PDA

Se fuld version : En kort en En lang og noget Tax Return

sysop32
16-03-09, 04:04
Ok, endnu flere spørgsmål dukker frem, specielt efter man læser den norske ambassades tekster i Manila.

De skriver "Short Term Family Visit" ...... er det så det samme som at markere "Short Stay" på visa ansøgningen, eller skal man krydse af ved "Long Stay" når det drejer sig om 90 dage?

De skriver at de vil have min "Latest income tax return document from reference and a copy of reference’s passport."....... Er det blot sidste års skatteopgørelse?

Og en sidste ting, der undrer mig ...... hvordan kan et ikke-schengen land lave schengen visa? :-)

tap
16-03-09, 09:29
hvis det er Norge du hentyder til så er de med i schengen samarbejdet
de er dog ikke medlem af eu

mvh tap

sysop32
16-03-09, 09:33
Nej, fik jeg lige at vide på aegteskabudengraenser, at selvfølgelig er Norge med i Schengen aftalen. Tror bare jeg har siddet for længe og læst, så informationerne bliver blandet sammen. Man kan til tider få For mange informationer :-)

LarsKyhnau
16-03-09, 11:50
Ja det lyder som om, du er blevet lidt forvirret :)

Mon ikke "long stay" betyder noget, som ligger ud over et ferieophold eller et familiebesøg? Altså at søge permanent ophold, skulle på et studieophold, være au-pair, den slags? Jeg ved det ikke med 100% sikkerhed, men jeg vil da mene, at så længe man bare er turist, så må der være tale om et "short stay" altså noget midlertidigt.

Og ja "latest income tax return document" det er din seneste årsopgørelse, som du kan printe ud fra din skattemappe på Skats hjemmeside.

sysop32
16-03-09, 11:54
Takker for det :-)
Er netop ved at smide ansøgningen i kuvert og sende til konen, men kan se at der lige er et kryds jeg skal have ændret inden det sker.

Så får man håbe det bedste, og ikke mindst at den norske ambassade i Manila har fået sin morgenkaffe og rundstykker når den afleveres, så de er lidt mere menneskelige :-)