PDA

Se fuld version : PAL Depress (Express)

Samarjan
19-11-08, 23:32
Så blev der endelig tid til, at jeg kunne rejse hjem til Samar en tur fra Singapore.
Torsdag den 13. Nov tog jeg fra kontoret i Singapore til Changi Airport og tjekkede ind hos PAL til Manila. Ingen problemer her, Changi Airport har jeg aldrig haft problemer med. Det undrer mig dog stadig, at de tillader passagerer at medtage så meget håndbaggage.
Flyveturen til Manila forløb uden problemer. PAL er godt nok ikke Singapore Airlines men til en flyvning på kun lidt over tre timer er det fint og en hel del billigere end SIA.
Blev samlet op i Manila og kørt til Oxford Suites i Makati. Jeg blev hele fredagen i Makati og vimsede rundt i Glorietta og tog ud og besøgte venner i Alabang.
Lørdag morgen, stod op 03.30, tjekkede ud og blev kørt til Terminal 3 NAIA for at tjekke ind til mit fly til Calbayog.
Stod i kø og ventede....bare for at få besked på at flyveren var blevet aflyst på grund af tekniske vanskeligheder.......tjekkede den historie med en bekendt, der arbejder hos PAL, og det viste sig, at den tekniske vanskelighed bestod i, at et fly på en anden rute var brækket ned, så man havde besluttet at tage flyet fra Calbayog ruten, da det jo er en mindre rute.
Jeg skumlede lidt og fik efter lidt forhandling PAL Express (Depress) til at booke mig på det første fly til Tacloban, Leyte hvorfra PAL så ville organisre transport til Calbayog.
Derefter blev vi alle kørt over til Terminal 2, hvor PAL ikke anede en skid af, hvad der foregik samt hvad PAL Express havde organiseret. Uheldigvis for PAL var der en Kongress ping iblandt de passagerer der skulle til Calbayog, så derefter fik de travlt hos PAL.
Jeg nåede derfor flyet til Tacloban 06.30.
Da vi landede i Tacloban regnede det tæt. Der ventede tre vans på os, der skulle til Calbayog. På vejen til Calbayog brækkede den ene van ned (heldigvis ikke den jeg kørte i), så de måtte stoppe in the middle of nowhere og vente på hjælp.
Jeg skulle være landet i Calbayog 07.10, men ankom først omkring 13.00 så det var ikke så slemt.
Da jeg skulle flyve tilbage fra Calbayog Tirsdag 18. Nov var der ingen problemer, indtil jeg skulle gå ombord i flyet. På siden af flyet kunne jeg se sætningen "Part of SAS Group". Jeg kiggede lidt nærmere på flyet og genkendte det som en Bombardier Q400, den samme type SAS havde haft problemer med. Nå, men ind i flyet og afsted. Jeg kunne ikke helt slippe fornemmelsen af at landingsstellet måske ville brase sammen, når vi landede i Manila, men der skete ikke noget.
Terminal 3 er da meget pæn, men ligner mere samme suppe kogt på en gammel høne. De kunne godt have bygget noget lidt mere spændende.
Ingen problemer med transport over til Terminal 2....man skal dog betale 20 Peso for transporten. Mødte to Danskere der skulle flyve hjem til Billund fra Terminal 1.
Var sikkert tilbage i Singapore sidst på eftermiddagen, og jeg savner faktisk allerede lidt at det kaotiske i Filippinerne i forhold til Singapore, hvor alt er givet på forhånd.

PNO
20-11-08, 09:23
Spændede tur du har været udsat for :)
Hvad betaler man i overvægt hos PAL Express?

Jeg har selv PAL fra Bangkok i julen og forsøger mig med PAL Express fra Tacloban til Cebu 31. december. Kæresten får dog intet at vide om flyet historie. :)

Jeg er gået helt væk fra Cebu Pacific efter nogen oplevelser med at de tager pengene på ens konto, men ikke udsteder flybilletter.

Hilsen

PNO

Samarjan
21-11-08, 00:00
Da jeg skulle flyve fra Calbayog tilbage til Manila skulle jeg betale for lidt overvægt. Jeg tror prisen var omkring 65 Peso pr Kg. Det var ihvertfald ikke nok til at det blev registreret som helt ude i skoven.
Jeg ved ikke hvad der skal betales på de større fly samt international flyvninger.
Helt bortset fra disse flys historie, er de meget behagelige at flyve med.

Hilsen,
Jan