PDA

Se fuld version : Fogh snydt for Natopost

LarsKyhnau
01-04-09, 10:00
Det lader til, at vi alligevel ikke slipper af med Fogh i dansk politik lige foreløbig. For i nat blev det besluttet, at Natos nye generalsekretær bliver den tidligere slovakiske forsvarsminister Vladimir Ranslirpa.

Nogle kommentarer til, hvad dette betyder for dansk politik? Bliver det lettere for regeringen at vinde næste valg med Fogh ved roret, eller er de tværtimod gået glip af chancen for en ny start?

Og kunne man forestille sig, at Fogh evt. fik en post i EU i stedet, som der jo tidligere har været tale om?

Adamite
01-04-09, 11:04
Hej Lars,

Der findes efter min mening ingen bedre kandidat end Ranslirpa i dag. Selv om han har gang i mange projekter, vil de alle kunne opgives i morgen i modsætning til Fogh =)

sysop32
01-04-09, 11:47
Jeg tror ikke det bliver Fogh næste gang. Der har været for mange svipsere og når det når så vidt at der udskrives valg igen engang, vil recessionen havde ramt endnu hårdere, og folk Vil have en syndebuk - uanset hvis skyld det er. Den næste socialdemokrat(agtige) regering vil dog nok ikke sidde længere end de 4 år, med mindre de er absolut geniale, men at sætte regering og genial i samme sætning er vist nok ret langt ude.

Kim P. Nyberg
01-04-09, 12:11
Nu skal man jo varre sig for narrestreger i pressen i dag. Så er måske lidt skeptisk overfor den historie. Ligesom jeg er skeptisk overfor Berlingskes og Urbans historie om at Rundetaarn er ved at tilte.

Men holder historien vand, slipper vi måske af med Fjoghet alligevel. Pressen har jo gennem længere tid været mikrofonholdere for "eksperter" udi politiske rævekager, der mener, at sagen er blevet pumpet så hårdt op, at han under alle omstændigheder bliver nødt til at forlade sin ministertaburet. Samme kloge hoveder har ment, at "Løkken" som statsmedister vil være en del venligere stemt overfor udlændinge end Fjogh. Samtidig siger diverse meningsmålinger, at hvis der var valg i dag, ville regeringen blive smidt på porten. Det bliver spændende at følge fodboldkampen.

LarsKyhnau
01-04-09, 14:44
Kim, din skepsis er helt ubegrundet. Efter at have vurderet spørgsmålet både forfra og især bagfra, så blev man i Nato enige om, at netop Ranslirpa er den bedste kandidat til posten, man kunne finde i dag :)

Samarjan
01-04-09, 15:25
Tjahh, man skulle jo også stille Tyrkerne tilfreds og nu har Fogh jo også været lidt for tæt knyttet sammen med Lille George.

tap
01-04-09, 16:02
umiddelbart skulle man tro at navnet ranslirpa er mest brugt syd for danmark,men der er faktisk en hel del der hedder det i danmark,i hvertfald en enkelt dag om året
i de 16 år hvor jeg arbejdede som konditor var der altid en hel masse bestillinger på kager m.m.
til forskellige personer ved navn ranslirpa og kun på en enkelt speciel dato om året

tap

sysop32
01-04-09, 16:21
tap, tror ikke det kun gælder inden for bager faget :)

Samarjan
02-04-09, 02:34
TAP,

Med dine evner ville din lykke være sikker i Filippinerne. De er jo en rigtig gang sukkergrise, så dine evner ud i kageverdenen ville garanteret kunne blive succesfuld, hvis du slog dig ned herude!

Hilsen,
Jan

sysop32
02-04-09, 12:12
ja er der noget de også mangler der, så er det "rigtig" franskbrød :)

Kim P. Nyberg
02-04-09, 14:03
He he, havde ret i at Lars tog gas på alt og alle i går. Der er nemlig ikke besluttet noget som helst endnu. Godt at have sin skepsis intakt på sådan en dato ;-)

http://www.berlingske.dk/article/20090401/politik/704010146/

LarsKyhnau
02-04-09, 23:01
Ja altså ikke som bøsse, men som kandidat til Nato-posten:

http://politiken.dk/politik/article683137.ece

Og det er ikke engang nogen aprilsnar :)

Og mon ikke dette betyder, at hans udnævnelse reelt er næsten 100% sikker nu? Det tror jeg, for hvorfor skulle han ellers fravige det princip, som han har fuldt lige til nu, nemlig at benægte alle rygter? Det giver jo ikke nogen mening at benægte i mere end ½ år for så at indrømme, at man alligevel er kandidat, nogle få dage eller uger, før beslutningen træffes, og posten måske går til en anden.

Så jeg tror, det må anses for givet, at statsministeren snart hedder Lars Løkke Rasmussen, hvorved vi altså får den 3. Rasmussen i træk. Hvad det så betyder for det politiske spil i Danmark, ja det må tiden jo vise.

Foreløbig vil sosserne have valg, og DF vil have yderligere stramninger af rets- og udlændingepolitik. Men det er jo alt sammen rimeligt rituelt og betyder næppe noget i praksis.

cax
11-04-09, 18:37
Er det ikke det samme hysteri vi har hört på år efter år i snart en menneskealder?