PDA

Se fuld version : Online booking kaos

Samarjan
23-01-09, 02:26
Hmm, så har jeg prøvet det med!
Jeg har ansøgt om arbejdstilladelse til vores maid her i Singapore, og det blev så godkendt Tirsdag, men da jeg ikke havde modtaget skriftlig bekræftigelse Torsdag aften, blev jeg enig med fruen om, at jeg ville prøve at få billet til Filippinerne, så vi kunne være sammen over de næste 5 dage (Kinesisk Nytår).

Der var selvfølgelig ikke nogen ledige returbilletter, så det blev til et lille (og ret dyrt) forhindringsløb i online billet booking.
Først en one-way billet med Singapore Airlines fra Singapore til Manila Fredag den 23. Januar kl. 17.10. No problemo! Klar besked på deres hjemmeside, pris angivet er inkl div. skatter etc.

Så kom turen til PAL. De havde en one-way fra Manila til Singapore Tirsdag morgen kl. 10.05 og det lød jo fint. Prisen var angivet til 269 USD (lidt pebret men skal man, så skal man).
Da jeg så havde valgt den billet og trykkede på continue og så den næste side, følte jeg at jeg var blevet voldtaget med en sammenrullet SøndagsBerlinger uden K&Y Jelly!
Lige pludselig var prisen 389 USD, og det var stadig uden skatter og afgifter. Den Filippinske opfindsomhed fornægter sig åbenbart ikke. De er verdensmestre i at presse penge ud af en sten.

Det kan jo selvfølgelig være, at deres priser stiger i takt med at flyet er ved at være udsolgt, meeeen det kunne de jo oplyse om på deres hjemmeside.

Det bliver derfor en noget dyr lille hurtig ferie for undertegnede, men når man nu så gerne vil hjem og se fruen og ungerne, så bliver man jo nådt til at betale, når nu alt skulle foregå i sidste øjeblik.

Så bortset fra hele billet historien, håber jeg bare på, at min Kinesiske nabo ikke får brændt hele etagen af, inden jeg kommer hjem. De har allerede haft gang i afbrændingen af flere kg røgelse de sidste par dage. Det holder ihvertfald myggene væk.
Alt er ny pyntet i rødt, guld og orange over det hele, og Singapore går officielt helt i stå Mandag og Tirsdag ligesom resten af Far East.

Hilsen,
Jan

LarsKyhnau
23-01-09, 07:04
Ha ha Jan. Der er nok sket det, at de sidste få sæder til den "lave" pris er blevet solgt, medens du var i gang med at booke din billet. Jeg var faktisk ude for noget lignende, da jeg i sidste øjeblik skulle købe mig en billet fra Shanghai til Dumaguete via Manila lige før jul.

Men du har da ret i, at deres software i den situation burde advare folk om, at den pris, de først fik oplyst, ikke længere findes, og om de alligevel ønsker at fortsætte. Men den slags er jo nok for avanceret for en filippinsk software-ingeniør eller web-designer :)

En anden gang bør vi nok begge to sørge for at købe billet i ordentlig tid, hvis vi absolut vil rejse lige op til en højtid :)

Picamaro
24-01-09, 05:52
Havde noget lignende situation da jeg skulle booke et par billetter på Cebu Pacifics hjemmeside.
Skulle bruge to one-way tickets fra Davao til Manila, pris 11000 php uden skatter og afgifter, så prøvede jeg for sjov at booke bare en enkelt billet, pris 4500 php og altså 1000php billigere pr billet end hvis jeg bookede to på en gang - svineri, men som før nævnt er Cebu pacific boycottet fra min side. Det plejede at være et godt og billigt discount selskab, nu er det er dårligt og dyrt discount selskab.

Jyden
24-01-09, 19:42
Lidt apropos har jeg haft store problemer med at få refunderet mine cancellerede billetter fra Cebupacific. Jeg har lagt mærke til på diverse fora, at jeg ikke er den eneste. Jeg aflyste min billet tilbage i August 2008. Da jeg var i Cebu i Julen 2008 var jeg da lige forbi deres kontor i Robinson. De havde mange forklaringer, men ingen løsninger. Hertil kommer, at jeg har prøvet at skrive, ringe mv. Men intet er sket.

De ved vel, at folk ikke kan gå sammen og klage, men er der ikke nogen der har et forslag til at få dem på rette spor. Jeg må sige uden at blive injurieanklaget, at jeg tror det er hensigten ikke at refundere pengene.

Er der nogen forslag? Skal jeg bare æde de 7.000-8.000 de skylder mig? Det bliver jo nok enden haha.

marven99
25-01-09, 10:58
Cebu Pacific går igennem i hård periode pt. mister de kunder på samlebånd, eftersom deres betalings systemer ikke virker.

I al den her problematik kan jeg kun trøste mig over at man ikke ville få en pind bedre service hos Ryan Air eller andre super lagpris selvskaber. Air Asia som eks. Som jeg adskillige gange også har haft problemer med.

Hvis du som dansker rejsende vil have noget ud af det, med hensyn til refunderings så er der lovgivningsmæssigt herhjemmefra ikke meget du kan gøre. I Filippinerne kan du jo altid få en sagfører med ind på deres bykontor hvis du VIL have dine penge. Men så er det nok mest hvis det er princippet for dig og ikke pengene.

Til alles info, skal i lige læse regler på disse billetter. Cebu Pacific er nemlig gået fra at have "full refund" på stortset alle billetter til ikke at have det på ret mange. Så dobbelt tjek nu lige reglerne før i slår i bordet ;-)

LarsKyhnau
25-01-09, 11:04
Går ud fra du mener 7.000-8.000 peso og ikke danske kroner? Hvis det er peso, ja så ville jeg nok bare glemme det. Der er grænser for, hvor meget tid og (dårlig) energi, det er værd at bruge på den slags, og Filippinerne har vist ikke lige nogen forbrugerombudsmand, som man kan gå til med den slags sager. Og da slet ikke som udlænding.

Jeg havde selv engang en returbillet til Manila, som jeg ikke fik brug for, og som vel havde kostet omkring 3.000 peso. Jeg skrev en email til dem og bad om at få den refunderet, som man principielt set har ret til (minus gebyr), men hørte aldrig fra dem. Herefter gad jeg ikke gøre mere ved sagen.

Jeg synes det ligner et mønster, så man skal nok bare indstille sig på, at Cebu Pacifics billetter i realiteten er non-refundable, selvom der står noget andet på den billet, man får tilsendt.

For så vidt er dette vel i orden, da det også er vilkårene hos andre low-price-carriers rundt omkring i Verden. Men naturligvis burde de så også melde ud, at det forholder sig sådan.

Som flere andre har været inde på, flyv Philippine Airlines i stedet, hvis de også dækker ruten, afgangstiderne passer og den eventuelle merpris er acceptabel. Jeg er enig med Picamaro i, at Cebu Pacific inden for de sidste cirka 12 måneder er blevet et meget ringere selskab at flyve med.

På den positive side fungerer den nye terminal 3 i Manila dog rimeligt nu, da den er ved at være færdig.

Jyden
25-01-09, 11:32
Ja, det er pesos jeg snakker om. Min trøst med Cebu Pacific er, at man stadig kan rebooke sin billet i mange tilfælde og få det meste af billettens pris oveført til en ny billet. Der er kun et mindre gebyr på denne ydelse.

LarsKyhnau
25-01-09, 18:58
Cebu Pacific går igennem i hård periode pt. mister de kunder på samlebånd, eftersom deres betalings systemer ikke virker.

Ja netop, som jeg også har skrevet om tidligere. Jeg fatter ikke, hvorfor de ikke får udbedret deres online betalingssystem ØJEBLIKKELIGT. Det må da koste dem en bunke kunder, hvis det ikke kun rammer folk med danske betalingskort. Og det virkede jo problemløst tidligere. Så hvis de ikke kan få deres nye og muligvis mere "sikre" system til at virke, hvorfor går de så ikke bare tilbage til deres gamle system i mellemtiden? Jeg fatter det simpelthen ikke. Det virker som utrolig dårlig og uprofessionel ledelse.

Jappe
12-02-09, 05:02
Min bror kommer snart til phil og skulle bruge billet man-dumaguete, jeg anbefalede PAL pga inlaeg paa denne side, foerst efter flere forsoeg og skift til mastercard fra visa lykkedes det at betale, der er altsaa ikke kun Cebu Pacific der har problemer.
Jappe

Samarjan
12-02-09, 06:11
Der foregår noget mærkeligt herude ind imellem. Da jeg købte billetter til PAL sidste gang brugte jeg mit Visa uden problemer, men gangen før måtte jeg også ty til mit Mastercard.
Det er dybt underligt, men man jo tage tingene som de kommer. Så længe man ikke får en lang næse, hvor de trækker beløbet, men udsteder en værdiløs billet, skal man vist være tilfreds.

Hilsen,
Jan