PDA

Se fuld version : Telefoni til mobil i filipinerne

alipio44
28-09-08, 10:35
Er der nogle der har noget nyt om den billigste måde at ringe til en mobil i Cebu.
Pf tak.......Alipio

Kim P. Nyberg
28-09-08, 12:28
Vil mene at diverse forudbetalte telekort særligt til udlandstelefoni vil være gode. Alternativt kan du bruge Skype eller Lebara. De omtalte telekort er nemmest at få fat i på posthuset og i etniske butikker.

alipio44
01-10-08, 11:48
Betalingskort har jeg ikke tiltro til da jeg for tit har oplevet at de snyder!!!!

Kim P. Nyberg
01-10-08, 12:49
At nogle af dem snyder, vil jeg ikke afvise. En del af dem har end ikke noteret et nummer til kundeservice i tilfælde af problemer. De kører med andre ord efter devisen "fuld tilfredshed eller pengene spildt".

Et kort jeg aldrig har haft de store problemer med er GlobalOne. De giver fuld valuta for pengene, og de HAR en kundeservice. Når der så har været noget, har jeg ringet til kundeservice, og de sætter straks en på sagen. Har man spildt penge på noget, og det skyldes en fejl i deres system, sætter de de mistede penge ind på kortet igen.

Jeg har aldrig selv brugt Lebara, jeg har heller aldrig hørt noget dårligt om dem. Tværtimod har jeg hørt mange, som jævnligt foretager opkald til udlandet, anbefale selskabet.

Jeg har selv Skype. For det meste er kvaliteten super, enkelte gange noget katten har slæbt ind. Men jeg synes mine penge på SkypeOut rækker langt. Overordnet er vi her i huset godt tilfreds med Skype.

dkpinoy
01-10-08, 13:50
Skype er for dyrt til Filippinerne. Ellers skal der være sket noget med taksterne på det sidste som jeg ikke har set.

Gode alternativer er voipbuster.com og voipcheap.com. Sidstnævnte har været billigst i lang tid til Filippinerne. Vi oplaver kvaliteten som rigtig god med disse. I programmet sætter vi det til at ringe vores fastnet op først (det er gratis). Når vi så løfter røret ringer det til nummeret på Filippinerne.

Det er naturligvis oftest billigere at ringe til fastnet end til mobil.

Dog vil jeg råde til, at man med mellemrum kigger Skype, Voipbuster, Voipcheap og andre lignende udbyders priser igennem, da de jo kan ændre sig.

don
01-10-08, 17:50
Har brugt voipcheap i ca.3 år da det er det billigeste og regtig god kvalitet og meget nemt
Ca. 0,70 kr. i min inc. moms. Til Filip i kan selv tjække link

http://www.voipcheap.com/en/calling-rates.html#letp

NasugbuBo
01-10-08, 21:29
Min kone bruger Yahoo messenger når hun skal snakke med familien, det er gratis herfra og koster 20 peso i timen på PC-café på Filippinerne. Det går der tit en time eller to med søndag formiddag, og det er med webcam og kvaliteten er god.
På Yahoo messenger kan man også sætte 10 eller 25 $ ind på sin konto og så ringe til mobil eller fastnet. Til mobil koster det ca. 1 kr. pr. min.

mvh Bo

dkpinoy
02-10-08, 00:32
Bo har jo fat i noget af det rigtige....

Dog er yahoo for dyr sammenliget med VoipCheap når vi taler opkald til telefon. Og mine oplevelser på denne front er også til fordel for VoipCheap.

Men faktisk vil det være at foretrække, man kunne tale PC til PC. Hertil er Yahoo og faktisk også MSN, Skype, Voipbuster, Voipcheap og andre lignende programmer udemærket. Og billig er det jo.

Og som Bo peger på, så er det billig at gå på internet cafe på fili.

Mange kunne med fordel opsætte en PC hos sin famile (hvis de ikke har én) og ligeledes etablere en god bredbåndsforbindelse. Hvis man sammenlagde de udgifter man har til taletidskort, VoIP programmer m.m., så løber det efterhånden op i ufattelige beløb. Vores familie har fået en PC opstillet og har bredbånd. Men desværre er der meget ofte problemer med ting som betjening og selve PC'en. For mange bruger den og den kører ikke optimal. Jeg er en dygtig IT bruger men er ikke ekspert i dybden. Så det er skide træls når det ikke vikrer - for så har vi jo alligevel udgifterne på anden vis til ovenstående....

Så I kunne overveje at købe og installerer PC og bredbånd..... der er fordele, men tænk over de problemer der kan opstå.

Og sidst men ikke mindst. De af jer, der har mødt en pige på nettet og "forelsket jeg hovedkuls" - I skal lade værer at overveje en sådan løsning..... Chancen for at I bliver snydt er for stor. Selv kender vi en filippinsk pige, der snød en dansker på denne måde. Faktisk havde vi advaret ham flere gang om ikke blot blindt at smidde en masse penge efter hende..... det overhørte han. Han blev vist meget sur og gnaven da hun løb fra ham - efeter han havde betalt PC, Telefon, Bredbånd, udbygning på hus, dyre leveomkostninger osv. osv..... Men han skulle så åbentbart lærer det på den hårde måde (var vist ikke første gang for ham).