventure" når de så giver voldsomme dage på Coco Beach. Der er naturligvis noget økonomi i det.

BJO
30-07-08, 11:40
Tak for jeres svar. Vi er ved at planlægge turen over 4 uger fra midten af januar 2009. Vi har aldrig været på Palawan eller Busuanga og glæder os meget.

Til Harly: Dejligt at høre, at andre synes turen lyder spændende. Så må vi håbe, at der ikke er for mange, der snyder ved indvejningen af bagage med flyet til Busuanga. Jeg har hørt flere rose Coron, så vi vil sikkert vælge Coron.

Til marven99: Hvis min kone (fra Panay) og jeg var alene, ville vi arrangere turen selv, men vi har "lokket" et venne par med, så det er praktisk for dem at have en pakkerejse. Vores venner skal først 1 uge med H. C. Andersen, hvorefter vi så mødes med dem i Puerto Princesa. Vores venner har en enkelt overnatning på Coco Beach, men ellers indgår Coco Beach ikke i vores planer.

BJO
13-08-08, 10:19
Jeg har netop læst JanHansen's fine oplysninger under tråden "Ideer til ferieplanlægning søges". Er der nogen der har tilsvarende gode oplevelser i Puerto Princesa på Palawan og på Busuanga?