Se fuld version : Flypassagerer fra Filippinerne kvæstet af turbulens
30 flypassagerer var på grund af turbulens kvæstet, da flyet landede i Tokyo. Årsagen til at det gik så galt, er ikke nærmere fastlagt, men der er tilsyneladende ingen døde.
Mere... (http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/02/20/080300.htm?rss=true)
LarsKyhnau
20-02-09, 11:49
Hold da op, så har man hørt det med.
Husk i øvrigt, at RSS er en nyhedsrobot, så det giver ikke så megen mening at diskutere nyheden med "ham" :)
Men det giver vel en forståelse for at følge det råd der altid gives inden start: Når man sidder i sædet så tag selen på
Hilsen
PNO
Jeg har prøvet noget lignende to gange, hvor en af serverings vognene havnede i klemme mellem to sæderækker efter kraftig turbulens. Stillehavet er ret berygtet for såkaldt "clear air turbolens". Det er altid en god ide at have sikkerhedsbæltet spændt når man sidder i sit sæde.
Jeg sad i samme fly for lidt under en måned siden og læste forleden artiklen på politiken. Vil mene at det er selvforskyldt for de flestes vedkommende, da man netop får besked om at spænde selen når man sidder ned. Mange passagerer har desværre ingen respekt for de beskeder der bliver givet - de tænker tilsyneladende ikke over at det kan have konsekvenser for andre end dem selv. Jeg oplever altid at folk ikke slukker for deres mobiler, at de ikke slår sæderne op under takeoff, landing og under maden (er møg-irriterende hvis man har lange ben), og ikke mindst at folk fjerner selen / står op inden flyet har taxi'et til gaten i lufthavnen.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.