Se fuld version : Post til filippinerne
Hvad er jeres erfaring mht. at sende breve og pakker til Filippinerne??
Jeg har flere delte erfaringer, hvoraf de fleste er ok nok.
Da jeg rejste til Filippinerne på et 6 mdr ophold, sendte jeg en pakke til mig selv (lige før jeg rejste). Den blev sendt rekommenderet. Det tog 6 uger :(
Når jeg så ellers har sendt pakker, tager det mellem 12-20 dage, og breve mellem 6-8 dage. Disse har blot været alm. A-post.
Nu har jeg så sendt atter et brev men denne gang rekommenderet igen. Og jeg er bange for at det var en fejl, for nu kommer det sikkert i den langsomme kasse, ligesom med min pakke.
Andre der har lignende erfaringer med rekommenderet vs almindelig A-post??
Dansker_i_Cebu
30-03-09, 12:34
Har lige sendt et r-brev (rekommenderet) til Cebu, det tog 19 dage hvorimod det normalt tager ca 10 dage for et express brev.
Grunden er den at på postkoden står der r først i forsendelsen og derved tænker det Filippinske postvæsen at det ikke er et express brev, det var den besked vi fik i sidste uge på posthuset i Cebu da vi eftersøgte brevet.
Jeg har pt ikke mistet nogle breve til Cebu og vel fået ca 40 som har taget ml 8-12 dage at nå frem.
Kim P. Nyberg
30-03-09, 12:39
Er det vigtige dokumenter, har vi sendt det afsted med DHL. Det koster godt nok spidsen af en jetjager, men så er vi sikker på at det kommer frem indenfor få dage.
Dansker_i_Cebu
30-03-09, 12:48
DHL koster for et brev ca 550 dkr.... jeg fik sendt et anbefalet for 90 hos post Danmark, da de sagde det tog 2-4 dage... de glemte bare sige det var til landet og ikke til modtager....
Dhl tager 2-3 dage
Ok, så er det enten meget vigtige dokumenter eller meget vigtigt at det kommer frem til modtageren inden for 2-3 dage, så er det DHL - selv om de koster 10 gange mere, men det må man jo tage med i overvejelserne når man skal sende noget, om det er vigtigt nok :)
Jeg spurgte nemlig posthuset her og de sagde at der ikke var noget, som hed ekspres til Filippinerne. Den eneste mulighed var rekommanderet. Men det ser jo så bare ud til at man lige kommer til at vente en uge eller to længere.
Næste gang bliver det bare alm. A-post. Ingen grund til at give 69 kr ud, når det ikke har nogen åbenlys effekt.
Har været ude for at selv et anbefalet brev aldrig er nået frem til modtager i Cebu
Jeg har mistet et par breve med almindelig A-post, så jeg har lige sendt nogle dokumenter med DHL. Det hvinede noget i muldvarpeskindet da jeg langede 597 kr over disken.
Hun havde dog brevet i hånden 36 timer senere. Jo, jeg var sgu' lidt imponeret.
Bedste hilsner
Niels
Jeg har mistet et par breve med almindelig A-post, så jeg har lige sendt nogle dokumenter med DHL. Det hvinede noget i muldvarpeskindet da jeg langede 597 kr over disken.
Hun havde dog brevet i hånden 36 timer senere. Jo, jeg var sgu' lidt imponeret.
Bedste hilsner
Niels
Så skulle du prøve at sende en pakke på 3kg det koster med DHL til Cebu ,Hold fast!2193kr
og med UPS 2500Kr,men så er di der også 2 dage efter...
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.