PDA

Se fuld version : Gennembrud for fredsforhandlinger

LarsKyhnau
17-07-08, 01:33
Der lægges op til, at de cirka 3 millioner muslimer på Mindanao får en form for udvidet selvstyre:

http://politiken.dk/udland/article540352.ece

Med familie på Mindanao kan jeg kun håbe på, at en fredsløsning på sigt kan være med til at bringe hele den gigantiske ø "ind i kampen" igen, så den kan tiltrække de nødvendige erhvervsinvesteringer, turisme m.m. Dette er i hvert fald hårdt tiltrængt.

whorist#1
17-07-08, 05:20
der bliver aldrig fred,insekterne vil have mere og mere når de først har fået noget.
turisme og invisteringer? glem det det bliver ihvertfald ikke fra den vestlige verden at turismen og investorer kommer fra
alt i alt meget dårlige nyheder :-(

Picamaro
17-07-08, 15:14
Det skal jeg se foer jeg tror det

kenneth
18-07-08, 00:47
For at bruge min filippinske kones ord da jeg fortalte at muslimeren på mindanao måske har mulighed for at få deres eget stykke land på en del af mindanao "and !! they are abnormal anyway " lol..

I første omgang kunne jo være en nem løsning for den filippinske regering ,at give selvstændighed til de terorister der får støtte fra bla. libyen ummidelbart har man måske tænkt at hvis vi gir dem deres eget land får vi¨ måske fred.

Fordelen er at man kan sortere rejsende fra idet de så skal vise pas ved indrejse til ph og man kunne godt tænke sig at man på filippinerne ville nægte adgang til folk fra den nye stat.
og samtidig udvise en del muslimere fra feks manila området.

Man vil bedre kunne legimitere at bekæmpe yderligående muslimer overfor den filippinske befolkning hvis terorister fra den muslimske del af mindanao angriber mål i filippinerne.

Jeg støtter selv op om en sælvstændig stat for muslimer på mindanao så kan de starte med at bekæmpe hinanden og endelig lade uskyldige mennesker i fred i den tid.
Desværre tror jeg bare ikke man slipper for terorisme på filipinerne idet flere af orginisationerne støtter Al-Qaeda.

Picamaro
19-07-08, 10:10
Quote ""og samtidig udvise en del muslimere fra feks manila området.""Unquote

Det vil aldrig ske.

cax
26-07-08, 11:41
Jeg synes det ville väre tragisk om man på den måde skilte Mindanao ud fra det resterende Filippinerne...