PDA

Se fuld version : Chat

nyherinde
24-08-08, 11:11
Hejsa

Nu har jeg chattet med en Filipinsk pige i en periode, og overvejer i den forbindelse at tage ud at besøge hende...

Før jeg begyndte at chatte med hende have jeg chattet med et par andre, dog gik der kun kort tid inden de var udsat for diverse tragedier og manglede penge, af samme grund vurderede jeg at seriøsiteten nok kunne ligge på et meget lille sted.

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaringer med seriøsiteten gode/som dårlige..?

Herudover overvejer jeg at sende en pakke til Fillipinerne kan man forvente at en sådan når frem og hvordan fungerer det med forsendelser fra fillipinerne til Danmark?

På forhånd Tak

Gringo
24-08-08, 12:04
Hej
Læste dit indlæg. jeg kan sige at den slags du ahr været ude for mth til tiggeri fra kvidner påp chat sider - dem er der rigtig mange af - jeg har selv prøvet det- både med thaier - som er forfærdelige. og med en filippiner..
Man må sortere dem . men har man være derude på Phils og set forholdene der som de er for mange mennesker. ja så forstår jeg egentlig godt at de gerne vil tigge lidt penge..
Men generelt tigger filippinere ikke på samme måde som man er udsat for i Thailand,de er rent ud sagt griske og fulde af løgn.
hvis der er seriøse - siger de intet. eller næsten intet. man fornemmer hurtigt om de er seriøse eller ej - bedst ved at tage derud selvfølgelig -
Jeg tog selv derud og mødte min pige . hun er helt okay - smuk og sød- og jeg er ikke nervøs for at sende en skilling der til hendes hjælp... via western union
Filippinere har svært ved at finde ordentlig jobs. der er intet .-kort sagt så er de rent ude at skide !
Jeg har faktisk aldrig set noget lignende !
Ondt af dem ? ja gu har jeg så---
men du har gjort det rigitge ved at være mistænksom... du kan tage derud. er hun ikke til noget- - så er det intet problem med en anden..
Jeg vil ikke sende nogen pakke eller brev derud det bliver simplethen stjålet ! - af postmedarbjedere !
ok -
venligst
Gringo

opjm2105
24-08-08, 12:06
hejsa du nye,
Ja der findes både gode og dårlige, seriøse og useriøse mennesker på nettet, det er nok en god ide at tage ud og besøge vedkommende før Du indvolverer dig for meget, men et er sikkert, Du skal bruge din sunde fornuft og lidt dømmekraft uanset om du møder dem på nettet eller live, ellers resikerer du at løbe ind i en Du bare føler vil udnytte Dig.
Pakkepost, det kommer an på hvor meget du vil betale, så vidt jeg husker er der to måder med post danmark, den ene ca 1 måned, men de har vist nok en begrænsning i vægt og mål. der er også et par private Philip. personer der har pakketransport til Phil. og de er gode, men der skal man regne med ca 3 mdr, der er ingen vægtgrænse, pris imellem 600 - 800kr.
hilsen Ole.

tap
24-08-08, 12:11
har ikke selv chattet med nogen men mødte min kone på dykkerferie på boracay
mit indtryk er at over 50% af de filippinske piger der chatter er scammere som ikke er ude efter en honey-ko men en money-ko,og har de en 5-10 internet kærester der hver sender lidt penge hver måned så kan de leve ganske udemærket,som du selv skriver har du selv oplevet det
det eneste rigtige at gøre er, tag derud og se om det swinger og evt få nogen til at tjekke hendes baggrund,hvis hun kun er ude efter dine penge vil du hurtigt lugte lunten

mht pakker så er alle de pakker jeg har sendt nået frem der har aldrig været problemer(post danmark)
du kan evt sende en balibyanbox,en kæmpe kasse du kan fylde op med div. ting og sager og bliver derefter leveret til døren for mellem 700-1000kr alt efter hvor på filippinerne det er

mvh tap

LarsKyhnau
24-08-08, 12:49
Husk også at checke, om den "pige", du har chatted med, er en hun eller en høm. Sidstnævnte har generelt en høj aktivitet på internetcafeerne og mange udenlandske "kærester" :)

Samarjan
24-08-08, 14:24
Det er fint at chatte for nogle mennesker, men som du nok har fundet ud af, kan man komme ud for "søde piger", hvis halve familie pludselig udvikler diverse sygdomme, der koster en hel del at helbrede, eller også er familiens carabau død eller rishøsten har slået fejl. Der er mange muligheder.
De tilfælde TAP nævner, er det jeg kalder "To play the horses". En enkelt pige får igennem internettet op til 10 udlændinge til at sende hende penge. Mår de forskellige chat kærester pludselig anmelder deres ankomst, kan hun måske ikke lige møde dem, fordi hun skal tilbage til provinsen, fordi der er problemer i familien. I de fleste tilfælde er det fordi, hun allerede har reserveret den periode til en anden chat kæreste.
Nu er de selvfølgelig ikke sådan allesammen, men man skal altid tænke over deres situation, der mange gange kun giver dem et valg imellem at tjene penge på den måde, blive barpige eller prøve at få et underbetalt arbejde udenlands.
Det er såmænd nemt nok at møde en Filippinsk pige i Filippinerne uden forudgående at have mødt dem i et chat room.
Underligt nok er jeg blevet antastet meget oftere efter jeg blev gift end før. Det sker f.eks hos Starbuck's eller i en SM mall, hvor de selv begynder at sørge hvor man kommer fra og indenfor få minutter vil de også gerne udveksle mobilnumre. Fruen bliver altid noget knotten, når det sker, man hvad kan jeg gøre. Jeg opsøger det ikke, men det sker bare, og man kan jo godt være venlig selv om man ikke er interesseret.

Hilsen,
Jan

Samarjan
24-08-08, 14:28
Forøvrigt er Frienster det mest benyttede sted at møde Filippinske piger i dag via Internettet tæt fulgt af Myspace og Facebook.
Man skal bare altid bruge sin sunde fornuft.

josan
04-09-08, 11:20
Jeg har vist været heldig! Har kun mødt 1 pige på internettet... søgte ikke en kæreste, så vi mødtes tilfældigt. Jeg var dog meget forsigtig og kunne ikke drømme om at sende penge, før jeg havde mødt hende. Nu har jeg besøgt hende 3 gange... alt det hun har fortalt, har været sandt... og hun er nu i danmark som au pair.... og alt går perfekt (undtagen når man kommer hjem og hun har stegt og spist min sardellen leverpølse... hehe)!

Hvor heldig kan man være!!! :)

Carsten
19-09-08, 17:26
Tja min første "chat kæreste" var også fuld af løgn og plat, men heldigvis fandt jeg via nogle bekendte i Cebu en ærlig og reel pige som jeg idag er gift med.

Moralen er send ikke penge førend du har mødt pigen "live" i Fillipinerne og stol ikke på de billeder de sender før du har set hende på webcam........... Held og lykke med din søgen men brug din sunde fornuft...