PDA

Se fuld version : college

kenneth
01-04-09, 21:43
Alt er relativt ,men hvad skal man regne med at slippe hvis man ønsker at sponsorere et college uddannelse til et familiemedlem og hvilken udgifter er det forbundet med dette..

der er selvfølgelig uniformen men hvad med bøger ecc.. ?

Samarjan
02-04-09, 02:31
Det kommer nok meget an på hvilket college vedkommende skal gå på, men umiddelbart ville jeg tro på en pris op til ca. 10000 kr/år. Det er nok lidt højt sat, men det kommer som sagt an på, hvor i landet det skal foregå.

Hilsen,
Jan

sysop32
02-04-09, 15:21
Det er meget afhængig af hvilke college. Priserne ligger fra PHP 33,000 til PHP 125,000 per år.

Se mere her:
http://financial-planning.gigabyteshosting.com/2008/05/cost-of-college-education-in-the-philippines/

kenneth
06-04-09, 07:39
Vi jo almindelige håndværkere og tjener ikke kassen og skulle gerne have råd til stadig at betale hvis man bliver arbejdsløs, derfor går vi efter et godt men prisvenligt universitet.

Tror vi har fundet det Jose Rizal university http://www.jru.edu.ph/ prisen skulle ligge på omkring 16.000 pr semester dvs, *2 og så ++ diverse.

LarsKyhnau
06-04-09, 16:04
Vær opmærksom på, at der ud over undervisningsafgiften også skal sættes penge af til undervisningsmaterialer, uniformer og ofte også diverse arrangementer på uddannelsesstedet.

I en privat grundskole løber disse ting i praksis op i mere end selve undervisningsgebyret, men om dette også gælder for College, det ved jeg ikke.

Er der anden familie, som kan tage sig af de løbende udgifter til arrangementer m.m., er det dog naturligvis en stor hjælp allerede, hvis I betaler den årlige eller halvårlige undervisningsafgift + måske et engangsbeløb hvert semester til køb af uniform og bøger.

At investere i de unges uddannelse er helt sikkert den allerbedste måde at hjælpe en familie på Filippinerne.

Brox
06-04-09, 19:34
Hejsa,

Jeg kan kun nikke genkendende til at der er udgifter ved siden af.

Min kærste har lige afsluttet en 4 årige uddannelse og der kom altså lige nogen udgifter de sidste 3-4 måneder som jeg hjælp henne med så hun kunne fåsluttet hennes uddanelse.

Det er ikke en herregård af udgifter men som Lars skriver så skal man lige have det i mente.

Hilsen
Brox

Brox
06-04-09, 19:45
Jeg vil lige tilføje at det ikke var en herregård af udgifter jeg selv betale de sidste 3-4 månder :)

Men klart hvis du skal betale for hele uddannelsen over X antal år så løber med de udgifter ved siden af selve grundbeløbet.

Samarjan
07-04-09, 02:43
Når man sender sine unge på college eller universitet i Filippinerne er der de faste udgifter til at betale diverse semestre. Udover det skal man tænke på uniformer, bøger, udflugter, mad, andet udstyr (som Lars nævner) og i mange tilfælde skal de jo også have et sted at bo, da deres college eller universitet som regel ikke lige ligger i nabolaget.

Hilsen,
Jan