Se fuld version : Hjælp til at finde en ny familie
Min kærstes værtsfamilie kan ikke finde ud af at overholde de love som nu engang er for au pair.
Inden vi sammen vil prøve at finde hende en ny familie, vil jeg lige høre jer her inde om i kender nogle gode steder vi kan prøve at søge efter ny værts familie, eller om vi måske kan være så heldig i kender en som mangler en au pair fra philipinerne.
Skal helst være i midtjylland da hendes netværk af venner er der fra, eller nordjylland så hun tæt på mig :)
Hun kom til Danmark efterår 2008
Jeg prøvede at surfe lidt, og fandt bl.a dette:
http://www.ung-i-huset.dk/dk/search/search.aspx?quick=0&type=3&country=122®ion=1081&sex=0&age=13-99&word=
Tak for link, håber vi kan bruge noget der inde fra.
Skal en kommende ny værts familig stille en form for bank garanti ?
Du kan måske finde nogle af svarene på dine spårgsmål herÆ
http://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_to_dk/au_pairs/au_pairs.htm
Hilsen,
Jan
Der har jeg været inde og kigge, synes ikke der står noget om bankgaranti eller noget.
Grunden til jeg spørger er bare jeg mener jeg et sted har læst at de skulle, men kan selfølig ikke finde det igen.
LarsKyhnau
02-03-09, 22:06
Jeg har godt nok aldrig hørt om, at værtsfamilien skal stille en bankgaranti, fordi de inviterer en au-pair til landet. Jeg vil tro, at hvis det var tilfældet, så ville der nok ikke rende så mange au-pairs rundt, som er blevet illegalt i Danmark, efter at deres visum var udløbet, som der faktisk gør.
Og måske ville interessen for at ansætte en au-pair også blive en del mindre, hvis man risikerede at skulle af med en bunke penge, såfremt vedkommende stikker af og går under jorden.
Når man i nogle tilfælde skal stille bankgaranti for at få sin kæreste på besøg, så er det jo fordi, man må formodes at kende denne godt. Og dermed også være i stand til at tage ansvar for, om han/hun kunne tænkes at ville misbruge sit visum til at tage illegalt ophold i Danmark.
Det krav kan man ikke med rimelighed stille til en familie, bare fordi de ansætter en au-pair, som de af gode grunde kun kan kende ganske sporadisk i forvejen.
Jamen så var der nok en god grund til jeg ikke kunne finde det igen, det var fordi jeg havde husket forkert :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.