PDA

Se fuld version : til manila i marts for 3900,-

tap
04-03-09, 12:05
lufthansa kører et tilbud her i marts på forskellige destinationer i verden
til asien bla. cph- honkong 3300,- retur. cph-shanghai 2900,- retur cph-bangkok 3700,- retur
cph-dubai 2200,- retur

vælger man cph-hongkong til 3300,- og derefter cebu pacific hong kong-manila til ca.600,- retur lander man på en pris på ca. 3900,- og med cebu pacifics 4 daglige afgange fra hong kong til manila bliver vente tiden minimal

rejser selv denne rute,dog først til maj

betingelserne hos lufthansa er :
* Purchase by: 10.03.2009
* Departure period: 06.03.2009-31.03.2009
* Return period: 07.03.2009-30.04.2009
* Advance Purchase Period: 2 days
* Minimum stay: The night from Saturday to Sunday
* Maximum stay: 1 month
* Flights must be booked at least 2 days prior to departure
* Nonrefundable
* No changes allowed
* Discounts: Children 2-11 yrs 33%, infants 0-1 yrs 90% of adult fare

god jagt
mvh tap

LarsKyhnau
04-03-09, 13:00
Priserne på flybilletter har efterhånden nået et surrealistisk lavt niveau. Gad vist hvilke flyselskaber, der først går nedenom og hjem, for det kan da ikke vare længe med de priser?

Så sørg for at købe din flybillet som en "pakkerejse" d.v.s. sammen med mindst en hotelovernatning, f.eks. i Manila, og gennem et dansk rejsebureau. Eller køb den et sted, hvor der følger en forsikring imod flyselskabets fallit med i prisen. Det gør der f.eks. hos mrjet, og som tidligere skrevet kan man nogle gange spare yderligere nogle hundrede kroner ved at købe på deres svenske hjemmeside www.mrjet.se i stedet for www.mrjet.dk

tap
04-03-09, 13:23
eller bare brug et internationalt kreditkort(ikke visa/dankort) til at købe din billet,skulle selskabet gå konkurs har du ikke modtaget den vare du har købt og betalt for og det er banken der skal dække tabet

mvh tap

KRAN
04-03-09, 13:25
Et trick er også at bestille via flyselskabernes svenske hjemmeside og drage fordel af den lave svenske krone kurs.

Eksempelvis ved afrejse i Nov'08 2 voksne + 1 barn kan der spares ca 2000 DKK ved at benytte KLM.se i stedet for KLM.dk (samme afgange).

/Kenneth

LarsKyhnau
04-03-09, 15:28
eller bare brug et internationalt kreditkort(ikke visa/dankort) til at købe din billet,skulle selskabet gå konkurs har du ikke modtaget den vare du har købt og betalt for og det er banken der skal dække tabet mvh tap

Jeg er ikke sikker på, at tap har ret i dette. Men fordelen er, at ved brug af kreditkort, så går der lang tid, før pengene faktisk bliver overført til det firma, man har købt noget af. Og i den tid kan man så nå at bede banken om at stoppe overførslen, hvis firmaet ikke har leveret varen eller måske er gået konkurs.

Så hvis man venter med at købe sin flybillet til højest 30 dage før, man skal afsted, så kan man nå at aflyse betalingen, hvis man har betalt med kreditkort. Men har man købt den 120 dage, før man skulle afsted, og er pengene overført allerede, så er dette ens eget problem og ikke kreditkortselskabets eller bankens.

Et VISA-Dankort er også et kreditkort. Forskellen er alene, at kreditten på VISA-delen af kortet er meget kort, nemlig nogle få dage, og derfor "fanger bordet" næsten med det samme.

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener, at det er sådan, det hænger sammen.

tap
04-03-09, 17:04
det er lige meget om du køber billetten 30 dage eller 120 dage før med et kreditkort
har du ikke fået den vare du har bestilt og betalt er det alene et mellemværende mellem firmaet og banken/kreditkortfirmaet
et eksempel: nogle bekendte købte billetter hos det hedengangne oasis hong kong et halvt år før afrejse og 4 måneder senere gik de konkurs,biletterne var købt med mastercard og de gik derefter i banken og sagde de ikke havde fået den vare de havde bestilt,udfyldte nogle papirer og 3 dage senere var pengene på deres konto,det er derefter bankens/mastercards problem at gøre indsigelse i konkursboet.

et andet eksempel er dem som havde købt biletter hos sterling og brugt visa/dankort de fik intet tilbage da det var deres dankort som ikke er et kreditkort der var blevet brugt
dem der havde betalt med mastercard eller andre kredit kort kunne godt gøre indsigelser

når du handler på nettet med kreditkort er du så godt som dækket af pbs hvis du ikke modtager den varer du har bestilt uanset om firmaet krakker
men betal aldrig noget med bank overførsel!

mvh tap

tap
04-03-09, 17:25
et lille tillæg til oventstående fra forbruger ombudsmanden:
Annullering af køb:
Ifølge retningslinier fra Forbrugerombudsmanden skal det pengeinstitut, der har udstedt kreditkortet, hæfte for kundens tab, hvis kunden ikke modtager varen. Hvis du vil tilbagekalde købet, skal du forsøge at kontakte firmaet og annullere handlen.

mvh tap

LarsKyhnau
05-03-09, 10:32
Ok, jamen det er da glimrende så :)

Og faktisk må det vel så betyde, at man med et VISA-Dankort er bedre stillet, hvis man køber sin rene flybillet hos et udenlandsk flyselskab eller et udenlandsk rejsebureau frem for et dansk.

For så er det jo VISA-kortet - og dermed et kreditkort - der er blevet brugt, og ikke dankortet.

Dem, som havde købt billetter hos Oasis Hong-Kong med deres VISA-Dankort, burde således have været dækket, men ikke dem, som havde købt billetter hos Sterling. Da Sterling var et dansk selskab og der derfor var betalt med Dankortet og ikke VISA-kortet.

sysop32
19-03-09, 07:17
Man burde ha købt da tilbudet var gældende, for nu er priserne skyhøje.

Kiggede på priser hos kilroy travels og momondo, og det laveste jeg fandt var 7150 kr. (momondo) og det var med en dags ventetid i zurich. Hos kilroy er det laveste 7684 kr., og der er det lige før at man ikke kan nå at skifte fly, for der er kun 1-1½ time mellem landing og flyvninger.

tap
19-03-09, 13:42
de fleste søgemaskiner viser ikke "tilbud" som sådan
det jeg gør er at tilmelde mig alle flyselskaber som flyver til asien deres nyhedsmails
når jeg ved hvornår jeg vil rejse ved jeg hvornår de enkelte selskaber kører kampagner
derudover ringer jeg til rejsebureauerne og til sidst de forkellige søgemaskiner

sas har pt biletter til bangkok for 4500,- og derfra er det jonemt at komme videre til filippinerne
god jagt

sysop32
19-03-09, 17:08
tap,

Jamen du har ret. Gik bare i sort da min ellers foretrukne rejseplanlægger (kilroy) pludselig viste sig at være en af de dyreste.

Jeg fandt ud af, at brugte man blot nogle af de links, som er på forummets forside, så er der stadig nogle gode muligheder bl.a. travellink og travelstart, hvor der var priser nede på 5300,- kr. Så det var lige en besparelse på 2300,- kr., hvilket jo også er en slags penge :)

Det der med at gå efter tilbud, hvor man lander "omkring" destinationen og derefter finder fly til den egentlige destination, var noget jeg selv kunne finde på at udnytte - men nu er det billetter til konen dernede jeg søgte efter, så rejsen skulle helst være helt planlagt og så direkte som muligt.