PDA

Se fuld version : Billige billetter

T-race
01-02-09, 18:32
Hej vi har lige bestilt billetter til php ved klm de er nede i en pris af 548eur omkring maj måned hvis man flyver fra hamburg af..... www.klm.com billetten hedder world on sale.

LarsKyhnau
02-02-09, 08:59
Ja det er godt nok billigt, omkring 4.000 DKK. Der er virkelig priskrig på flybilletter lige nu, og man må frygte, at det kun er et sprøgsmål om tid, før en stribe selskaber går fallit. For de priser her kan de altså ikke holde til at køre med i ret lang tid.

For dem, som ikke bor i nærheden af Hamburg, sælger Kilroy Travel billetter fra København til Manila med Thai - ligeledes i maj måned - for lidt under 5.000 DKK.

Og skulle de være udsolgt, så kan man flyve fra Kastrup til Hong Kong for under 4.000 DKK og herfra videre til Manila med Cebu Pacific (hvis man ellers kan få lov at betale sin billet) for under 1.000 DKK.

LarsKyhnau
03-02-09, 11:55
Cathay Pacific har også helt generelt sænket sine priser fra København. På de danske cites er København - Manila nu nede i cirka 5.700 DKK og der er stadig cirka 400 DKK at spare ved at købe den samme billet hos www.mrjet.se og betale i SEK.

Altså: København - Manila for cirka 5.300 DKK med Cathay Pacific, hvis man køber billetten på et svensk site. Og her er man ikke begrænset til at rejse i maj måned, eller til kun at være væk i højest 30 dage.

København - Cebu er også muligt for dem, som foretrækker det, for cirka 150 DKK ekstra.

tap
04-02-09, 14:28
hmm kilroys billetter er selvfølgelig revet væk,jeg var lige en dag for sent ude havde planlagt tur og skulle bare lige fixe den med arbejdet,men for sent
tænker nu på at tage med finnair til hong kong for omkring 4200,- t/r
og derefter med cebu pacific til manila for 750,- t/r
spørgsmålet er bare på hjemturen om der er nok tid til at tjekke ind i hong kong:
jeg lander i hong kong kl 7:40 og flyet mod københavn(helsinki) afgår kl 9:20
men med cebu pacifics tider ved man jo aldrig,selvom deres "on time performance" pt ligger på ca. 69%
jeg orker næsten ikke at tage med cathay over heathrow,det er dødens pølse,ku være man bare skulle tage klm til 6300,-
nogen der har nogle bedre bud ? rejsedatoer er 7maj-27 maj

mvh tap

LarsKyhnau
04-02-09, 15:31
Det er ikke nok med 1 time og 40 min til at skifte fly i Hong Kong, for du skal jo både gennem immigration, bagageudlevering, ny indcheckning og immigrationen nok engang. Og du mister din billet tilbage til København, hvis du kommer for sent til flyet.

Cebu Pacific har 4 daglige afgange fra Manila til Hong Kong, så tag den nummeret før, det er strengt nødvendigt. Så har du den sikkerhedsmargin, der er nødvendig. Og overvej også at tegne en rejseforsikring, som dækker forsinket fremmøde.

Eller planlæg slet og ret at tilbringe en dag i Hong-Kong på vej hjem som en del af ferieoplevelsen - så er I helt sikre på at nå jeres fly.

Eller køb en samlet billet hos Cathay Pacific og accepter den lidt længere flyvetid mod til gengæld at få mindre ventetid, bøvl og risiko ved skift af flyselskab i Hong Kong. De er som skrevet nede i cirka 5.300 DKK hos www.mrjet.se.

tap
04-02-09, 17:32
det er første fly fra manila til hong kong jeg havde regnet med nemlig 05:40 med ankomst i hong kong 07:40 men ellers tak for hjælpen. mht en overnatning i hong kong kræves der visum?

mvh tap

LarsKyhnau
04-02-09, 19:00
Ah det er morgenfly. I så fald må I tage et fly aftenen før og overnatte i Hong-Kong, hvilket også gør det hele langt mindre stresset. Det kræver ikke visum for hverken danske eller filippinske statsborgere. Danske statsborger må være i Hong-Kong 3 måneder uden visum og Filippinske i 14 dage. På www.travelstart.dk starter hotelværelser omkring 300-350 dkk.

tap
04-02-09, 23:28
ja afsted kommer jeg jo nok,så lige at sas flyver til bangkok for 4400,- kunne også være en mulighed

mvh tap