PDA

Se fuld version : Visum / Rejse til Cebu

Kim 2
09-09-08, 15:35
Hej, jeg heder Kim, bor i København og er ny i dette forum.

Jeg har været på ferie i Cebu / Mactan Island i januar ( 3 uger ).
Jeg skal nu afsted igen i november/december, men denne gang i 4 uger
og så kræves der visum.

Spørgsmålet er, om jeg skal have et visum via den filippinske ambassade i Norge
eller om jeg kan rejse uden visum og få et visum hos immigrationsmyndighederne i Cebu ?

Harly
09-09-08, 16:04
Jeg vil anbefale dig, at have visumet klar hjemmefra.
Hvis det ikke er i orden ved indrejse og du løber på en emsig immigrationsofficer ved indrejsen, så får du vanskeligheder. Du kan også komme ud for at blive afvist ved Gaten ved udrejse, fordi dine papirer ikke er i orden.
Brug event. søgefunktionen og søg under : visa

LarsKyhnau
09-09-08, 17:50
Der er ingen problemer ved indrejse på Filippinerne, men det er rigtigt, at man teoretisk set kan risikere at blive afvist af flyselskabet allerede ved indcheckning, hvis man ikke har visum til hele opholdet. Den sikreste løsning er derfor enten at anskaffe sig visum hjemmefra eller alternativt købe en billig "showticket" til f.eks. Hong-Kong med Cebu Pacific, og så få denne refunderet mod gebyr efter indrejse på Filippinerne.

En ansat på det nu nedlagte filippinske konsulat på Amager har fortalt mig, at man på Filippinerne er trekvart ligeglade med, om folk får deres visum i Europa eller på Filippinerne. Men det er rigtigt, at man i princippet kan risikere problemer med en emsig og/eller usikker ansat i lufthavnen, hvis man gør det på den nemme og billige måde og forlænger sit visum efter indrejse på Filippinerne.

Kim 2
10-09-08, 08:54
Den sikreste løsning er derfor enten at anskaffe sig visum hjemmefra eller alternativt købe en billig "showticket" til f.eks. Hong-Kong med Cebu Pacific, og så få denne refunderet mod gebyr efter indrejse på Filippinerne.

Tak for jeres svar.

Jeg skal mellemlande i Hong Kong på vej til Cebu.

Kan du fortælle mere om, hvor og hvordan jeg kan købe denne "showticket" ?

tap
10-09-08, 14:29
du kan købe en manila-hong kong-manila billet på : www.cebupacificair.com
du printer den selv ud som e-ticket og kan sådan set annulere den ligeså snart du har fået bekræftet og betalt den,du får ca. halvdelen af pengene tilbage efter ca. 3 mdr.
din manila-hong kong billet viser du i evt. kastrup hvis der skulle være nogen problemer ved check-in
som harly skriver så ville jeg personligt også selv ha visummet iorden inden afrejse,da det dels er halvdyrt at købe en billet i dec-jan ca.1000kr dels ville du være helt på den sikre side
med et gyldigt visum inden afrejse
visum kan fåes/købes her: http://www.philembassy.no/bayanihanorsk.html

mvh tap