Se fuld version : going cheap charlie? london-manila 3000,-
med royal brunei airlines kan man komme til manila fra london for lige under 3000,-
det kræver bare en del vente tid i brunei på hjemrejsen (16t) men hvor tit for man set brunei?
mvh tap
Det lyder helt abnormt billigt. Hvis dette er en pris inkl. skatter så er det da ihvertfald 1000 Dkr sparet på en returrejse. Fantasktisk hvor du finder disse priser. :-)
brugte momondo som linker til : www.travelbag.co.uk 2942.- london-manila men som sagt med megen ventetid både ud og hjem
der er også www.govolo.com de har billetter til omkring 3500,- london-manila med kuwait airways
har kun søgt datoer i maj måned hvor jeg skal afsted,men billigt må man sige det er
mvh tap
Ja, man kan virkelig gøre sig interessante køb i øjeblikket.
Selv havde jeg en kammerat der købte, sågar igennem et rejsebureau. Thai for 5600 DKK. CPH-BKK-MNL! Og Cathay havde de for ca. 6800 DKK.
Så der er virkelig kamp om kunderne i øjeblikket.
Tjekkede lige din Brunei, og den er løber da selvføgelig op, med en SAS billet til London. (800 - 1200 DKR.)
Visum til Brunei, må man formode koster et sted imellem 200 - 500 DKR. Men måske man kunne stoppe nogle dage i dette lille kongerige :-)
LarsKyhnau
07-02-09, 20:57
Som tidligere skrevet kan Cathay Pacific fra Kastrup til Manila p.t. fås for cirka 5.300 DKK, hvis man køber billetten på www.mrjet.se.
Så jeg synes, man skal overveje nøje, om det er besværet og risikoen værd at rejse på en sammensat billet, blot fordi denne er godt 1.000 DKK billigere. I dette tilfælde skal man især være sikker på at nå sit fly fra London til Manila, hvilket vil kræve, at man indlægger en vis sikkerhedsmargin på udrejsen, som dermed bliver forlænget. På vej hjem kan man måske bedre "tåle" at miste sin billet fra London til Danmark. Men stadig koster det da tid, penge og ikke mindst besvær at "strande" i London og skulle have fat i en ny flybillet til Danmark.
Men man kan selvfølgelig også lade lidt sigthseeing og shopping i London være en del af den samlede ferieoplevelse i èn eller begge retninger. Og så giver det hele lige pludselig meget mere mening.
Cathay sig mig hvornår er de begyndt at flyve Kastrup- - Manila...
Jeg fik at vide det kun var via London ??
De 6800 dernævnes til BKK Manila.. den pris rejste jeg dam ed sidste år endda med Thai hele vejen .. of kun 2 timers stop i BKK
Næ det kan lade sig gøre at få langt biligere billetter.
Prøv at se iond på divers afbestillings rejser.. f.eks. 5000 til Phuket med 5 stjernet hotel 2 uger -
den slags er der flere af..
elelrs har jeg tit fået det noget billigere - ved simplethen at rigne to rejseselskabet få en snak.. vær høflig. sjov og fræk.. pres lidt - det har give gode besparelser.. man skal ikke taget et nej for et nej..
ikke altid..
cathay er selvfølgelig med stop i london eller frankfurt
fra 20 feb. har jydsk rejsebureau cph-mnl via bangkok med thai for 5900,-
kender ikke de præcise rejsedatoer
mvh tap
LarsKyhnau
13-02-09, 08:49
Der er ingen selskaber, der flyver direkte fra Kastrup til Manila, men derfor kan man jo godt købe en billet fra Kastrup til Manila. Den indebærer så bare et eller flere flyskrift undervejs.
Men Cathay skal man skifte fly i både London og Hong Kong eller nogle gange i Frankfurt og Hong Kong.
Med Thai skal man skifte fly i Bangkok, med KLM i Amsterdam, med Singapore Airlines i Singapore etc.
LarsKyhnau
13-02-09, 09:12
Forskellen til de billetter, som tap omtalte i sit oprindelige indlæg, er, at her skulle man først flyve fra Kastrup til London på èn billet med èt flyselskab, og så videre fra London til Manila på en anden billet (med flyskift undervejs) med et helt andet flyselskab.
Dette medfører, at man ikke kan checke sin bagage ind for hele rejsen, men i realiteten foretager to separate og af hinanden helt uafhængige rejser. Man rejser således først til London, får sin bagage udleveret og går ud af lufthavnens udgang medbringende sin bagage. Afhængig af, hvor lang tid der er, til den næste rejse begynder, går man så efterfølgende direkte ind af lufthavnens indgang for at checke ind til den næste rejse, eller man tager hen et sted, hvor der er rarere at være end i lufthavnen - medbringende sin bagage - og tilbringer ventetiden der.
Der er altså ekstra bøvl og ekstra tidsforbrug forbundet med at rejse på denne måde. Og også ekstra risiko, for hvis flyet til London er så forsinket, at man ikke kan nå at checke ind i tide til det næste fly, så er der ikke nogen af de to flyselskaber, som er forpligtet til på nogen som helst måde at hjælpe en med at løse det problem. Man bliver derfor nødt til enten at købe en helt ny flybillet eller betale "no-show-fee" samt evt. difference mellem den billetklasse, man havde købt, og den billigste billetklasse, som stadig er ledig på det fly, man tager med i stedet.
Og det siger sig selv, at det kan blive svinedyrt, hvis man f.eks. står i London og skal have en billet til Manila her og nu, da de billigste sæder jo så meget ofte vil være udsolgt. Man kan ganske vist forsikre sig ud af denne risiko for forsinket fremmøde, men det fjerner kun den økonomiske smerte, ikke bøvlet. Og der er vel også betingelser knyttet til en sådan forsikring. Jeg tvivler f.eks. på, at en forsikring vil dække, hvis man havde regnet med at nå et fly i London kl. 14 ved at rejse til London med et andet fly, som landede kl. 11 eller 12.
Flyver man hele vejen fra Kastrup til Manila på èn flybillet, er flyselskabet derimod forpligtet til uden ekstra beregning at sende en med førstkommende fly, som har en ledig plads, hvis man p.g.a. forsinkelser af et af deres fly ikke nåede det næste. Og de skal også sørge for overnatning og forplejning i mellemtiden i det omfang, det måtte være nødvendigt.
Er Cathays maskine fra Kastrup til London f.eks. så forsinket, at man ikke kan nå flyet videre til Hong-Kong, så bliver man automatisk ombooket til den første Cathay maskine til Hong-Kong, som stadig har ledige pladser, og er det først dagen efter, så bliver man indlogeret på hotel i London på Cathays regning.
Det er blandt andet den service, man betaler ekstra for, når man rejser hele vejen på èn samlet billet.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.