PDA

Se fuld version : Vielsesattest/Folkeregister

Kim74
08-02-09, 04:49
Nu har jeg så endnu et spørgsmål til jer,der er blevet gift i Filippinerne.

Da i skulle have registrered jeres ægteskab her i Danmark på folkeregistrered,gav i dem så bare en af de 4-5 original copies af de marrige certificate´s på gult (SECPA) security paper fra NSO?

som vist på billede 2 her i denne link! --> http://pinoyingermany.blogspot.com/2008/11/endorsing-of-certificate-of-marriage-to.html

Eller forlangte de på kommunen at se den,med den røde bånd der er blevet godkendt i Filippinerne af DFA (department of foreign affairs)?

som vist i denne link ---> http://pinoyingermany.blogspot.com/2008/10/dfa-red-ribbon.html

Hvad for en viste i dem,på jeres kommune da i skulle have jeres ægteskab registrered her i Danmark?

Jeg gav dem selv,en af de gule orginale copier fra NSO på security papir,og jeg ved ikke om hun godtager den endnu,da hun nævnte sidste gang vi snakkede i telefon sammen,at stemplet forneden bare var en foto kopi(hvilket jo næsten siger sig selv da det er en kopi).

Derefter spurgte jeg hende hvad andre par der er blevet gift i (Filippinerne) udlandet kommer med når de vil have registrered deres ægteskab på folkeregistrered....og hun sagde de viste den orginale vielsesattest.

Hvorefter jeg forklarede hende at den havde hverken min kone eller jeg,men at den opbevarer de på kontoret på National Statistics Office i Filippinerne.

Man får da ikke udleveret orginalen,eller gør man? hmmm

Som sagt så ved jeg ikke om den bliver taget for god,men jeg har da sagt til konen at vi skal have bestilt 2 extra NSO kopier og derefter have dem sendt til DFA,for at få den røde bånd (godkendelse) fra DFA, + 1 eller 2 af min kones Fødelsattest også med den røde bånd!

Ved i hvor mange vi evt får brug for med den røde bånd,af vores vielsesattest og min kones fødelsattest,når vi skal igennem møllen med turist visum og familie sammenføring?

M.V.H
Kim74

tap
08-02-09, 07:29
jeg ved ikke om det er til nogen hjælp,men ud over at være blevet gift på filippinerne så blev jeg og min kone også gift på rådhuset her i dk,da jeg/vi ikke gad at bruge tid på en masse papir nusseri,det tager 5 min

mvh tap

Yeahski
08-02-09, 12:27
Hej
Vi brugte den vielses attest vi fik udleveret fra NSO. Københavns kommune og udlændinge service bad ikke om at se andre. Selv om dette bare er en kopi.
Vi skulle i forbindelse med at min kone skulle have fornyet hendes pas på ambasaden i Oslo bruge en vielses attest der var stemlet af DFA, men denne har vi ikke skulle vise ellers.

Kim P. Nyberg
08-02-09, 13:39
Vi blev gift i Kidapawan på Mindanao i december 2005, og da jeg kom jeg og gik på kommunen, viste jeg den vielsesattest, som konen, vidnerne og jeg selv havde underskrevet. Ikke andet. Og den blev taget for gode varer.

Men tager du på ambassaden i Oslo, skal attesten både have været igennem NSOs og DFAs mølle for at blive godtaget.

Vesti
09-02-09, 08:54
Jeg forstår heller ikke problemet, vi gik på folkeregistret med pas vielsesatest og det var det,hun fik en fin bog med velkommen til DK. og en med velkommen til København med alle adresser skoler mv.
Hilsen Vesti

holgerdk
09-02-09, 11:57
jeg fortalte bare på folkeregisteret at jeg var blevet gift. så blev der sat kryds under gift. de så hverken det ene eller det andet.

jesper

Kim74
10-02-09, 04:11
I skal have rigtig mange tak for jeres besvarelser,med hvad der skulle til for at i fik jeres vielse registrered her i Danmark.

Jeg troede da også selv at registreringen af vores ægteskab ville gå uden problemer,da jeg afleverede den gule orginale kopi as vores vielsesattest fra NSO,til kommunen,men da jeg var dernede i dag for at høre hvordan det gik med det,sagde ham jeg snakkede med,at de havde sendt den ind til familie styrelsen,for at få dem til at kigge på den.

Så nu håber jeg selvfølgelig at familiestyrelsen vil godkende den gule vielsesattest fra NSO,selv om det kun er en orginal kopi,og ikke den orginale som der står skrevet på deres hjemmeside at de kræver! http://www.familiestyrelsen.dk/7/vielse/3/

Men jeg håber virkeligt at de godkender den,da vi skal til at i gang med at søge om hendes første turist visum besøg her til Danmark,og jeg kunne egenligt godt være den bankgaranti foruden lige nu.

Men det må den kommende uge forhåbenligt bringe mere om.....

M.V.H
Kim74

Samarjan
10-02-09, 06:01
Kim74,

Jeg tror nu ikke, de kan forlange en bankgaranti. Det du har gjort er at ansøge om at få jeres ægteskab registreret i folkeregisteret. Det er er visse regler omkring med hensyn til hvad de forlanger for at registrere det (selvom de lader til at håndhæve det på forskellig vis i diverse kommuner).
Jeg mener ikke spørgsmålet om bankgaranti vil spille nogen rolle, sålænge i kan producere en original kopi af jeres vielsesattest.
Jeres vielsesattest (original kopi) bliver indleveret ved ansøgningen om visa på den ambassade, hvortil ansøgningen bliver indleveret. Den sag er udelukkende et mellemværende imellem jer og Udlændingeservice (eller mangel på samme) og ikke et anliggende for Folkeregisteret.
Vi meldte vores indgåelse af ægteskab på Frederiksberg Rådhus i 2004 hvor de noterede det, men da vi ikke boede i Danmark sagde de bare, at min hustru ikke kunne få et personnummer.
Vi er aldrig blevet kontaktet med hensyn til bankgaranti eller andet, heller ikke i perioden 2001-2004 før vi blev gift.
Om det er fordi jeg på tro og love skriver under på at alle udgifter forbundet med min frues ophold i Danmark vil blive båret af mig, skal jeg ikke kunne sige.
Hvis de forlangte en bankgaranti, ville vi blive væk fra Danmark og jeg ville øjeblikkelig ansøge om at blive permanent resident her i Singapore, som ikke ville være svært for mig, da jeg har et permanent job her.
Danmark opsagde dobbeltbeskatnings aftalen med Singapore for flere år siden, da Singapore bad Danmark skride af helvede til, da de prøvede at diktere, at de ville beskatte Danskere i Singapore. Singapore har ikke brug for Danmark. De har faktisk et meget højere GDP i dag.

Hilsen,
Jan

Carsten
17-02-09, 09:59
Jeg sendte blot via email en indskannet kopi af den vielsesattest som vi fik efter vielsen i Cebu. Den brugte de til at registrere jeg nu var gift og de udstedende myndigheder var fillipinerne. Min kone blev ikke registreret med navn da hun ikke havde noget cpr nummer. Jeg har aldrig her haft brug for den gule attest fra NSO