Se fuld version : terminal 3 igen,igen,igen
LOL taget på den nye terminal 3 er nu for 3. gang brast sammen,gad vide om det er derfor den bliver kaldt terminal 3 ?
"philippines,the land that logic forgot"
king of mongers
Hej,
Nu har jeg et par gange læst negative ting om Terminal 3 i Naia, derfor vil jeg også komme med min lille personlige mening.
Vi har rejst mange mange gange domestic og udenrigs i Filippinerne, og første gang vi skulle bruge terminal 3 var her i starten af august måned.
Jeg er slet ikke enig i at alt er så negativt som I får det til at lyde:-) Jeg synes det er en kanon fed terminal, som når den er helt færdig nok skal blive toptunet. Der er jo en grund til at man har taget lufthavnen i brug nu, som de fleste ved var lufthavnen næsten færdig for 5 år siden, men først nu har den Filippinske regering kunne åbne stedet på grund af finansielle problemer med tingene. Det har man så fået styr på nu og skulle åbne stedet af hensyn til en tidligere indgået kontrakt med lufthavsfaciliteterne. At man ikke har fået det hele færdig helt til åbningen er bevares typisk Filippinerne, men jeg synes sgu vi fik et godt indtryk af lufthavnen, der er stor og lækker, lavet af gode materialer osv. Der er massere af plads i modsætning til den lille og meget indeklemte domestic lufthavn og den slår da terminal 1 med 100 længder - så smil nu.
Vi havde ikke det mindste problem hverken med indcheckning, kø eller andet og der var fin information med hensyn til gates osv samt info via højttalerne.
At taget har nogle fejl er jo noget de er ved at rette op på - men altså det er ikke "BRAST SAMMEN" - slet ikke - så ro med overdramatiseringen.
Mvh Peter
Hele historien med den terminal er hvad man kalder "en hvid elefant".
At den ikke åbnede tidligere, var til dels på grund af at den Filippinske regering i deres naivitet troede de kunne ekspropriere terminalen, uden at Fraport ville anlægge sag.
Jeg elsker det meste ved Filippinerne, men ikke deres korrupte regering og politikere.
Terminalen er faktisk flot. At sammenligne terminal 1 med noget som helst.......den er jo mere kedelig end selv terminalen i Cairo.
Hilsen,
Jan
Johnny0665
12-09-08, 18:15
Det ser ihvertfald godt ud på billederne i flg. link:
http://www.unlawyer.net/photos/?a=ninoy-aquino-international-airport-naia-terminal-3
Dansker_i_Cebu
12-09-08, 23:51
Min kone og jeg vadede rundt et par timer igår der og tog nogle sjove billeder (som vi måske lægger ind på fili foto) da den var total mennesketom .. En sjov følelse at være et sted uden mennesker på Fili og specielt en lufthavn. Men men men, pludselig var der en ½ mill der skulle med de første morgen flyvere og med almen filippinsk charme og kaos, kom vi gennem div tjek inn.
Vi kunne ikke rigtig få noget at spise inden tjek inn og da vi kom gennem kontrol kunne v ikke nå at spise på de ellers ok steder der var der.
Det skal nok blive godt når cementen er tør, alle lys virker, skilte bliver sat op osv - Det er så dejligt filippinsk at man bare smiler og trækker på skulderne for hvem fanden gider bo i effektive Hong Kong f.eks
Som der står på bannere i lufthavnen :
"Filipinos are worth dying for"
- NINOY AQUINO
Jeg sir ; det klare det sgu meget godt selv
Utrolig historie med den lufthavn, skulle naesten tro den aldrig blev aabnet, men nu er den jo saa smaat igang.
Ankom selv indenrigs med Cebu Pacific og det funkede fint, bagagen kom hurtigt og jeg kunne godt lide at chauffoeren kunne parkere paa en parkeringsplads faktisk lige uden for doeren.
ikke nogen negativ omtale om landet, jeg elsker det, men at Filippinerne klarer det meget godt selv, synes jeg vi skal lade landets tilstand og oekonomi tale for ;o)
Ja, men bare fordi de er verdensmestre i at køre deres eget land i grus, er de stadig nogle af de flinkeste mest hjælpsomme mennesker, der findes.
Man kan hade dem og man kan elske dem (nu mest det sidste).
Man skal bare (som udlænding) ikke blandes ind i noget med myndighederne, fordi retfærdighed i Filippinerne, kan i højeste grad bero på, hvem man kender, hvor meget man kan betale samt ens hudfarve.
Jeg håber den terminal kan blive en success.
Hej med jer
Er blevet lidt forvirret over de mange terminaler. Den meget omtalte terminal 3 er det det samme som Centinial (eller noget i den retning)? Altså indenrigs lufthavnen. Eller er det en ny terminal ved NAIA?
Skal derned i oktober med Cathay via Hong Kong jeg regner med at jeg skal flyve hjem fra den gamle NAIA lufthavn.
Jørgen
Hej med jer
Er blevet lidt forvirret over de mange terminaler. Den meget omtalte terminal 3 er det det samme som Centinial (eller noget i den retning)? Altså indenrigs lufthavnen. Eller er det en ny terminal ved NAIA?
Skal derned i oktober med Cathay via Hong Kong jeg regner med at jeg skal flyve hjem fra den gamle NAIA lufthavn.
Jørgen
Den gamle NAIA er Terminal 1 er kun udenrigsflyvninger
Centennial er Terminal 2, benyttes kun af Philippine Airlines PAL og er alle PAL indenrigs og udenrigsflyvninger.
Terminal 3 er den nyaabnede og har saavel indenrigs som udenrigsflyvninger, den har bl.a. erstattet den gamle "Cebu pacific" indenrigsterminal.
Kan godt forstaa din forvirring, sidst jeg var med Cathay til Hong Kong var det fra den gamle NAIA og det er det nok stadig
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.