PDA

Se fuld version : Dansk vielsesattest - Godkendelse????

Brother Lars
17-03-09, 15:27
Jeanalene og jeg er blevet gift i Danmark, og planlægger en tur til Filippinerne.
Det betyder, at J. skal deltage i kurset om hvor slemme udenlandske mænd er, så hun kan få den korrekte sticker i sit pas.
Det kræver en autoriseret vielsesattest - Er der nogen der ved hvilken autorisation?

Vi har en engelsk oversættelse af vielses attesten.
Den Filippinske ambassade i Oslo, giver ikke megen hjælp, og jeg er ikke blevet meget klogere af deres hjemmeside.

Er der nogen der har prøvet møllen?

MVH Brother Lars

sysop32
18-03-09, 02:42
med en autoriseret vielsesattest, mon de ikke blot mener, at oversættelsen skal være lavet hos en autoriseret myndighed, bureau eller person.

Jeg fik det danske konsulat i Makati til at oversætte mine papirer, da jeg i tidernes morgen skulle giftes der, så et stempel fra dem på papiret er helt fint.

I det hele taget burde konsulatet overtage alle danske interesser på filippinerne, men det er et helt andet emne :)

sysop32
18-03-09, 02:48
kom lige i tanke om....

Konsulatet udsteder også pas, så måske de i virkeligheden er lige netop dem du kan spørge.

Du kan få fat i dem på: mnlconsul@maersk.com

Kim P. Nyberg
18-03-09, 03:55
Vielsesattesten skal attesteres af Udenrigsministeret i København, når der er tale om danske dokumenter. Det dokument der skal attesteres, må ikke være mere end tre måneder gammelt, og det koster 165 kroner pr. dokument (2008-pris).

Læs mere på dette link: http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/Legalisering/

Brother Lars
18-03-09, 11:49
Tusind tak til Kim og Sys32!
Der er rigtigt fint med linket til udenrigsministeriet, det synes at være helt i overensstemmelse med oplysningerne på webben for Philippinernes ambassade i Oslo.
Men skal de filippinske myndigheder også verificere attesten?
Er der nogen der ved hvordan man giver NSO besked om ægteskabet?

Vi har skrevet til ambassaden 2 gange og henvises til deres web, hvilket jeg ikke bliver meget klogere af.

MVH Lars

Brother Lars
26-05-09, 20:48
Vi er hjemvendt i god behold og Jeanalene fik sin sticker i passet efter gennemgang af det famøse kursus/vejledning i Cebu.

Jeg er selv blevet klogere omkring den danske vielsesattest, og kan oplyse:

Et dansk ægteskab, skal registreres af de filippinske myndigheder via den filippinske ambassade i Oslo. Der skal udfyldes en blanket "report of marriage" som findes på deres hjemmeside, blanketten sendes i 3 kopier incl. 3 fotos af begge parter. Derudover skal de have en engelsk vielsesattest eller legaliseret kopi heraf (legalisering hos notaren og udenrigsministeriet) som de iøvrigt beholder.

Til brug for kurset hos CFO skal man have en engelsk vielsesattest som er legaliseret i Danmark og på den filippinske ambassade i Oslo.

Sørg for at rykke ambassaden ellers sker der ikke ret meget. Ekspeditionstid 4 uger.

Mange hilsner Brother Lars

OdenseDK
16-11-10, 15:31
Jeg forstår ikke hvad det er der skal godkendes på Filippinerne?

Du siger i er blevet gift i DK, skal i så til Filippinerne før i kan blive familiesammenført?

Jeg står selv og skal giftes her i DK inden den nye bankgaranti stiger til 100.000 (januar 2011), men jeg troede ikke at vi skulle tilbage til filippinerne for at få noget godkendt?

Jeg havde regnet med, at så længe vi har legaliseret CENOMAR og birth certificate, så er det bare at blive gift i DK og så ansøge om FS umiddelbart herefter. Alt sammen uden at forlade Danmark..?

Er jeg forkert på den?

nikog
21-12-10, 11:25
Jeg fik det danske konsulat i Makati til at oversætte mine papirer, da jeg i tidernes morgen skulle giftes der, så et stempel fra dem på papiret er helt fint.

I det hele taget burde konsulatet overtage alle danske interesser på filippinerne, men det er et helt andet emne :)

Jeg gjorde det samme, og er helt enig ! :)

cax
15-02-11, 17:39
Jeanalene og jeg er blevet gift i Danmark, og planlægger en tur til Filippinerne.
Det betyder, at J. skal deltage i kurset om hvor slemme udenlandske mænd er, så hun kan få den korrekte sticker i sit pas.
Det kræver en autoriseret vielsesattest - Er der nogen der ved hvilken autorisation?

Vi har en engelsk oversættelse af vielses attesten.
Den Filippinske ambassade i Oslo, giver ikke megen hjælp, og jeg er ikke blevet meget klogere af deres hjemmeside.

Er der nogen der har prøvet møllen?

MVH Brother Lars

Vil det sige at man slipper for det åndsvage kursus hvis man lever papirløst sammen i udlandet?