PDA

Se fuld version : Cebu til Bohol

joo
22-08-08, 11:36
Hej.

Jeg skal til Bohol senere på året, men flyver til og fra Cebu og regner så med at tage færgen over.

Er der nogen der kan sige noget om hvor lang tid det tager fra Cebu lufthavn til færgen og med færgen til Bohol?

Når jeg skal hjem skal jeg flyve fra Cebu kl 13.35 og skal jo formentlig være i lufthavnen i god tid til check-in osv. Så det ville være rart at have en ide om hvad tid jeg skal regne med at tage afsted.

LarsKyhnau
22-08-08, 12:45
Færgeturen tager cirka 1 time og 40 minutter. Transporttiden fra lufthavn til havn afhænger meget af trafikken og dermed, hvilken tid på dagen, man gør turen. Der er kun godt og vel 10 km, men det kan let tage ½ time eller mere p.g.a. trafik.

Husk også at indregn, at der skal være plads til, at færgen er forsinket eller måske endda aflyst, så du må tage den næste. Hellere planlægge at have nogle timer i Cebu, som du f.eks. kan bruge til shopping eller til at spise en god frokost, end risikere at komme for sent til dit fly.

Skal du flyve internationalt fra Cebu eller blot med indenrigsfly til Manila? Hvis det sidste er tilfældet, så er det nemmere at droppe færgeturen til Cebu og flyve direkte fra Tagbilaran på Bohol i stedet for.

LarsKyhnau
22-08-08, 12:52
Skulle jeg selv flyve 13.35 fra Cebu, så ville jeg tage den sidste overnatning på et hotel eller et pensionat i Cebu - simpelthen. Du skal checke ind 2 timer før, og dermed være i lufthavnen 11.35. Det passer fint med at sove lidt længe, spise en god morgenmad og herefter checke ud fra hotellet og tage en taxi direkte til lufthavnen.

Det passer derimod ikke særlig fint med først at skulle have en taxi fra et resort på Panglao Island og ind til havnen i Tagbilaran, herefter stå i kø for at købe færgebillet, herefter sejle i 1 t og 40 min og endelig skulle have sin bagage over i en taxi og ud til lufthavnen i Cebu. Det er tidligt op og en masse unødvendig stress og jag, f.eks. hvis færgen er bare en lille smule forsinket.

Og tro mig: Rejsen fra Cebu til København er lang nok i forvejen, uden at man behøver at forlænge den yderligere ved at lægge en færgetur og en ekstra taxitur oven i hatten samme dag, som man skal flyve.

Dansker_i_Cebu
22-08-08, 13:45
Jeg vil afgjort give Lars ret. Ta du en færge til Cebu og overnat den sidste nat i Cebu, så du kan være frisk til rejsen hjem

Det bliver en lang tur fra Bohol til København, noget mere afslappet at nyde den sidste dag, stå op og få din morgenmad i fred & ro, derefter tudse ud i lufthavnen.

Ellers skal du op nærmest før en vis herre får sko på og som Lars skriver stresse hele vejen.

Go tur hjem, øhh det er vist i fodbold de siger det ;-)

joo
22-08-08, 14:26
Mange tak for svarene

Jeg flyver med Singapore airlines fra Cebu til Singapore og derfra til Kbh. Grunden til at jeg flyver til cebu er, at jeg på vejen ud gør ophold i Singapore for at besøge noget famillie.

Er der nogen der kan anbefale et hotel i cebu? Helst ikke for dyrt da jeg rejser alene

PNO
22-08-08, 14:37
Jeg må give de ærede talere ret :)

Et godt hotel ikke langt fra Robinson er
http://www.appletreesuitescebu.com/
Værelser fra 998peso til 1398peso

Vi boede der i maj og havde bestemt ingen klager
Det tager mellem 45min og 1 time til Airport

Hilsen

PNO

LarsKyhnau
22-08-08, 15:19
Skulle det sikkert udmærkede appletreesuites være udsolgt, så ligger Diplomat Hotel også tæt på Robinson, d.v.s. i samme område. De har tit kampagne, og når de har det, så koster et de-lux rum cirka 1.300 peso + evt. morgenmad, hvis man ikke bare spiser den et andet sted. Standardrum koster med kampagnepris kun 1050 peso, men de er meget små.

Du kan sagtens finde billigere steder i Cebu, men det er også rart at få en god nattesøvn den sidste nat, før man skal flyve, og dette sted kan jeg garantere for er i orden. Der er også diverse former for natteliv i området omkring Robinson, hvis du skulle få lyst til at gå lidt ud om aftenen.