PDA

Se fuld version : Hong Kong update

Dansker_i_Cebu
05-09-08, 20:03
Så er tiden kommet, skal forlade landet 1 dag grundet visa reglerne her.

Hiver fruen en smut til HongKong 2 dage med CEBU pacific (flot skal det være)

Vi ankommer mandag nat ca kl 1 på hotel og skal rejse hjem onsdag eftermiddag.

Er der bare noget vi SKAL se eller et sted vi SKAL spise på.

Ellers regner jeg med de har nogenlunde samme priser overalt i byen på elektronik osv, men har du et tip et lokalt marked eller lign modtager vi det med kyshånd.

Kim P. Nyberg
06-09-08, 00:35
I distriktet Central nær ved havnekajen og Hollywood Road, er der smalle gyder og store handelspladser, hvor der dels vrimler med Pinay's, dels alt muligt mellem himmel og jord til salg. McDonald's er også et besøg værd. Selv tidligt på morgenen. De har både morgencomplet og stort salatbar. Deres danske restauranter er dybt kedsommelige sammenlignet med de Hong Kong'ske. Byen øvrige restauranter er også en positiv kulinarisk oplevelse. Og de ligger stort set på hver eneste gadehjørne.

Og så bør man også løse billet til bussen, der kører op til byens højeste punkt "The Peak", hvorfra der er en fantastisk udsigt over byen. Der ligger et velassorteret shoppingcenter deroppe, og så kan man tage et specielt tog ned derfra igen. Alene bygningen "The Peak" har en ganske speciel arkitektur, hvor man lige må spørge sig selv hvordan pokker de er sluppet afsted med at bygge på den facon (husk for alt i verden kamera).

Priserne i HK kan sammenlignes med de danske for en del varegruppers vedkommende, mens andre ligger nogle nøk under. Tekstiler ligger generelt på halv pris i forhold til i DK. En del varer er desuden sindssygt billige kopivarer af dyre mærkevarer (ligger frit fremme så enhver kan se dem, trods det ulovlige islæt)

Dansker_i_Cebu
06-09-08, 04:25
The Peak lyder super, vil google det lidt, men McD i Hongkong, never hehe - jeg skal ha kineser food der, selvom en salatbar lyder tiltrækkende .

marven99
07-09-08, 09:18
Glæd dig!

Som det bliver beskrevet er Victoria Peak et must.

Bosæt dig i Kowloon. Så er du tæt på Ladies market (Som modsat Filippinerne ikke omhandler salg af damer) - men adskillige markeder med en ret charmerende steming.

Du er ligeledes i gå afstand fra byen skyline, hvor der hver aften er lysshow på 42 skyskrabere, skal ses, uanset hvad man så end syntes om det!

En tur til Lantau med cable cars, op til verdens største bronce buddha, er også et besøg værd. Mest måske pga. udsigten over den nye lufthavn.

Dansker_i_Cebu
07-09-08, 14:32
Tak for tippet, tror jeg prover booke et hotel i Kowloon saa, har du et du kunne anbefale -

jeg booker om 2-3 timer

Kim P. Nyberg
11-09-08, 04:21
Du kan også tjekke The Peak ud i 3D på Google Earth

cax
18-09-08, 21:43
Hvis du er til dyr og vand så kan jeg varmt anbefale Ocean Park. Se evt.mere på deres hjemmeside http://www.oceanpark.com.hk her får man nemt 6-7 timer til at gå. Der går bus fra Admiralty stationen, hvor du også kan köbe bus og entre billet.