PDA

Se fuld version : Links

kenneth e
28-09-08, 12:38
Hej Forum.
Nu er jeg pænt grøn når det kommer til forhold med filippinske piger.
Men skæbnen ville altså at jeg mødte en, og hold da helt fast hvor er hun bare skøn, det er noget helt andet end med de danske piger.
Nå men til sagen, der er sikkert mange andre her på forum (ellers kommer der vel) der er lige så grønne som jeg selv, men jeg søgte lidt på nettet og faldt over en god side, som forklare lidt om den filippinske mentalitet og hverdag, samt hvad man kan forvente af sin kæreste eller kommende hustru.
En side som har givet mig noget mere forståelse og indsigt.

Håber at andre vil poste ligende links.
http://www.western-asian.com/index.php/understanding-asian-sensibilities

Samarjan
28-09-08, 16:38
Der er efter min mening hovedsagligt 3 grupper af Filippinske kvinder, man kan havne i et forhold til.

1. Kvinden der oprindeligt falder pladask for en udlænding (ægte kærlighed). Disse forhold vil typisk vare livet ud uanset alders forskel. Hun vil gerne have, at man hjælper familien lidt nu og da, men ikke noget ud over det sædvanlige.

2. Kvinden der gerne vil væk. Hun er parat til at gifte sig med en udlænding (helst lidt ældre), men det er ikke ægte kærlighed fra hendes side. Hun vil for det meste være en dydig hustru, men hvis manden er en del ældre, kan det ikke udelukkes at hun begynder at forsøde andre mænds liv dog uden nødvendigvis at lade sig skille fra hendes mand.
Hun vil for det meste fokusere meget mere på sin familie end på sin ægtemand, men ikke så åbenlyst at det vækker mistanke. Hun vil dog lide en hel del af hovedpine og mavepine om aftenen, da børn ikke indgår i hendes planer og bestemt ikke med hendes ægtemand.

3. Golddiggeren. Kvinden der i starten giver manden (uanset alder) alt indenfor sex, og derefter gifter sig med manden. Derefter er der en hel masse der går galt. Hun skal lige pludselig hele tiden hjem til Filippinerne, og manden skal selvfølgelig betale til hele hendes familie samt betale når deres carabou dør eller et familiemedlem bliver syg, hvilket vil hænde med alarmerende hyppighed. Der vil aldrig blive præsenteret kvitteringer på disse beløb, fordi det bruger man jo ikke herude kasi.
Et sådan ægteskab vare som regel fra 6 måneder til 3 år, før det går op for manden at pengene forsvinder ud af hans lommer med forrygende fart og deres barn er måske ikke engang hans. Fætteren han blev præsenteret for i landsbyen kan nogle gange vise sig at være hendes rigtige ægtemand........hvis det ikke er den lokale tricycle driver!

Nu skal i dog ikke tage det alt for alvorligt!!!

kenneth e
28-09-08, 16:51
Samarjan..Nu kan man vel sige at jeg er heldig, Hun har boet i DK i 4 mdr. og det er også her at vi har mødt hinanden. Men tak for oplysningerne, de er altid velkommene :).
PS. ud fra din liste, så er vi på en ren 1´er :)

rimini
29-09-08, 14:27
....Er pigen allerede i DK, tror jeg Samarjan glemte to kategorier:

Aupair i Danmark, denne kan ligesom en pige fra Filippinerne være meget ivrig for at finde en dansk mand eller vesterlænding i det hele taget. Med et giftemål i højsædet er der nemlig mulighed for fortsat at blive på de vestlige breddegrader og forsøde livet for sig selv og for den fattige familie i hjemlandet. Beware, har hørt om mange der virkelig er desperate, specielt hvis deres opholdstilladelse er ved at udløbe.

Den skilte Filippinske pige, der desperat søger ny mand efter forlist ægteskab for ikke at miste sin opholdstilladelse.

Når det så er sagt er der helt sikkert mange gode Filippinske piger, det ærgelige er dog at de alle er mere eller mindre vældig fokuserede på at sende penge hjem, uanset hvor meget de nu prøver at gemme denne tanke - men det kan man formodentlig aldrig gøre meget ved.

Hvad ville vi selv gøre hvis vores familie levede i et skur lavet af gammelt træ eller bambus ?

kenneth e
30-09-08, 17:26
[QUOTE=rimini;11971
Når det så er sagt er der helt sikkert mange gode Filippinske piger, det ærgelige er dog at de alle er mere eller mindre vældig fokuserede på at sende penge hjem, uanset hvor meget de nu prøver at gemme denne tanke - men det kan man formodentlig aldrig gøre meget ved.

Hvad ville vi selv gøre hvis vores familie levede i et skur lavet af gammelt træ eller bambus ?[/QUOTE]

Ja, hvad ville vi selv gøre i sådan en situation ?????, jeg ved ihvertfald hvad jeg ville gøre..
Min kæreste er helt åben omkring disse ting, der er ikke lagt skjul på noget eller fejet noget ind under tæppet. Nu er det jo ikke en formue hun sender til dem, men vel ca. 500 - 1000 kr. alt efter hvad budget tillader, og hvad betyder det for os her i DK, det skulle man vel nok kunne få råd til, hun har heller ikke spurgt om det er noget jeg vil deltage i.
Men efter hvad jeg kan læse rundt omkring, så tror jeg det er en ok pige som jeg har mødt. Hun beder ikke om meget, det er de små ting som tæller for hende, min økonomi er hun heller ikke interreseret i, så længe vi har til dagen og vejen er både hun og jeg tilfreds.
Mht. til ægteskab i fremtiden har vi da snakket om det, igen har vi begge været ærgelige overfor hinanden, og nået frem til den konklussion at vi må se tiden an, og om vi er de rette for hinanden (hvilket vi da begge håber på), hun er ikke desperat på nogen måder efter et ægteskab, og har da også meldt ud at det skal være af kærlighed, hvis det skal være.
Men alt i alt så er hun en åben og ærgelig pige, der heller ikke er bange for at snakke om disse og andre ting, når der er andre i vores nærvær (fam. og vener)

Samarjan
01-10-08, 11:00
Jeg er såmænd aldrig blevet tosset over at de prøver. Der er jo så mange søde piger, så hvis man tager sig god tid til at lære hinanden at kende, går det som meget godt.

Jan