PDA

Se fuld version : Rejse

nyherinde
17-08-08, 21:11
Hejsa Jeg vil gerne en tur til Phillipinerne her sidst i 2008 i 2 1/2 uge

Har et ønske om at opleve en af de større byer i en kortere periode.. Og så tage en indenrigsflyvning til et sted hvor der gerne skulle være nogle natur oplevelser, Gode strande samt et natteliv med lidt gang i den..

Hvad kan anbefales.:

By er det Manilla, Cebu eller noget helt 3?
Strand mm er det Boracay, Bohol el. noget helt 3?

På forhånd tak

LarsKyhnau
17-08-08, 23:21
Storby: Cebu er klart hyggeligere og mere charmerende end Manila.

Strand & lidt natteliv: Det må næsten blive Boracay så.

Harly
18-08-08, 19:06
Om du oplever Manila eller Cebu City kan være lidt ligegyldigt, hvis det kun er byliv du går efter. Men ønsker du du også at se lidt af det virkelige Filippinerne, så vil jeg anbefale at tage til Boracay og derfra tage et par trip rundt på Panay. Få event. dit hotel til at arrangere et par ture med lokal transport både nord og sydpå langs kysten. Hvis du ikke vil bruge for meget tid på projektet, men gerne vil opleve lidt af den Filippinske hverdag, så at turen til Burunga i nord og Kalibo i syd. er går vent. bus til Kalibo, men til Burunga kan du tage en tricykle, det tager en lille times tid, men er oplevelsen værd.

Dansker_i_Cebu
19-08-08, 04:11
Du vælger klart Cebu som udgangspunkt, her er hyggeligt, her er international lufthavn, hospitaler, store mall´s, godt sikkert natteliv, gode & billige resort´s, pensionhouse samt hoteller. Her er lokale markeder samt en folk søde og rare mennesker. Desuden er her nogle gode oplevelser såsom Taoist templet og andre turist ting.

Fordelen er yderlig at du efter ganske kort tid er ude af byen og kan være på Mactan eller tage en tur nord eller sydpå, du kan besøge et hav ;-) af Øer såsom Bohol, Bantayan, Malapasqua, Sigihor, Negros osv osv

Så tager du f.eks til Cebu har du alt i et, byliv, strande, bjerge, jungler alt indenfor rækkevidde

Time go fast when you Cebuano

nyherinde
24-08-08, 11:18
Hejsa Takker foreløbig for svarene, hvor præcis ligger Boracay synes ikke rigtig jeg kan finde det på kortet

tap
24-08-08, 11:59
Hejsa Takker foreløbig for svarene, hvor præcis ligger Boracay synes ikke rigtig jeg kan finde det på kortet

øen er så lille så den er svær at se på kort men hvis du finder øen panay som ligger ca i midten af filippinerne og derefter byen kalibo og følger kysten op til den nordvestlige pynt lige ud for der ligger boracay

mvh tap

marven99
24-08-08, 20:32
Det er nemt med et forum, men ellers er atlaset opfundet :-)

dkpinoy
24-08-08, 21:47
Et forslag som læner sig lidt op ad marven....... skriv du blot boracay i f.eks. google..... og du får alt hvad du skal bruge herom. Den ø har en stor eksponering.

PNO
25-08-08, 10:51
Jeg kan anbefale at downloade et rigtig godt og gratis program.
Google Earth
Et perfekt program til at få sig et overblik over Filippinerne

Hilsen

PNO