PDA

Se fuld version : Opfordring

Dansker_i_Cebu
26-07-08, 20:54
Jeg har en opfordring, ja vel nærmest en appel til alle disse som søger hjælp her. Vi er nogle stykker som gerne prøver hjælpe med gode råd og dint og dat. Det er oz helt fint, men og der er et men, det ville være fedt at høre lidt fra jeres ture også ;

har de råd I fik været noget værd ?
har I selv nogle råd at give videre ?

Det er lidt surt at have brugt nogle gange timer på at hjælpe folk, for derefter intet at "få" igen. Et forum som dette kan kun overleve ved at folk aktivt bruger det, både mpdtage med samtidig også give info.

Derfor du der spørger her om billet, temperatur, rejsemål, din kæreste´s visa, hendes familie osv osv, giv lidt igen når du har været på din tur herud - med hjælp fra os i forum her.

På forhånd tak og rigtig god tur, vi glæder os til at hjælpe dig på vej - hvis vi kan.

minskatforevigt
02-08-08, 08:32
Hej Dansker i Cebu

Du har ret!!! Det ville værer den mindste "betaling" for jeres ulejlighed. Mange tak for hjælpen "so far" :)

Jyden
02-08-08, 12:56
Nu tager jeg afsted tirsdag i 2-3 måneder. Jeg har godt nok været afsted 2 gange før, men af langt kortere varighed. Jeg regner med at få landet, kulturen og menneskene helt ind under huden denne gang.

Noget af beslutningsgrundlaget for, hvordan mit bryllup, turen mv. skal tilrettelægges dernede er jo i høj grad præget af inputs fra dette site. Det er vel nærmest et patch work af inputs.

Dog kan jeg allerede bidrage med den erfaring, at råd ikke kun herfra men på alle lignende sites skal underbygges hos ambassader, relevante myndigheder mv. Jeg tror sitet skal ses som en øjenåbner, hvor man bliver opmærksom på de forskellige muligheder, opllevelser - gode som dårlige, der er i forskellige situationer.

Jeg håber da selv at kunne gøre nogle erfaringer jeg kan bibringe sitet når jeg kommer hjem, eller dernedefra.

Jeg skal f.eks. giftes, købe bil mv. dernede. Væsentlige beslutninger i et land, der ikke har meget til fælles med det vi kender fra vores Morten Korch Danmark.

Såfremt jeg vender levende hjem, eller i det hele taget vender hjem, vil jeg bidrage med et indlæg.

Samarjan
02-08-08, 14:39
Nu flytter jeg godt nok familien til Singapore fra Filippinerne, fordi jeg har landet et permanent job der, men derfor kan jeg stadig godt tilbyde hjælp, da jeg jo stadig har tilbragt meget tid I Filippinerne de sidste 18 år, hvoraf boet der fast siden 2001.
Som Dansker i Cebu siger, er det rart med lidt feed-back.
Jeg håber som altid at alle de, der beslutter at rejse herud, får det bedste ud af deres rejser, ja nogle finder ligefrem en livsledsager undervejs.
Jeg ville nogle gange ønske, at jeg kunne blive lige så opstemt af at skulle rejse, men jeg har rejst så meget i fly de sidste 20 år, at jeg betragter det som at tage bussen. Nu kan jeg i det mindste selv bestemme, hvor meget jeg skal rejse, selvom det stadig bliver til et par gange rundt om jorden om året (og det er ikke nær så meget, som det var).

(Tag ikke livet for alvorligt...det er kun imidlertidigt)

Hilsen,
Jan

tap
02-08-08, 15:41
Nu tager jeg afsted tirsdag i 2-3 måneder. Jeg har godt nok været afsted 2 gange før, men af langt kortere varighed. Jeg regner med at få landet, kulturen og menneskene helt ind under huden denne gang.

Noget af beslutningsgrundlaget for, hvordan mit bryllup, turen mv. skal tilrettelægges dernede er jo i høj grad præget af inputs fra dette site. Det er vel nærmest et patch work af inputs.

Dog kan jeg allerede bidrage med den erfaring, at råd ikke kun herfra men på alle lignende sites skal underbygges hos ambassader, relevante myndigheder mv. Jeg tror sitet skal ses som en øjenåbner, hvor man bliver opmærksom på de forskellige muligheder, opllevelser - gode som dårlige, der er i forskellige situationer.

Jeg håber da selv at kunne gøre nogle erfaringer jeg kan bibringe sitet når jeg kommer hjem, eller dernedefra.

Jeg skal f.eks. giftes, købe bil mv. dernede. Væsentlige beslutninger i et land, der ikke har meget til fælles med det vi kender fra vores Morten Korch Danmark.

Såfremt jeg vender levende hjem, eller i det hele taget vender hjem, vil jeg bidrage med et indlæg.

2-3 måneder? har du fået lavet visa ? husk at hvis din billet siger hjemrejse om 2- 3 måneder og du ikke har gyldigt visa til filippinerne kan du godt blive afvist i lufthavnen i danmark!!
ligeledes hvis du bliver længere på filippinerne end de 21 dage og bare regner med at kunne betale sig fra det i lufthavnen når du rejser hjem som man engang kunne,kan de godt finde på at sende dig hen på et immigrationskontor ude i byen,lidt surt hvis ens fly går om et par timer!

god tur
mvh tap

Dansker_i_Cebu
02-08-08, 23:19
Tak for dine mange gode indlæg gennem tiden, kender en dansker i Singapore som endda har været her på besøg i Cebu ; det skulle vist være bare LIDT anderledes end her `(ö)´

Alt godt derovre........ Glem os nu ikke hehe, vi er sådan en lille klub jo med få medlemmer så alle tæller ...................

Claus
27-09-08, 17:37
Hej Tap
Det lyder nærmest som om du prøver at skræmme folk ??? det er rigtigt at du kun får 21 dages visa ved indrejsen men det er da intet problem at få visum forlænget det kan de fleste rejsebureauer klare for nogle få hundrede peso. Det ved de formentlig også i københavns lufthavn, jeg har aldrig fået spørgsmplet der.

tap
27-09-08, 20:23
prøver skam ikke at skræmme nogen men derimod at hjælpe
luftfartselskaberne har ret at afvise dig ved check-in hvis du ikke har visum ud over de 21 dage og din billet har hjemrejse feks om 3 mdr
jeg siger ikke at de gør det men at de har ret til det

ja selvfølgelig kan du få hjælp til at få forlænget dit visum på ethvert turistkontor/hotel m.m.
eller i lufthavnen ved ankomst er vist nu muligt igen
det man ikke kan mere er at blive længere i landet end de 21 dage og så tro at man kan betale sig fra det når man rejser ud igen,der vil man så blive henvist til et immigrationskontor ude i byen og det er lidt surt hvis man skal rejse om et par timer og det er søndag aften feks.(dette er ihverfald det sidste jeg har hørt,men det er jo filippinerne såeh...)

mvh tap

Samarjan
28-09-08, 04:02
Jeg blev faktisk spurgt at den venlige kvinde ved Singapore Airlines check in counter i Kastrup tilbage i Februar, fordi min billet var Manila-København-Manila via Singapore, så hun begyndte at øffe om at jeg jo ikke havde noget visa i mit pas.
Jeg blev så nødt til at pege på fruen og fortælle den rare dame, at mit visa stod lige der ved siden af mig. Hun kunne så godt indse, at der ikke var noget at komme efter. Hun vidste åbenbart godt, at jeg bare får et Balikbayan visa ved indrejsen i Filippinerne, når jeg rejser ind med fruen.
Mennesker der ikke er gift med en Filippiner kan risikere problemer, hvis deres billet har længere gyldighed end deres visa.
Det er jo ikke underligt, at andre lande laver regler der er firkantet, når Danmark selv har valgt at indføre visaregler, der er himmelråbende idiotiske.

Hilsen,
Jan

Dansker_i_Cebu
28-09-08, 05:46
Har du en billet ud af landet ? De ville se om jeg havde en billet ud af landet igen og jeg havde da naturligvis en "gummi-billet" købt hos Cebu Pacific som blev aflyst ved ankomst.

Better safe than sorry

Samarjan
28-09-08, 16:21
Jeg har altid en billig billet med Cebu Pacific til Hong kong i lommen, når jeg rejser ind i Filippinerne. Der er lidt surt hvis man bliver stoppet, men jeg er aldrig blevet stoppet og spurgt endnu, og jer er indrejst omkring 94 gange siden jeg kom til Filippinerne første gang.