Se fuld version : Cebu Pacific og online booking!
Hej,
Jeg tänkte på om jeg er den eneste herinde der er begyndt at få problemer med online booking hos Cebu Pacific. De sidste to år har jeg uden problemer (med samme kort som jeg anvender idag) köbt sammenlagt 7 Cebu Pacific biletter og alt har gået som smör. Så for et par dage siden skulle jeg bestille vores biletter til vores tur her til juli og trods gentagne forsög og mere end rigeligt med penge på kontoen, blev kortet afvist gang på gang. Bare for sjov skyld forsögte jeg endda at betale med min mors Master card istedet. Det gik heller ikke.
Jeg ringede så til Cebu Pacific i Manila for at få oplyst hvorfor kortet bliver afvist - det kunne de ikke svare på (mig bekendt fölger der altid en fejl kode med en afvisning men enten var salgs agenten usädvanligt dum eller han ville ikke svare) - näste skridt var så at ringe til Premacell Travel i Köbenhavn som er specialiceret i Filippinerne for at höre om de kunne booke Cebu Pacific biletter. Det kunne de godt - men som han sagde "Det er jo en del dyrere hos os og det er för set at CP blokerere i.p. adresser hvis man laver for mange booking forespörgsler, så pröv lige fra en anden computer först"
Jeg smuttede så over til en veninde. Men her gentog missären sig - "Declined".
Det sidste jeg har forsögt er at rense min computers chache memory - og nu afviser den ikke, den siger bare pending, press complete transaction to finish....og selv om jeg trykker ti gange får jeg stadigväk bare det samme billede.
Andre der har nogle erfaringer eller måske kan give et par tips?
Michael
For så at göre skidt endnu mere slemt - så tänkte skidt jeg pröver med PAL. Og hvad skete der? Jeg fandt to biletter til den ene sträkning der godt nok var 600 Pessos dyere men det er da til at leve med. Nå jeg gik igang og.....kortet blev også her afvist. Da jeg ringede til PAL fik jeg besked på at det var fordi at de ikke var istand til at modtage betalingen. Det fatter jeg jo ikke da der er mere end rigeligt med penge på kortet.
Nå men i det mindste ville hun lave en booking som jeg så kunne betale på et hvilket som helst PAL kontor i verden inden for en måned.
Venner...har PAL overhovedet kontor i Danmark?
Michael
LarsKyhnau
06-04-09, 15:45
Problemerne med at betale online med kreditkort hos Cebu Pacific er velkendte, og er blevet beskrevet i flere tidligere tråde.
Hej Cax
Det er besynderligt. Min bror købte billetter hos Cebu Pacific med MasterCard for 2 uger siden. Ingen problemer. Glem Visa hos dem. Det virker bare ikke.
Hos PAL plejer Visa altid at virke. Hmmm måske basillen har bredt sig :-) eller også er der gået påskeferie i den på Filippinerne. Tror ikke man skal regne med at ret meget bliver fixet på denne side af påske.
Nej, PAL har ikke kontor i Danmark.
Beklager mit 'nedslående' svar, men jeg tror du skal prøve igen hos PAL med visakort
efter påske.
Bedste hilsner
Niels
Jeg købte 2 billetter med PAL online sidste fredag med mit Visa kort (Dansk udstedt kort) uden nogen problemer overhovedet.
Min lille familie og jeg har vedtaget aldrig at bruge Cebu Pacific mere, det er simpelthen ikke det værd, fordi vi ikke gider have problemer med dem når en billet med PAL enten koster det samme eller kun ca. 100 kr mere.
Vi flyver altså aldrig mere budget airlines. Vi vil have service og det kan man ikke forvente af budget airlines, så det er kun en konstatering af virkeligheden.
Budget airlines er stadig et godt alternativ til unge og andre uden de store økonomiske muligheder, men jeg må nok indrømme, at jeg ikke forstår udlændinge, der betaler for at rejse halvvejs rundt om kloden for så at rejse med budget airlines, når de ankommer og brokke sig når det går galt.
Det er såmænd det samme herude i denne ende af verdenen som alle andre steder. Man får hvad man betaler for. Hvis man vil have sikkerhed og service plus muligheden for at klage og en god chance for at de vil lytte til ens klage, skal man nok vælge et normalt ruteselskab.
Cebu Pacific er enormt populær ligesom JetStar hos f.eks maids i Singapore og Hong Kong, fordi de tilbyder meget billige billetter til specielt denne gruppe mennesker. Ingen af disse billetter bliver købt ved hjælp af et kreditkort, så den funktion er ikke af særlig stor prioritet for disse selskaber.
Hilsen,
Jan
Som Lars jo selv skriver er dette emne allerede taget op i andre tråde - det opdagede jeg jo desvärre bare först bagefter. Så enden på det hele skal jeg forsöge at göre klart i korthed.
Jeg var ärligt talt ved at få hovedpine af hele situationen, så tilslut ringede jeg endnu en gang til Cebu Pacific. Jeg har faktisk ikke noget som helst imod Cebu Pacific. Det er nye maskiner, de er ganske vidst pernipne med overvägt (ihvertfald udenrigs) men de har en glad og god service og en professionel attityde. Så alt i alt er Cebu Pacific et af de selskaber jeg har väret allermest tryg ved at flyve med, modsat PAL der har visse unävnelige SAS maskiner til at floerer i deres datterselskab.
Nå men det korte af det lange var at jeg fik lov til at lave en telefon bookning, vi skal så bare sende penge til Svigermor så kan hun betale biletterne indenfor 24 timer i Banco de Oro......så der landede vi :)
Johnny0665
07-04-09, 08:31
Købte 3 Manila-Tacloban retur hos PAL på mit Mastercard d. 22 marts uden probs.
Efter dagens kurs er det ca. 370,- kr. pr. stk.
Det er kun godt og vel det halve af hvad det ville koste at tage toget herfra til København og hjem igen. :)
Jeg kan sagtens følge Jan og har været trofast bruger af PAL på sidste tur og til dels på næste tur i maj. Men feridage er dyre at spilde på ventetid i lufthavne så CP kan stadig være et aktuelt selskab at bruge.
Nu henviser visse til tidligere SAS fly:)
Man skal huske at i PI er risikoen for diverse rust meget mindre end i skandinavien.
Jeg har har været med nævnte fly på Tacloban-Cebu nogen problem. Den sag kan perkeres i historiebogen :)
Hilsen
PNO
Der er undertiden problemer med deres kreditkortverificeringssytemer. Mit AMEX virker næsten aldrig når jeg skal bruge det i Filippinerne. Det er lidt som vinden blæser. Jeg har bestilt nye kort flere gange og ringet til pbs adskillige gange, hvor jeg er blevet oplyst, at kortet skam burde virke.
Sidst stod jeg i Cebu og prøvede mange gange med alle mine kort at hæve, men blev afvist. Så tænkte jeg, så klog som jeg var (ahem) at skifte kode, for jeg kom sgu lidt i tvivl. Om det er varmen eller alderen ved jeg ikke. Men det resulterede i, at jeg måtte ringe til Pbs og åbne de spærrede kort igen. Det opkald kostede mig ca. 350 kr. og en masse irritation.
jeg har lige booket en billet hos cebu pacific og ingen problemer,men modsat de andre gange hvor jeg har booket er der nu en "buffer" på en times tid hvor de tjekker ens kreditkort og voila! en times tid efter er ens billet i mailboxen,så det ser ud til at de har fundet en ny og mere sikker måde at håndtere deres online booking system
mvh tap
Hej Tap
Lige for god ordens skyld. Brugte du master eller visa kort ? Eller ?
Bedste hilsner
Niels
hej niels,jeg brugte mastercard
mvh tap
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.