PDA

Se fuld version : Familiesammenføring via Manila

minskatforevigt
23-07-08, 21:13
Først tak for et rigtig godt forum her, I har været til stor hjælp på vores lange "rejse"

Vi har med meget stor glæde, modtage positiv svar fra udlængeservice vedr. familiesammenføring til Danmark.
Men jeg har et spørgsmål som jeg håber dette forum kan hjælpe med. Det er mest vedr. lufthavnen i Manila.

1. Hvilke dokumenter ect. skal min kone og hendes datter medbringe så der ikke bliver problemer med at forlade Filippinerne?

Oprids over vores forløb:

Vi ker kendt hindanden siden November 2005.

Min søn og jeg besøgte vores nye famile juli 2006, og september/oktober 2007.

Min kone og hendes datter tog med tilbage til Danmark på et turist visum, og den 22. december 2007 blev vi gift. Januar 2008 rejset min kone og datter tilbage til Filippinerne.

Febuar 2008 blev der ansøgt om familiesammenføring, og svaret fik vi juli 2008.

- vi har stort set været sammen hver dag (online), men nu glæder vi os meget til at leve i den virklige verden.

tap
23-07-08, 23:34
: jeres visaer,samt evt godkendelsen fra udlændingeservice
andet kan jeg ikke komme i tanke om pt.

mvh tap

LarsKyhnau
24-07-08, 03:55
Din kone skal også medbringe et bevis på, at hun har deltaget i et rådgivningsseminar for filippinerne, som rejser til udlandet. Din kone kan få oplysning herom på DFO (Department of Foreign Affairs) eller hos et af de (rejse)bureauer, der tilbyder hjælp med den slags papirarbejde. Herudover skal hun også medbringe penge til at betale såvel terminal fee på 750 peso samt filippinsk udrejseskat på cirka 1650 peso. Hvad et barn skal betale, det ved jeg ikke.

minskatforevigt
30-07-08, 05:14
Hej Lars og tap

Mange tak for hjælpen. Min kone vil i næste uge deltage i seminaret, selv om hun er født i Bohol må gerne deltage i Manila. Prisen for seminaret er 400 pesos incl. sticker, og varigheden er 2 timer (4 timer incl. ventetiden) .... :)
________

Flemming