Se fuld version : Cebu Pacific accepterer ikke længere danske visakort
LarsKyhnau
19-12-08, 07:33
Hej alle
Jeg har gennem flere uger forsøgt at købe en flybillet online på Cebu Pacifics hjemmeside, som jeg gjort utallige gange før. Men hver gang jeg forsøger, så bliver mit Visakort afvist. Samme historie, hvis jeg forsøger med et andet Visakort, som jeg har, og samme historie med en vens Visakort. I dag ringede jeg så til deres kontor i Manila, og en af de ansatte forsøgte at foretage bookingen for mig.
Det fik jeg ikke nogen billet ud af, men jeg fik da i det mindste forklaringen. Nemlig at mit Visakort var en "debitcard" og ikke et "creditcard". Og firmaets "policy" var, at man kun accepterede "creditcards". Jeg spurgte så, om dette var noget nyt, og det var det sådan set ikke. Men deres software havde ikke tidligere været i stand til at skelne mellem den ene eller anden slags kort.
Jeg må indrømme, at jeg synes dette er særdeles meget suk. Man havde èn eneste ting, som fungerede nemt, moderne og problemløst på Filippinerne, nemlig at købe flybilletter online hos Cebu Pacific. Så det må man naturligvis straks skynde sig at ødelægge, for uha, man kan åbenbart ikke have, at der er noget, som er nemt eller fungerer i det land. Firmaets som regel komplet fjollede og uforståelige "policy" er naturligvis vigtigere. Og man kan jo altid få en "sorry for the inconvenience sir" trøst fra en af firmaets ansatte, så hvad er man utilfreds med?
Anyway, nu er folk altså advaret. Jeg har ikke forsøgt endnu, men vil gå ud fra, at man stadig kan købe billetter hos dem, hvis man har et dansk Mastercard. Men alle, som bruger Visa, er altså fremover afskåret fra at benytte sig af Cebu Pacifics online booking p.g.a. den specielle danske ordning, hvor et Visakort ikke har status som kreditkort. Og deres flybilletter kan heller ikke normalt købes gennem danske rejsebureauer. Så ergo må man altså vente med at købe sin billet, til man er i landet, og kan erhverve sig en gammeldags papirbillet på et gammeldags salgskontor ved at betale med gammeldags pengesedler.
Hvilket jo så samtidig udelukker, at man kan gøre, som jeg f.eks. har gjort, og bruge dem til den sidste del af rejsen mellem Danmark og Filppinerne (via f.eks. Hong Kong, Bangkok eller Shanghai). Med mindre man altså har et Mastercard, eller kender nogen, hvis kort man kan få lov til at låne til formålet.
LarsKyhnau
19-12-08, 20:49
Prøvede så med min fars Mastercard i dag. Og det var samme historie. Altså det blev også afvist. Så det ser ud som om den forklaring, jeg fik, bare var en dårlig undskyldning, og at de har en generelt problem med deres system? Nogle andre der har prøvet at købe billetter hos dem for nylig?
hej lars,
jeg bestilte 3 x 2 billetter online med cebu pacific uden problemer. jeg modtog bekræftelse kort tid efter, men det er tilbage til sidst i oktober så det er selvfølgelig noget tid siden.
mærkeligt er det dog. man skulle tro de ikke vil flyve med udenlandske kunder mere hvis man hverken kan bruge visa eller mastercard.
jesper
købte en billet igår uden problemer man skal bare sørge for at ens visa eller mastercard er
Verified by Visa og MasterCard SecureCode og at du bliver omstillet til din net bank for
verificering
hvad er ideen med at have et onlinebookingsystem hvis man ikke har mulighed for at betale?
ved dog at de ikke accepterer amerikansk udstedte kreditkort pga massiv svindel
k.o.m.
Hmmm...jeg undrede mig også i juni månede. Jeg skulle betale for min käreste's billet fra Manila til Dipolog så han kunne komme ned og sige farvel til hans fräldre inden at han rejste herop. Men men men.....alle tre visa kort blev prompte afvist.
Mine tre Visa kort er alle svenske og i Sverige har kortene (medmindre man köber et kort fra et kredit insitut og ikke en bank til en ganske ublu rente også status som debit card dvs. transaktionen går igennem hvis der er penge på kontoen ellers ikke) og det gik altså ikke hos Cebu Pacific. Jeg har ellers aldrig haft problemer för.
Michael
Til whorist's indlæg vil jeg sige, at jeg har også prøvet med mit Visa kort, og for de netsteder der bruger det, _bliver_ jeg sendt gennem verified-proceduren, og videre til min netbank.
Ifølge teorien skulle mit Visa kort altså virke, men det kan jeg hilse og sige at det ikke gør.
Jeg har også prøvet at bestille billet, men fik samme afvisning af mit kort, som Lars har fået.
Da jeg så sent som i foråret fint har kunnet bestille og betale billet med samme kort online, hælder jeg også til, at de har fået problemer med deres online-system.
Men skal huske, det er ikke nødvendigvis de skarpeste knive i skuffen der sætter sådan et online-system op, de er lige så gode, og indimellem lige så dumme som alle andre steder ;-)
Har disse afvisninger mon noget at goere med, at de Danske Visa og Master kort for den sags skyld normalt er Visa-Dankort og Master-Dankort, altsaa Debit cards og ikke rigtige Credit Cards i den forstand?
Det virker lidt underligt.
Jeg har haft en sag kørende med dem i et stykke tid som min bank var inde over. De HAR et system/server problem. Jeg tror ikke det er relateret til kreditkort typer m.m.
1.Hvis man bruger firefox browseren (Linux) så kører alt igennem indtil man skal godkende betalingen. Det kommer så til sidst en fejlskærm. MEN. Betalingen er gennemført og pengene trækkes på din konto.
2.Hvis man bruger IE kommer man nogengange til samme fejlskærm, andre gange kommer man igennem. Her trækkes pengene dog ikke fra ens konto hvis man ender i fejlskærmen.
Efter dialog med Cebupacific overlod jeg det til min bank af få mine penge igen. (Og det klarede de fint .!)
Mit gæt er at jer der har kort fejl ikke bruger IE ?
LarsKyhnau
27-12-08, 04:04
Rey-Bohol:
Baade min far og jeg bruger Internet Explorer paa vores maskiner.
KOM:
Baade mine Visakort og min fars Mastercard blev tilmeldt Verified by Visa etc. da vi forsoegte at bruge dem. Saa det er helt sikkert ikke her, problemet ligger.
Samarjan:
Min fars Mastercard er muligvis et kombineret Master-Visa, men det er saa sandelig ikke noget debitcard af den grund. Han har et kort med en af de stoerste kreditter, man overhovedet kan faa, og platinstatus eller hvad ved jeg. Vi snakkede desuden med deres 24-timers service og fik at vide, at danske Visadankort er internationalt anerkendt paa lige fod med alle andre kreditkort, og at de rent faktisk ER kreditkort, blot med en meget kortere kredit end den man faar paa et "rigtigt" kreditkort. Hvilket de jo ogsaa maa vaere, siden man problemfrit kan betale med dem paa nettet alle andre steder end netop hos Cebu Pacific.
Sammenlagt maa konklusionen derfor veare, at de enten har faaet et generelt problem med deres onlinebetaling. ELLER at Samarjan alligevel har ret. Altsaa at deres system automatisk anser alle danske kreditkort, som ogsaa indeholder et dankort, for at vaere et "debitcard". Ogsaa selvom de rent faktisk er tilknyttet en kredit paa 50.000 DKK eller mere og anerkendes som et fuldgyldigt kreditkort af alle andre end netop Cebu Pacific.
Er det sidste tilfaeldet, saa er det jo decideret idiotisk, da disse danske kort giver firmaet lige saa stor sikkerhed for at faa sine penge som alle mulige andre kort. Hvis nogen gider, kunne det evt vaere en ide at skrive et paent brev til firmaet og goere dem opmaerksom paa forholdet, da de jo skyder sig selv i foden i den grad ved at goere det stort set kropumuligt for 5 millioner danskere at handle hos dem.
Jeg kan tilfoeje, at det i oevrigt viste sig at vaere 2500 peso BILLIGERE at koebe en indenrigsbillet med Air Philippines, fordi jeg skulle flyve 23/12, og Cebu Pacific havde skruet sine priser voldsomt op paa alle afgange denne dag.
Da Air Philippines desuden flyver fra en lufthavn i Manila, som er baade moderne og ikke mindst er bygget faerdig, og som dermed fungerer, og desuden tilbyder fuld forplejning ombord samt aldeles problemfri betaling af billetter online, saa vil dette selskab helt sikkert vaere mit foerstevalg fremover.
Der skal virkelig vaere markante oekonomiske eller andre fordele, foer jeg gider at entrere med Cebu Pacific igen. Jeg synes ogsaa, at de er begyndt at stramme skruen en del paa det seneste med ret markante prisstigninger paa deres internationale afgange, samtidig med at man nu kun maa medbringe 15 kg bagage uden at skulle betale ekstra for overvaegt.
Som turist, der rejser med de normale 20 kg bagage, skal man nu betale cirka 350 peso ekstra pr. enkeltbillet paa en indenrigsafgang, hvilket altsaa skal med i beregningen, hvis man f.eks. sammenligner med Air Philippines priser. Og det samme skal naturligvis det forhold, at en cola og en sandwich ombord koster 150 peso mod 0 peso hos Air Philippines.
Naar det som i mit tilfaelde saagar er billigere at handle i Irma end i Netto, og naar Nettos kasseapparat ovenikoebet er brudt sammen, saaledes at alle indkoeb skal tastes ind paa en lommeregner, ja saa er valget mildest talt ikke saerlig svaert.
LarsKyhnau
27-12-08, 11:26
P.S. Proevede lige for sjov skyld at checke det, og det ser ud som om Philippine Airlines nu helt generelt er lidt billigere paa indenrigsafgange end Cebu Pacific. Den laveste pris mellem Manila og Dumaguete (retur) er saaledes p.t. cirka 3.000 peso hos Cebu Pacific og 2.800 hos Philippine Airlines. En forskel paa 200 peso, som altsaa vokser til svimlende 900 peso, hvis man medbringer de helt normale 20 kilo bagage.
Paa udenrigsafgange er der stadig lidt at spare ved at flyve Cebu Pacific, men ogsaa her svinder forskellen ind til naesten ingenting, hvis man medbringer 20 kg bagage. Den normale billetpris med Cebu Pacific paa Manila-Shanghai er saaledes cirka 13.000 peso retur, men der skal laegges ikke mindre end 3.200 peso oveni, hvis man rejser med 20 kg bagage.
I betragtning af, at der saa heller ikke er nogen som helst servering ombord paa trods af en flyvetid paa 3 en halv time, saa er forskellen op til de 350 USD, som Philippine Airlines forlanger paa samme rute, dermed svundet ind til det rene og skaare ingenting.
Jeg ved ikke, hvad der sker for Cebu Pacific. Man kunne naesten faa den tanke, at selskabet har ekspanderet for voldsomt og derfor er kommet i oekonomiske vanskeligheder. Og saa nu forsoeger at "redde sig" paa den maade, som filippinske selskaber nu engang goer: nemlig ved at saette prisen op og reducere serviceniveauet. Uden paa nogen maade at overveje, hvad markedet egentlig kan baere.
Jeg benytter PAL til både indenrigs Manila-Calbayog samt nogle gange også Manila-Singapore samt retur, og de modtager mit Visa-Dankort uden problemer, når jeg køber online.
Det eneste tidspunkt vi benytter Singapore Airlines Manila-Singapore-Manila er når vi rejser med begge vores børn, fordi man får bedre service og flyver med wide body fly, hvilket er lidt nemmere, når man har småfolk med.
Nu er jeg nok ikke den rette at spørge, da jeg ikke hænger mig meget i, om jeg sparer 500 kr, sålænge jeg bare får service i alle lag fra betaling, indtjekning, flyvning samt baggagehandling.
Jeg synes dog også, Cebu Pacific burde kigge sig selv lidt efter, da et selskab som f.eks Air Asia fungerer perfekt i forhold med hensyn til online betaling.
Det skræmmer jo kunder væk.
købte en billet igår uden problemer man skal bare sørge for at ens visa eller mastercard er
Verified by Visa og MasterCard SecureCode og at du bliver omstillet til din net bank for
verificering
hvad er ideen med at have et onlinebookingsystem hvis man ikke har mulighed for at betale?
ved dog at de ikke accepterer amerikansk udstedte kreditkort pga massiv svindel
k.o.m.
Har netop prøvet med mit Verified by Visa Visakort, og det blev afvist. Har tidligere kunne bruge det hos Cebu Pacific, men alt hvad der virker for godt skal straks stoppes,,,, he he.Og Cebu Pacifics hjemmeside virkede nemlig pisse godt før, men det er aætså slut nu.
Fiste lige over i nærmeste rejsebureau, fik to billetter med PAL istedet. PAL billetterne kostede 7240 php mod de 16270 php som Cebu Pacific ville have på deres online booking for en afgang fra Davao til Manila 2. januar
Det lyder lidt som om Cebu er igang med at spaende ben for dem selv. Underligt, fordi de plejede at vaere et rigtigt godt alternativ til PAL.
Jeg har siden omkring august sidste år haft problemer eller rettere ikke kunne bruge mit Visa kort til online køb hos Cebu Pacific.
Inden min ankomst september sidste år måtte jeg have kæresten til at gå ind og betale med kontanter for en billet mellem Manila og Cebu efter jeg i en måned forgæves havde forsøgt at købe biletten online.
Under mit nuværende besøg har jeg også forsøgt at bruge kortet i deres egne salgsbutikker uden det store held. Jeg har været inde for at skulle købe billetter til indenrigsflyvning et par gange og fået afvist betaling. Jeg kunne ikke få oplyst nogen grund til at de afviste mit kort – en af de ansatte troede det måske var fordi jeg ingen penge havde på kortet. . De vil ikke have mine penge når de er på mit visakort.
Jeg har efterfølgende gået over gaden til at rejsebureau og købte mine billetter til Cebu Pacific der med mit visa-kort uden problemer. Ja jeg sparede faktisk adskillige 100pesos.
Jeg har ingen problemer med at købe online andre steder, jeg har brugt det tidligere hos Cebu Pacific og ja jeg bruger også IE og mit kort er tilmeldt verify by visa så det er ikke der skoen trykker.
Man flyver vel med Cebu pacific fordi man ikke behøver service på kortere distancer men hvis det er sandt at man kan flyve med PAL for de samme penge som Cebu Pacific er der ingen grund til at flyve med Cebu Pacific mere – så jeg vil holde et øje med PAL priser i fremtiden.
Jeg kan kun stille mig op i køen og ryste på hovedet over de absolut skal ødelægge noget som virker.
Det sidste halve aar har PAL vaeret fuldt konkurrence dygtige med priserne i forhold til Cebu Pacific, saa det virker lidt underligt, hvis de ikke proever at gribe lidt i egen barm og fikse de problemer, der aabenbart eksisterer i deres betalings system.
Det plejede faktisk at vaere PAL man kunne forvente problemer hos samt en meget hoej pris i forhold til Cebu Pacific, men i dag har PAL for det meste billetter der koster det samme eller mindre end dem hos Cebu Pacific.
-----------------------------------------------
Don't steal......the goverment don't like competition.
ja det er noget pis med det Visa lort, har selv samme problem og har storbrokket mig til dem, men de er en flok idioter, og det ødelægger chancen for at komme billigt til filipinerne, jeg har betalt med mit danske mastercard en gang, og det virkede uden problem, de efterfølgende 10 gange, fik jeg denied, så det er vel lukket også nu, så det er sket.
Jeg har haft en sag kørende med dem i et stykke tid som min bank var inde over. De HAR et system/server problem. Jeg tror ikke det er relateret til kreditkort typer m.m.
1.Hvis man bruger firefox browseren (Linux) så kører alt igennem indtil man skal godkende betalingen. Det kommer så til sidst en fejlskærm. MEN. Betalingen er gennemført og pengene trækkes på din konto.
2.Hvis man bruger IE kommer man nogengange til samme fejlskærm, andre gange kommer man igennem. Her trækkes pengene dog ikke fra ens konto hvis man ender i fejlskærmen.
Efter dialog med Cebupacific overlod jeg det til min bank af få mine penge igen. (Og det klarede de fint .!)
Mit gæt er at jer der har kort fejl ikke bruger IE ?
jeg bruger IE og jeg får kortfejl hele tiden, lyder underligt hvis man installere firefox at så kan man bestille billetter, så er de jo totalt tumper jo, dette problem har eksisteret i næsten 3-4md
de accepterer ikke kreditkort der er udstedt uden for filippinerne længere,jeg har mailet til dem for at få en dialog/forklaring i gang men endnu intet svar tilbage
hvis det er proceduren fremover giver jeg dem ikke mange chancer for at overleve
jeg har dog netop snakket med en australsk bekendt som også har fået afvist alle sine kreditkort indtil han prøvede med et debitkort og sørme om det ikke virkede
forvirringen er total og jeg håber de får rettet det,har altid brugt dem og været tilfreds trods deres forsinkelser ellers må man ty til PAL som er ved at være ligeså gode på prisen
og også nemt at booke på deres hjemmeside
tap
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.