Se fuld version : transport Cebu-Palawan/El-nido
Er der nogle herinde der kender den bedste/korteste vej/rejserute, hvis man vil fra Cebu til Palawan/El-nido og tilbage igen til Cebu.!!! Er der nogle der eventuelt selv har rejst den tur!
Skal til Cebu i Feb. og vil en tur til Palawan og El-nido.
LarsKyhnau
14-01-09, 16:21
Du kan flyve direkte fra Cebu til Palawan men ikke til El Nido. Direkte fly til og fra El Nino (det nordlige Palawan) er der kun fra Manila. En mulig løsning kunne være at flyve fra Cebu til Puerto Princeso (hovedbyen på Palawan) og så gøre turen op nordpå med bus / jeepney / båd. Det er vel også en oplevelse i sig selv. Omend efter sigende nogen gange ret strabadserende, da Palawan har nogle af de ringeste veje i landet.
At gøre rejsen over land fra Puerto Princeso til El Nido èn gang er derfor givetvis nok, så fra El Nido vil du sikkert foretrække at flyve ud til Manila og så videre herfra med et andet fly til Cebu, hvis du altså overhovedet skal tilbage til Cebu.
Tak Lars,
Det du skriver, er også den mulighed jeg er kommet frem til, men vi skal tilbage til Cebu da vi bor der og vi gider ikke Manila mere, vi flyver altid direkte til Cebu herfra ( har kommet på Phil. i 25år ). Jeg havde bare håbet der var nogle der kendte en anden rute frem og tilbage, men som bekendt er der ikke noget der er ligetil på Phill, "men det er nok det, der er charmerende ved livet derude !!!".
Ole.
Jeg har hørt/læst at der er en færge eller hvad det nu hedder fra Cebu til Palawan jeg har forgæves prøvet at finde det/den vi har prøvet at tage via Manilla men det er jo en rimelig omvej det er en meget dejlig tur fra Cebu til Manilla og en tålelig tur Manilla-Palawan. Jeg håber der er nogen der kender lidt til søvejen fra Cebu Flyveturen kender vi. Palawan er en rigtig dejlig Ø.
Hej Vesti
Jeg er også en af dem der har prøvet sejlturen Manila-Cebu. Det kan godt være at det er en smuk tur ned gemmen øriget. Men det er bestemt ikke morsomt at tage turen samtidig med en Super Typhoon ved navn CALOY ( maj 2006) passerer sejlruten.
Min efterfølgende konklution er at tid også har en værdi når man kun er afsted i 2-4 uger, så jeg tager fly hvor det er muligt fra ø til ø.
Hilsen
PNO
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.