Se fuld version : Kærlighed der koster
Har lige været ude for noget ubehageligt!!! Især fra en kant jeg aldrig havde forvented det fra!!!
Forhistorien er at min kæreste er meget yngre end jeg. Men alle har acceptered det.... selv min ex.... men! Her den anden dag... da jeg ringede til min "bedste" ven gennem 30 år.... så kunne han og hans døtre, som de eneste IKKE acceptere det! Og her er jeg... der troede at venskab omhandler at støtte og at få gode tider!!! Øhhhhh!
Jeg undrer mig.... hvordan i alverden kan jeg støde en mandlig ven ved at få en ung kæreste???????????? Det er sgu for skørt... men.... jeg tror nu ikke jeg nogensinde hører fra ham igen.... jeg nåede da at kalde ham for verdens største: fucking asshole.. røvhul.. og 3-4 andre ting! Hahahaha!
Vi høres....
Johnny
PS: nogen af jer der har været ude for noget tilsvarende????
du siger han og hans døtre? hvad med hans kone? han er sikkert misundelig eller også var han bare ikke så god en ven som du troede
læste for nylig en historie om klaus pagh som også havde mistet venner på den konto
pga hans 45 år yngre kæreste
glem ham og nyd livet med din nye kæreste
mvh tap
Der er desvaerre mange mennesker rundt omkring, der mener at kun deres syn paa livet er rigtigt.
Aldersforskel mellem to mennesker er totalt ligegyldigt saalaenge der er gensidig respekt og foelelser.
Han har nok, som Tap naevner det, vaeret misundelig paa en eller anden maade.
Hvis en mand er meget aeldre end sin kaereste eller hustru, er han en gammel gris, men hvis kvinden er aeldre end manden, er hun vovet og modig.
Hvem fatter det?
Hejsa, nogle kan bare ikke med den alders forskel, min svigerfar på 66 år har fundet sig en ung kone 30 år med søn på 5 år, de var her i Danmark i sommers, når vi var nogle steder sammen, troed de jo det var min kone og søn... hmm så måtte jeg jo forklare..
så blive han hurtigt gjort til en gammel gris.. måske har hun også kun taget ham for pengene...? nu er hun så blivet gravid med ham.... sætter man børn i verden når man er over 60 ? jeg ved ikke hvad jeg skal mene...jeg har så ikke så mange følelser i klemme som min kone... hun kan ikke have det... så hun har afbrudt alt forbindelse til sin far.
man skal være lidt forsigt med den alder og kulturforskel
Mvh Ravn
Hallo alle dem, med kedelig smag i munden !! Hvem skal leve hvis liv,jeg har da hørt den samme lektie, det var mest synd for min kone, at skulde opleve Danskerne, med en så fantastisk høj moral ,det var noget de lige pludselig havde fået,det var ikke den man kendte,og det er svært på kort tid at gøre ens kære hustru så stærk, så hun kan sige er det mit eller dit liv der skal leves. Men en lille tilføjelse et kryderri hun er sygeplerske og arbejder på en knæk og bræk afd.har nogle fantastiske kolegaer hun taler og skriver et bedre dansk end mange af os,forleden var der kommet en meget kraftig dame på afd. min kone havde vagt og skulde medicinere og pleje det første damen sagde, jeg vil behandles af en HVID(Hun er ike særlig mørk) min kone! der er desværre ikke andre lige nu, men jeg må løbe igen der er andre patienter der venter (smilende og høfligt) efter 3 gange ring med klokken syntes hun nødtvunget at akceptere min kones behandling og nu vil hun absålut ikke have andre ! Men hvad er det da for moral begreber vi roder rundt med? er de alle DF.eller National Front ????? Undskyld jeg bliver sku så gal over sådan noget.
Vesti
Din frue skulle ikke have vaeret saa venlig. Hvis den dame ikke ville behandles af andre end en hvid sygeplejerske, skulle hun bare have lov til at vente, indtil saadan en var ledig.
Det er heldigvis langtfra alle Danskere, der har det paa den maade, men der er nogle stykker, og de er jo desvaerre himmelraabende naive.
Med hensyn til aldersforskel, kan det ikke rage nogen, hvor gammel en pige er, hvis hun vil vaere sammen med en mand oppe i aaerene. Det er jo ikke deres liv.
Der er 19 aars forskel mellem mig og min hustru, men hvis min familie begyndte at oeffe om det, ville jeg afskrive min familie paa et splitsekund. Man har ikke valgt sin familie. Man vaelger og fravaelger sine venner. Det er ikke en eneste af mine venner, jeg har kendt siden barnsben, der ikke har budt min hustru velkommen. Familien holder deres mund, da de ved, at jeg ikke ville toeve med at afskaere dem. Min mor og bror elsker min hustru samt vores boern. Hvad resten af familien taenker, er jeg saadan set ret ligeglad med. De betyder intet i den sammenhaeng.
Hvad folk paa gaden mener, er ligeledes ligegyldigt. Det er vores liv, vi har valgt det. Alt andet er ligegyldigt.
Saalaenge fruen og boernene er glade, er intet andet vigtigt!
Det var en perfekt udlægning. Hilsen Vesti.
LarsKyhnau
14-01-09, 17:02
Hej Josan
Som andre allerede har været inde på, så kan der udmærket være et element af midsundelse i din vens reaktion. For jeg vil gætte på, at alle normalt fungerende mænd bliver ved med at tænde på unge kvinder, til de er pænt langt oppe i årene. Det er faktisk basal biologi, idet unge kvinder i modsætning til ældre kvinder har let ved at få børn.
Udover misundelse er der så også hele spørgsmålet med tabuer, sociale normer og fordomme. Og dem har din ven altså måske bare flere af, end du umiddelbart troede. Udover aldersforskel kan det således også handle om generelle fordomme om, at forhold mellem vestlige mænd og kvinder fra fattige lande i Asien er sådan og sådan. Altså "han er et dumt mandschauvinistisk svin, som kun er ude efter en lydig sexslave, der kan varte ham op" eller "hun har sikkert kun taget ham for pengenes skyld" eller "han har sikkert samlet hende op på èn eller anden luderbar".
Som dansk-filippinske par "lider" vi nok også lidt under, at flertallet af vores landsmænd ikke kender noget som helst til Filippinerne. Og derfor bliver vi generelt sat i samme bås som de dansk-thailandske par og alle de historier, man hører om dem. Uanset at der faktuelt er himmelvid forskel på den thailandske og den filippinske kultur.
LarsKyhnau
14-01-09, 17:06
Vesti:
Ja idioter, som ikke har respekt for andre mennesker, kan man finde alle vegne. Også på Filippinerne. Men heldigvis er de vel trods alt i mindretal både her og der.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.