PDA

Se fuld version : Giftes i Filippinerne

Claus
29-07-08, 17:36
Hej alle
Jeg har kendt min kæreste i 2 1/2 år og vi planlægger at blive gift i Filippinerne næste år.
Jeg kan godt bruge nogen af jeres erfaringer vedrørebde flere ting:
Rent praktisk, hvad skal jeg sørge for at skaffe/medbringe af dokumenter for at blive gift ?
Er der nogen der kender til reglerne omkring formue etc. .... jeg forventer selvfølgelig at leve sammen med min kæreste til døden os skiller, men hvis nu alligevel vi skulle ændre mening en gang i fremtiden, er der så noget vi bør tænke over ? hvordan er reglerne i Filipinerne ? jeg ville nødi aflevere halvdelen af min formue i tilfælde af at hun pludselig fandt en anden !! er der nogen af jer der har styr på hvordan jeg sikrer mig mod det ?
Claus

Harly
29-07-08, 18:04
Hvilke papirer du skal bruge, kan de finde adskillige steder her på siten, brug søgefunktionen.
Juridisk vedr. formue, så kan I lave en ægtepagt, der giver dig særeje over en given formue og event. ejendom i tilfælde af skilsmisse. På den måde sikrer du dig selv i tilfælde af skilsmisse og din kommende hustru i tilfælde af dit dødfald, idet den kun er gældende ved en event. skilsmisse. Du skal dog sørge for, at den er udfærdiget og underskrevet inden brylluppet. Skal I bo i Danmark, skal du lige en tur på dommerkontoret med den, så vidt jeg husker inden 3 mdr. Hvordan retsreglerne er ved bopæl på Filippinerne, ved jeg desværre ikke. Men det er der måske andre her i forummet der ved.