PDA

Se fuld version : cph-mnl 5700,- thai airways

tap
29-03-09, 22:01
søgte tilfældigt omkring maj måned og det ser ud til der igen er billige billetter med thai airways

mvh tap

Samarjan
30-03-09, 02:29
De billetter med Singapore Airlines til jeg bookede for næsten 3 uger siden er i mellemtiden blevet næsten 250 SGD billigere pr billet, så jeg er bare glad for jeg ikke betalte dem med det samme.

Hilsen,
Jan

Niels
30-03-09, 19:06
Hej Tap

Jeg har købt med udrejse 8/5 og hjemrejse 31/5 hos Killroy for et par måneder siden.
Prisen var 4838 kr. Mine gode ven PNO fandt dem ved en tilfældighed. De var ikke at finde andre steder som Travellink osv.

At de så skød vores hjemrejse en dag frem uden at informere os er så en anden sag.
I mit tilfælde betød det ikke alverden, men det kunne være rigtig skidt for andre.
Så check jeres billet, hvis I har købt med Thai.

Forklaringen skulle være at Thai først udvidede deres aften afgange fra Manila, men kort tid senere aflyste de fleste aften afgange fra Manila. Givetvis pga. af deres dårlige økonomi.
Jeg har ikke styr på hvilke dage de har aften afgang fra Manila, men det er vist kun to om ugen.

Det betyder jo at Thai måske ikke er så attraktiv. Udrejsen er fin med kun 2 timers ventetid i Bangkok. Hjemrejsen giver så ca. 7 timer i Bangkok, hvis man ikke rammer en dag med aften afgang. Der er ventetiden kun godt to timer.

Har man styr på Bangkok, kan man jo godt rejse ind i landet og tage en tur ind til byen. Man kan vel have en 3-4 timer der. Er man ikke kendt i Bangkok er det nok en dårlig ide.
Det er lidt af en chance, da meget kan gå galt. Omvendt er 7 timer i Bangkok lufthavn rigtig jammerligt. Sikkert ikke værre en andre lufthavne, men stadig en byld et vist sted.

Lang historie kort. Kig lige på hvad I køber og prøv måske at finde en dag med aften afgang. Så er den helt fin.

Bedste hilsner

Niels

marven99
30-03-09, 19:31
Ja, jeg sikrede mig også lige en Thai kampagne billet. Jysk Rejsebureau, sælger dem for 4900 DKK. Inkl. dags dato skatter.

Verdensklasse, bedst som jeg ikke troede det ville blevet til en tur i år.

PNO
31-03-09, 10:01
Hej

Som Niels skriver er der timer tilrådighed i Bangkok hvis man kommer fra Manila kl. 14.30.
I Manila chekker man ind hele vejen til København og får 2 boardingkort. Dermed skal man i Bangkok ikke tænke på bagage ved ankomst og check in ved afgang (senest to timer før flyafgang). Hermed kan kan redde sig en ganske hyggelig aften og den sidste duft af Asien inden man skal hjem i dagligdagen.
Flyet lander 16.45 og man skal kun gennem paskontrollen. For at gøre dette hurtigere skriv et hotelnavn på indrejsekortet. Så undgår man en masse spørgsmål. Med lidt lykke og held er man ude af lufthavnen onkring kl. 17.15.
Herefter en taxi til enten On Nut Sky-Train Station eller direkte hvor man nu vil.

Da man jo har boardingkortet i hånden behøver man ikke sætte sig i en taxi mod lufthavnen før ca. midnat. Det tager ca. 20 min fra det inderste af Sukhumvit Road til lufthavnen på den tid natten.

Thai har aftenafgange fra Manila: Mandag, onsdag, torsdag, fredag og søndag kl. 20.0 med ankomst Bangkok 22.45 lokal tid.

PS. Jeg havde heldigvis valg eftermiddagsafgangen, så jeg har ikke haft problemer :)

Hilsen

PNO

PNO
31-03-09, 11:03
En lille fejl.

Thai har i følge deres hjemmeside aftenafgang mandag, onsdag, torsdag og fredag

Alternativt er der jo en PAL aftenafgang på samme rute :)

Hilsen

PNO

Niels
31-03-09, 19:06
Hej PNO

Jeg håbede du ville komme mig til undsætning :-) Tak for diverse præciseringer.
Med 4 aftenafgange burde det jo være muligt at ramme noget fornuftigt.

At tage fra Bangkok by til lufthavnen ved midnat kræver nok en del is i maven, men jo det kan nåes og i god tid, men der er ikke meget der skal gå galt. Det må den enkelte så afgøre
med sig selv.

Vi har vist begge haft fornøjelsen af en 4 timers forsinkelse fra Manila til Bangkok med PAL,
så den ville jeg ikke turde løbe an på.

Tak og bedste hilsner

Niels

PNO
01-04-09, 01:28
Hej Niels

Der er en grund til at jeg satte det lille smil på og skrev alternativ :)

Korrekt, har man aldrig været i Bangkok før letter man bagdelen lidt tidligere.
Men det er fuldt muligt at nyde en rigtig god middag og slappe lidt af over en Singha eller to. Selv andre ting er der god til :)

Hilsen

PNO

tap
07-04-09, 02:04
Ja, jeg sikrede mig også lige en Thai kampagne billet. Jysk Rejsebureau, sælger dem for 4900 DKK. Inkl. dags dato skatter.

Verdensklasse, bedst som jeg ikke troede det ville blevet til en tur i år.

der er stadig masser af billetter hos de forskellige bureauer: supersaver,seat24 m.m.
til 4750,-