Se fuld version : Ideer til ferieplanlægning søges
Hej.
Jeg tænker på at tage en tur til Bohol engang i oktober eller november.
Er der nogen der kan sige noget om hvordan vejret er på det tidspunkt?
Hvad man skal se/opleve?
Og om det evt. er muligt at tilmelde sig nogle ture rundt på øen når først jeg er der?
Håber i kan hjælpe
Der er en del risiko for regn, men på den anden side kan du også være heldig at få godt vejr det meste af tiden.
Hilsen,
Jan
uanset om du kommer ad søvejen eller fra luften til bohol vil der være masser af folk der tilbyder dig forskellige ture så det skal du ikke bekymre dig om
"must see" på bohol er vel tarsierne,verdens mindste primat samt chocolate hills og selvfølgelig de flotte strande på panglao men ellers er der masser af ting at udforske
god tur
mvh tap
Hey Joo.
Mig og kaeresten er lige kommet tilbage til Manila i mandags efter 4 dage paa Bohol, hvor vi bl.a. var paa en day-tour rundt paa Bohol med:
Blood Compact,
Python-slange,
Baclayon Church,
Loboc Church,
2 x Tasier boder,
River Cruise med Floating Restaurant,
Man-made Forest,
Chocolate Hills og
Sommerfulg-farm.
Derudover havde vi ogsaa snakket om at se og gaa paa Hanging Bridge, men den sprang vi over. Der var vi simpelthen for maette og traette. Men det hele kan sagtens goeres paa en dag, da der ikke er saa langt imellem de forskellige sevaerdigheder.
Vi fandt vores chauffoer i en brochure vi fik ved siden af bagage-udleveringen i Tagbilaren Airport. Du kan faa navn og adresse paa ham:
Countryside Tour
Richie Vasquez
51-5 Pamaong Ext.
Tagbilaran City, Bohol.
Mobil: 0919-7654571
Han snakkede udemaerket engelsk og viste os i starten af turen en lille plan for dagen, men den blev hurtigt udvidet og aendret nogle gange. Bare fortael ham hvad i gerne vil se. Han fortalte at deres familiefirma kan arrangere alt fra 2-50+ personer. Og prisen synes jeg var okay. Vi betalte 2000 Peso pr. person for hele turen rundt inkl. entre de forskellige steder og River Cruise. Eneste ekstra udgifter er hvis i koeber nogle souvenirs paa turen, hvis i inviterer chauffoeren med paa River Cruise (250 Peso) og hvis i bliver overtalt til at tage billeder med en tarsier paa hovedet, saa ser de ogsaa gerne at der bliver lagt lidt i kassen. Men ellers kan det goeres for ialt 2000 Peso hos ham.
Vejret kender jeg ikke saa meget til i november, men vi havde skoent vejr alle dage paa det nordlige Panglao og Tagbilaran, mens det blev mere og mere skyet og lidt regnvejr da vi naaede Chocolate Hills, som var den nordligste attraktion.
God tur og Bohol kan varmt anbefales!
Mvh.
JanH
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.