Se fuld version : Cebu Pacific aka crap air
Lidt mere negativ information om Cebu Pacific og den maade de opererer deres flyselskab paa:
"Quote" Cebu Pacific, this crap airline cancelled my flight on Thursday from Bangkok to Clark, then without consultation or refund they booked the following Saturday flight for me. NO questions, no offer of credit for future use, they just re-booked for a flight 2 days later leaving bangkok. I will off course not be able to catch that flight, as I can't stay in Bangkok for 2 more days. I have had to buy a ticket on a full fare airline. So i lose my Cebu Pacific fare, and forced to pay another airline as well. Never again Cebu Pacific. I warn any others considering this crock airline to change their plans. It is a fact that if anything minor goes wrong, or a plane is not full enough, you will be hung out to dry, and they will not correspond with you. "Unquote"
Hmmm Claus, har du nu læst Harry The Horse igen?
Ja, Cebu Pacific er langt fra hvad de var engang. Jeg er ikke helt sikker på, hvorfor det er gået så galt for dem, da de jo plejede at være et rigtig godt alternativ til PAL.
Jeg har efterhånden hørt så mange skræk historier om dem, at jeg ikke engang ville købe en billet med dem med en anden mands penge!
Nu er verdensøkonimien jo på spanden og diverse flyselskaber går en usikker fremtid i møde, og hvis folk bliver væk fra dette skrækselskab, så risikere de også at gå ned. Tid er penge i dag, og for nogle er det rigtig mange penge.
Jeg er ikke i en situation, hvor jeg behøver at spare på mine flybilletter, så jeg eller min familie bliver ihvertfald ikke kunder hos dem. Vi holder os til PAL og SEair indenfor Filippinerne og Singapore Airlines udenfor.
Hilsen,
Jan
Ja, endnu en årsag til at man skal passe på med at booke online!
Jeg syntes nu det er lidt hårdt at lade sin bitterhed gå ud over Cebu Pacific, da de jo egentlig bare stiller det alternativ som kunden maximum kan gøre krav på når man booker low cost airline.
Hvis man booker online for at spare penge, så er der altid en risiko for at tingene går galt. Sig mig, var denne hykler blevet bedre stillet ved at Cebu slet ikke havde gjort noget? De har da i det mindste sørget for et senere fly, hvilket i mine øjne er ganske god service taget i betragtning at man ikke altid kan komme i kontakt med sine passagere når de rejser rundt i asien!! Så fri os for det her brokkeri!
Hvordan kan folk uden røst i stemmen brokke sig over noget der sjældent koster mere en 1 L. mælk!
hvorfor skal man passe på med at booke online?
hvad er forskellen hvis man havde gået ind på et cebupacific kontor eller brugt et rejsebureau?
fordelen ved at booke online og betale med et kreditkort er at får man ikke den vare man har betalt for så kontakter man sit pengeinstitut og de står så med "aben"
desuden skal man selvfølgelig læse hvad det enkelte flyselskab har af betingelser
mvh tap
Hej Tap,
Ja der er da så ganske mange fordele ved at booke ved et rejsebureau fremfor selv at lægge sig ud med nettet. Her tænker jeg som sådan ikke kun på Cebu Pacific.
Cebu Pacific, Ryan Air, Sterling osv. hører vel alle ind under samme kataori som low cost carriers.
Her skal man vel mere eller mindre være glad for overhovedet at komme afsted med de priser man kan få hos dem. Det er de færreste rejsebureauer der booker disse caerrieres med mindre kunden er inforstået med at de er billigere fordi service niveauet er lavt, fly tider ustabile etc. Jeg magter ikke flere smæde mails, fordi folk ikke kan lære at læse det med småt.
I det her tilfælde hvor Cebu Pacific ikke gør en pind forkert er det da næsten ikke til at holde ud.
Til spørgsmålet omkring forskellien på at booke på nettet og hos et rejsebureau, overrasker det mig du spørger for der er da så åbentlyst 1000 fordele ved at få et rejsebureau til at ordne sagerne på rutefly rejserne.
Med henblik på fly der bliver taget ud, fly numre/tider der ændrer sig mm. er jo bare nogle af de ting du undgår problemer ved, når du bruger et rejsebureau.
Herudover kommer der hvor du som kunder/forbruger står hvis flyselskabet eller den hjemmeside du benytter til dine billetter går ned.. Her er det sandt nogle kredit kort dækker, eventuelle tab i nogle sager.
Herudover kommer der fejl fra forbrugers side, ved booking af billetter, name change, ændring af ud/hjemrejse. Manglende information på om forbruger rejser på sammenhængende billet eller ej. Dette kan man ALDRIG se med mindre man ringer sælger op. (Det gælder både Thai, Cathay, SAS og flere andre. Dette kan få betydning hvis et fly bliver forsinket. Og så står man dårligt med 95 % af de mastercard dækninger man kan få da de sjældent dækker fra før check in!
well, man kunne vel næsten blive ved.
** Jeg har lige været i England på en SAS billet købt på nettet, det gik fint!
Jeg må nok indrømme, at jeg aldrig benytter mig af budget airlines netop fordi jeg ikke gider stå med håret i postkassen og få for højt blodtryk.
Da jeg ikke har så meget ferie mere, vil jeg hellere betale lidt ekstra for at være sikker på at min rejseplan holder, end at skulle tænke over, hvornår det mon går galt.
Hilsen,
Jan
Helt enig med dig Jan. Man bør gøre op med sig selv om man vil løbe risikoen for at spare!
Ja, endnu en årsag til at man skal passe på med at booke online!
Jeg syntes nu det er lidt hårdt at lade sin bitterhed gå ud over Cebu Pacific, da de jo egentlig bare stiller det alternativ som kunden maximum kan gøre krav på når man booker low cost airline.
Hvis man booker online for at spare penge, så er der altid en risiko for at tingene går galt. Sig mig, var denne hykler blevet bedre stillet ved at Cebu slet ikke havde gjort noget? De har da i det mindste sørget for et senere fly, hvilket i mine øjne er ganske god service taget i betragtning at man ikke altid kan komme i kontakt med sine passagere når de rejser rundt i asien!! Så fri os for det her brokkeri!
Hvordan kan folk uden røst i stemmen brokke sig over noget der sjældent koster mere en 1 L. mælk!
Du synes altsaa det er god service de yder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej jeg syntes ikke altid de yder god service, de ER som alle forhåbentligt er bekendt med et lavpris selskab. De sælger sælger billetter til ingen penge tager folk med op i 10.000 meters højde for sjældent over 200 kr. hvad hulen forventes der?
Hvad skulle Cebu Pacific gøre.... Overfor de passagerer som ikke er til at komme i kontakt med på rejsen! (Intet tlf. nr. ingen e-mail mm.) Og hvem skulle sørge for denne fordeling når de sælger flybilletter til ingen penge.) Når folk selv er så friske at booke på nettet, så er de vel også så langt at de kan ligge to og to sammen!
I dette tilfælde syntes jeg faktisk de yder ret god service i det de rent faktisk stiller og måske ikke heeelt tilfredsstillende alternativ, men dog et alternativ! Alternativ kunne de have givet kunden pengene tilbage, men det afhænger jo så af regler på billetten, samt hvorvidt kunne er dækket ind i sådanne situationer! En "RIGTIG" rejseforsikring havde formentlig betalt skaderne, og havde man haft et rejsebureau inde over, som vil sælge disse billetter ja så havde man som minimum fåret sine penge tilbage.
sidst jeg fløj med dem 08' var en afgang rykket en time og jeg blev både kontaktet pr. telefon og e-mail som man oplyser når man booker online
jeg bruger dem ikke så meget mere dels på grund af deres online betalings problemer samt PAL er blevet mere konkurrencedygtige ihvertfald på deres indenrigsruter
de er selvfølgelig altid forsinket men ellers har jeg ikke haft de store problemer med dem
mvh tap
LarsKyhnau
29-03-09, 14:05
Som jeg har forstået det, skal flyselskaber i Europa for egen regning sende kunden med det næste fly, som har ledige pladser, hvis de f.eks. p.g.a. tekniske problemer må aflyse en afgang.
Men om de samme regler også gælder i Asien, det ved jeg i grunden ikke. På andre områder eksisterer der stort set ikke noget, som hedder forbrugerbeskyttelse i Asien, så formentlig er det ikke tilfældet. Og så har Cebu Pacific vel i dette tilfælde gjort, hvad de er forpligtet til, uanset at det var ubekvemt for kunden.
Man kan så sige, at de kunne have ydet en bedre service ved at tilbyde kunden sine penge tilbage, eller måske ombooking til en afgang imod Manila, som afgik senere samme dag eller dagen efter og ikke 2 dage efter.
Men det gjorde de så ikke. Og her har marven99 vel ret i, at man jo heller ikke kan forvente samme service, når man handler i Netto, som når man handler i Irma. Man får, hvad man betaler for, også på dette punkt.
Og ærlig talt, jeg tror heller ikke, at et europæisk flyselskab nødvendigvis ville føle, at de havde mandskabsressoucer til at aftale individuelle løsninger på problemet med hver enkelt af de måske 200 passagerer, som skulle have været med et aflyst fly.
Da jeg for nylig skulle med et fly fra Amsterdam til Shanghai, og dette blev aflyst, fik vi heller ikke andre valgmuligheder end at komme med et andet fly, som blev sat ind dagen efter. Så den eneste forskel er, at vi kom 24 timer for sent frem, hvor der altså i dette tilfælde åbenbart var tale om 48 timer.
Men der har også været sager i Europa, hvor lavprisselskaber / charterselskaber har ment, at de opfyldte kravet om at sende gæsterne med "førstkommende afgang med ledige pladser" ved at sætte et nyt fly ind 3-4 dage senere. Så et fly 2 dage efter det aflyste, det ligger faktisk inden for rammerne af, hvad i hvert fald nogle europæiske flyselskaber også byder deres kunder.
Man kan også sige, at hvis det var helt umuligt for denne person at blive 2 dage mere i Bangkok - uanset årsagen - så kunne han jo også have valgt at flyve en dag eller 2 tidligere. Man må jo nemlig altid forvente, at der kan kan være en vis risiko for, at ens fly bliver aflyst p.g.a. tekniske problemer.
Så jeg synes heller ikke, at den voldsomme vrede imod flyselskabet er helt velbegrundet i denne sag, da han også selv er lidt skyld i, at han blev nødt til at købe en ny flybillet.
LarsKyhnau
29-03-09, 14:21
Som en tilføjelse havde den pågældende også valgt at rejse på en rute, hvor flyselskabet kun har 3 ugentlige afgange. Og i den situation er det vel ikke voldsomt overraskende, at aflysning af et fly kan medføre, at man bliver 2-3 dage forsinket.
Vil man undgå denne risiko, ja så skal man nok vælge en rute eller et flyselskab med højere afgangsfrekvens, i dette tilfælde måske ruten Bangkok-Manila i stedet for Bangkok-Clark.
Noget andet er så, at hvis aflysningen skyldtes manglende belægning og ikke mangel på materiel og/eller personale, så er det da bestemt en skodagtig måde at behandle sine kunder på. Men det ved vi jo heller ikke, om den gjorde. Vi ved bare, at det passede den noget koleriske herre meget dårligt, at hans fly blev aflyst.
dette er fra en pålidelig kilde som driver en populær retaurant i angeles
følgende fly er allerede aflyst i maj/juni måned selvom cebu pacific stadig sælger billetter til afgangene og vi ved jo alle hvor svært det er at få refunderet pengene.
flight no. 5J238 cebu-hong kong 7+24 maj
flight no. 5J239 hong kong cebu 8+25 maj
flight no. 5J941-42 clark-bangkok-bangkok-clark 7,14,21,23,28,30 maj
flight no. 5J150+5J149 clark-hong kong-hong kong-clark 7,14,16,21 maj
flight no. 5J533 clark-singapore 9,21,26 maj
flight no. 5J534 singapore-clark 10,22,27 maj
flight no. 5J535 clark-singapore 13,18,20,25,31 maj
flight no. 5J536 singapore-clark 14,19,21,26 maj+ 1juni
flight no. 5J678 manila-shanghai 21,25,28 maj
flight no. 5J679 shanghai-manila 22,26,29 maj
k.o.m.
Det lyder som en uhyggelig påstand hvis det ellers holder stik.. Hvis det er sivet ud i Filippinerne at de sælger billetter til spøgelses afgange, så er det da noget af en brøler!
Men det er jo ikke så meget anderledes end hvad SAS, eller enkelte charter bureauer tidl. har arbejdet udfra :-)
SAS garanterer heller ikke afange til Thailand længere! Hvis flyet ikke er tilstrækkeligt fyldt bliver flyet annulleret. Dette kan ske op til 72 timer før afgang..
Dansker_i_Cebu
01-05-09, 01:16
Har lidt svært ved finde de fly numre du opgiver..???
Så slemme er Cebu pacific altså heller ikke, jeg har aldrig haft problemmer med dem.
F.eks kalder du flight no. 5J534 singapore-clark 10 Maj den hedder
FLIGHT DETAILS:
This is Cebu Pacific Air, Flight 5J 548,
flying from Singapore to Clark.
Sådan er det faktisk med de 3 andre jeg så på din liste oz, samt der f.eks ikke var billet fra f.eks Cebu direkte til Hong Kong direkte på nogle af dagene, men via Manila da der var udsolgt..
Men hører gerne nærmere hvis jeg tager fejl, jeg har som sagt ladrig har problemmer med dem og flyver gerne med dem igen. Har brugt dem både til Hong Kong og rundt i FIli.
fly numre ændrer sig lynhurtigt,og er ikke til at regne med,nedentående liste er et direkte afskrevet internt notat fra cebu pacific,som jeg personligt har stået med i hånden,men du skal da være velkommen til at afprøve teorien
k.o.m.
Det interne notat må være en skrivelse internt hvor de desideret skriver at de vil snyde deres kunder ved at lave spøgelses afgange! For så mange flynumre ændrer sig ikke "natten over"!
Og glem nu kke at folk jo ikke nødvendigvis bliver snydt for rejsen fordi flynummeret ændrer sig - som du siger hænder det jo. Ergo, er der ikke noget holdbart i påstanden om at de vil snyde kunder!
du har ret,undskyld jeg gemte at du arbejdede for cebu pacific,de kunne selvfølgelig aldrig finde på at sælge biletter til afgange som de ved de vil aflyse,det er jo filippinerne vi snakker om her, det havde jeg helt glemt.
k.o.m.
LarsKyhnau
02-05-09, 13:20
Jeg checkede lige ruten fra Manila til Shanghai. Og her kan man ikke længere booke de afgange, som ifølge Whorist er aflyst. Tilsvarende gælder for de to afgange fra Cebu til Hong-Kong. Her kan man ganske vist stadig købe billetter, men det er så med flyskift i Manila.
Det er altså tilsyneladende rigtigt, at disse afgange er aflyst, måske p.g.a. en lav belægning og/eller mangel på fly. Men det er IKKE rigtigt, at Cebu Pacific stadig sælger billetter til dem. Eller i hvert fald sælger de ikke disse billetter online.
Om beskeden om aflysningerne så er nået ud til alle de rejsebureauer, der sælger billetter for Cebu Pacific, det er selvfølgelig en anden sag. Men de er altså i det mindste lagt ind i deres online bestillingssystem, så folk ikke risikerer at købe "katten i sækken", hvis de bestiller online.
Og så vil jeg altså også mene, at man som kunde må have en lille smule forståelse for den helt ekstraordinære situation, som flyselskaberne befinder sig i p.t. Finanskrisen har jo medført et så stort fald i rejseaktiviteten samt vanskeliggørelse af adgangen til kredit, at de fleste selskaber p.t. slet og ret kæmper for deres overlevelse.
Og for at gøre ondt værre er situationen indtruffet efter en periode med horribelt høje brændstofpriser, som i forvejen havde sat flyselskabernes indtjening under stort pres. Så i modsætning til bankerne, der p.t. modtager statslig hjælp i multimilliard klassen overalt i Verden for at kunne klare sig igennem, så har flyselskaberne ikke haft nær den samme mulighed for at lægge penge til side under opsvinget. Idet de ekstra indtægter, som opsvinget gav anledning til, og mere til, er havnet direkte i olieselskabernes og de olieproducerende landes lommer.
At et lavprisselskab som Cebu Pacific i den situation er nødt til at tilpasse antallet af afgange til antallet af passagerer, også selvom dette er ubekvemt for de passagerer, der allerede har købt billet, det siger efter min mening sig selv.
Og hvis blot de sørger for at advisere de berørte passagerer mere end 24 timer før planlagt afgang, og giver dem nogle muligheder at vælge imellem, herunder ikke mindst tilbud om at komme med en TIDLIGERE afgang, så mener jeg, at det er helt i orden.
vil bare lige minde folk om som har tænk sig at bruge cebu pacific at på alle deres flyvninger også de internationale er den maksimale tilladte bagage 15 kilo! og på enkelte ruter bla. caticlan og siargao kun 10 kilo
og der er ingen nåde det er bare at betale ved kasse et pris 50kr. pr kilo
jeg har aldrig set så mange mennesker stå og pakke deres baggage om som jeg så i bla. hong kong lufthavn
som alternativ kan man når man booker hos dem online "købe" ekstra kilo til en lidt anden pris
men når man booker flere måneder i forvejen sidder man jo ikke og regner på hvor meget man har med
mvh tap
Brother Lars
02-06-09, 10:39
Jeg ved, at en positiv anbefaling af Cebu Pacific, kan nedkalde alverdens vrede, men jeg må dog konstatere, at jeg har foretaget ca. 10 indenrigsflyvninger med CP det sidste år, og jeg har egentlig kun oplevet positive mennesker, fly nogenlunde til tiden, og mindre problemer. Altså alt i alt hvad man oplever med alverdens flyselskaber, måske bortset fra de smilende venlige medarbejdere - Er der nogen der har fløjet med SAS fornyligt? Uha, der kan man tale om skranke drager!
Overvægt er de kvikke til at opkræve, men på indenrigs er det ikke så voldsomt, nemlig PHP 100 per kilo altså omkring kr. 11,50 - og er man god til at planlægge kan overvægten købes på forhånd til ca. PHP 350 per 5 kg.
Mastercard virker super når der bestilles biletter over internettet uden problemer.
PS. Sidst vi tog hjem, havde jeg 90 minutters drøftelse med 4 forskellige medarbejdere fra Thai, som ikke mente vi havde billet til afgangen på trods af vi havde en elektronisk billet - der var virkelig tale om crap Air.
Mange venlige hilsner og undskyld mit positive syn
Brother Lars
jeg har nu heller ikke noget imod dem som sådan,og bruger dem ofte men hvis prisen på en indenrigs kun svinger et par hundrede pesos kontra philippine airlines så vælger jeg PAL
bedre service samt snacks og drikkevarer,ja selv på PAL express bliver man i det mindste tilbudt kildevand
den bedste service jeg har fået på en indenrigs var faktisk her for nylig med zestair på ruten
kalibo(boracay)-manila super benplads og så har de den gamle indenrigsterminal i manila helt for dem selv så ingen stress og jag overhovedet og så tog det kun 36 minutter
ps. det gode er at nu kan man købe sine billetter online hos alle de gængse flyselskaber på filippinerne :zestair,PALexpress,cebupacific,philippine airlines,seair
mvh tap
Hej man kan også tage Cathay Pacific mellem Cebu og Hongkong, dem er der ingen problemer med, og en fremragende service. Ikke for ingen ting de blev kåret til årets flyselskab 2009. Brugte dem da jeg i Feb/Mar var i Cebu og besøge min nu forlovede.
Hej man kan også tage Cathay Pacific mellem Cebu og Hongkong, dem er der ingen problemer med, og en fremragende service. Ikke for ingen ting de blev kåret til årets flyselskab 2009. Brugte dem da jeg i Feb/Mar var i Cebu og besøge min nu forlovede.
koster også 3-4 gange så meget som cebu pacific
k.o.m.
Cebu pacific er nu ikke så billige mere,på vores næste tur til filippinerne(dec/jan) har vi slet ikke købt nogen billetter hos dem,ja selv hong kong-manila t/r var billigere hos PAL
De kunne heller ikke matche priserne på de indenrigsflyvninger vi har booket hos hhv. Zestair,PAL og Philairexpress(tidl. airphilippines)
måske de er de eneste der har skruet prisen ekstra højt op pga jul/nytår?
mvh tap
koster også 3-4 gange så meget som cebu pacific
k.o.m.
Ja men det det var så også en del af en samlet rejse fra Danmark til Cebu
Jeg bliver altså nödt til at bakke op om de få possitive tilkendegivelser overfor Cebu Pacific. Jeg personligt elsker at flyve med dem. i starten havde jeg sådan lidt et had/kärlighedsforhold til CP fordi at jeg altid oplevede at de var forsinkede. Det har de dog hanket forrygende op i og sidste år oplevede jeg kun en forsinkelse ud af jeg tror 7 flyvninger.
Det er korrekt at de kräver overvägt for hvert et kg. - jeg har dog ikke oplevet det på internationale flyvninger mod Filippinerne - heller ikke sidste år hvor jeg faktisk havde 4 kg. for meget i kufferten. Derimod konsekvent på indenrigs og internationale flyvninger ud af filippinerne. Men hvad forventer man egentligt når du kan flyve t/r Manila - Singapore for 1000 kr. - når Singapore Airlines som minimum skal have 4000 for den sträkning eller Manila - Hong Kong for under 1000 når både PAL og Cathay skal have mindst 2500 for samme billet?
Desuden er personalet noget af det mest venlige og imödkommende jeg nogensinde har oplevet - så jeg har slet ikke noget negativt at udsätte på Cebu Pacific.
Jeg må også bakke op om CP, det er et godt flyselskab og personalet er også OK, og prisen den er helt speciel, i hele juli koster en returbillet Manila - General Santos under 200 kr. helt nøjagtigt 185 dkr. Så er det vel også rimeligt at betale for overvægt, for man ved jo at 15 kg. er gældende, så hvorfor brokke sig, betal dog de sølle håndører for overvægten.
Hvis du skal fra KBH. når du ikke langt uden for bygrænsen for 185 kr.
Transporten på Mindanao fungerer også perfekt, der er et hav af busser, jeepney og tricykler, det er bare at springe på, så får du set en masse ting.
Når du rejser rundt i verden, så vær lidt mere positiv og nyd dog alt det fremmede du oplever, og specielt på Filippinerne oplever du mere end mange andre steder.
Hvor i verden er det risikofrit at færdes???
LarsKyhnau
11-01-11, 11:05
Jeg er lige kommet hjem fra en tur, hvor jeg fløj med Cebu Pacific både udenrigs og indenrigs. Alle 4 fly an-kom præcist til tiden eller endda før tiden, og der var absolut ingen problemer af nogen art undervejs. De har også fået fixet online bookingsystemet, så man igen kan betale med danske kreditkort, og den nye ter-minal 3 i Manila er nu færdig og forårsager derfor ikke længere forsinkelser og kaos, som den gjorde for 2-3 år siden.
Det er nu også muligt selv at ændre sin reservation online (naturligvis mod gebyr), aflyse sin billet og gem-me pengene i en ”rejsefond” eller checke ind online. Alt i alt er Cebu Pacific derfor efter min mening i dag et både moderne, veldrevet og anbefalelsesværdigt lavprisselskab på niveau med tilsvarende europæiske sel-skaber som f.eks. Norwegian eller Ryanair.
Som med andre lavprisselskaber gælder dog naturligvis, at man får, hvad man betaler for, herunder ingen gratis forplejning ombord og i dette tilfælde også kun 15 kg gratis bagage, som andre allerede har været inde på. Men ligefrem at advare danskere imod at benytte selskabet, det er der bestemt ikke noget belæg for længere.
Hej jeg tilslutter mig at CA er helt OK.
Vi fløj med dem Hongkong - Manila her i Dec 2010. Vi var rimeligt forsinkede i ankomsten til Hongkong, og havde kun 40 minutter før vi skulle lette med Cebu A. Vores biletter var seperate, så vi skulle først hente bagage og gennem tolden, og så checke ind på ny. Ringede til CA, der hjalp så det kunne lade sig gøre. Flyet til MNL blev således Ca. 15 minutter forsinket. og de kontaktede afgangshallen, således at vi kunne blive sluset hurtigt igennem. MEGET FIN SERVICE.
Jeg vil til hver en tid benytte dem hvis det passer med biletter.
PS. det er også rigtigt rart at de benytter Terminal 3 i MNL da det kun tager en brøkdel af tiden at komme igemmem i forhold til terninal 1.
Priser helt OK Ca. 1200 DKK for to personer Hongkong - Manila og Manila - Hongkong
Læg venligst mærke til at tråden er startet for mere end 2 år siden, så udgangspunktet for tråden Cebu Pacific er crab, har måske ændret sig i forhold til det !!!!
Hvis emnet anses som urelevant, hvorfor lukker man så ikke det ??????
Til Kalus,
Hvem skal/kan bedømme om et emne er urelevant, og hvem skulle lukke det !!!.
I øvrigt er vi jo forskellige mennesker, med forskellige meninger og dermed forskellige opfattelser af godt og dårligt.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.