PDA

Se fuld version : En besynderlig flyvetur....

Niels
13-09-08, 17:47
Jeg havde jo slået et slag for de billige billetter med Finnair for nogen tid siden. Jeg havde selv sikret mig en og havde fået min kæreste til at flyve overfra Manila til Bangkok. Vi skulle være i Thailand i en uge.

Lyder nok som et lidt kort ophold til så lang en flyvning, men det fungerede nu fint.

For mig er det en dejlig afgang. Jeg rejste fra CPH fredag kl 17.50. Havde 50 minutter i Helsinki og så videre direkte til Bangkok ved 20 tiden. Heldigvis var flyet til Bangkok forsinket en smule. Så ingen stress.

Finnair er fine at flyve med. Jo nogle ældre fly (MD11), men nok ikke ældre end dem Thai beflyver CPH med. God benplads. Maden ok og bedre end KLM. Man betaler for spiritus, men det var 4 euro for en fem cl gin tonic. Vin og øl er gratis og selvfølgelig også vand og juice og softdrinks. Alt vel så langt.

Så var der bare de to pisse fulde nordmænd, der sad lige foran mig. Pisse fulde er en stærk underdrivelse. De var voldsomt irriterende. Ikke at de råbte og skreg, men de stod op i korridoren. Satte sig ned, rejste sig op igen. Personalet spottede dem ret hurtigt og så fik de at vide at der ikke var ydeligere servering for dem.

Personalet havde dog grumme travlt med at komme ned og sove, så de spottede ikke at de havde egen beholdning af sprut med. Jeg ved ikke hvor de gemte det, men de blev om muligt endnu mere fulde og endnu mere uudholdelige.

Det ene skvadderhoved havde så en mani med at spørge hvad klokken var. Han gjorde så den fejl at spørge en finsk pige der sad overfor ham. Det gjorde han ved at 'nusse' hende på armen. Da han havde gjort det tre gange, så kom hendes mand fløjtende gennem luften
og han var stor som en bjørn. KLASK sagde det og så fik han en på bladet !!!
Så faldt der lidt ro over lejren. Personalet så ikke en dyt.

Jeg ved sgu ikke om de to udover at være fulde også var på dope. Enhver ordentlig nordmand havde bare sovet sin brandert ud. Det gjorde de ikke.

Det var lidt af en lettelse at stige af flyet kl 10.00 i Bangkok lokal tid. Søvn var der ikke meget af på flyvningen.

Jeg har sgu' ikke så meget imod at folk er lidt selskabelig overrislede, når de skal på en lang flyvetur på ferie. Jeg har selv båret et par pæne ombord i min tid, men har da blot knaldet brikker. Eneste gene har måske været en lydelig snorken :-) Det kan da så være slemt nok.

Det her kunne være endt rive galt, med sikkerheds landing i en eller anden russisk udørk.
Jeg synes ikke personalet levede op til deres ansvar.

Vi havde bortset fra det en rigtig fin ferie i Thailand. Vores veje skiltes lørdag kl 10.00.
Jeg rejste til CPH og min kæreste til Manila.

Jeg ankom til CPH 20.30 lokal tid lørdag. Så var det bare hjem på køjen.
Ingen jet lag overhovedet og jeg stod på arbejde mandag morgen helt frisk.

Læren af dette. Tjae. Man burde jo nok have gjort personalet opmærksom på at den var rive gal med de to skvadderhoveder, men desværre holder man jo ofte sin kæft.

Bedste hilsner

Niels

LarsKyhnau
13-09-08, 21:10
Hej Niels. Godt at I "overlevede". Og ja, du burde nok have rejst dig op og diskret have kontaktet personalet, hvor i flyveren de så end sad og sov eller hvad de nu gjorde. Måske har dette ikke noget specielt med Finnair at gøre, men jeg synes nu, det lyder lidt dårligt, at der ikke er en steward, som går en tur igennem kabinen med jævne mellemrum for at se, at alt er ok. Det synes jeg da, at de gør på andre selskaber, herunder også KLM.