PDA

Se fuld version : Fly billetter priser

Brox
14-04-09, 22:40
Hejsa.

Måske står det her i forvejen på vores forum men jeg kan ikke finde det.

Min kærste står og skal til Manila fra Ozamiz og mit spørgsmål er.

Hvis hun skal flyve er det billigere at købe dem lokalet for pesos eller er priserne fx. hos PAL samme pris som på deres online booking system?

Har nogen en erfarning med det?

Hilsen
Brox

Samarjan
15-04-09, 10:12
Normalt er det billigst at købe billetter lokalt i Peso, men der kan være fordele i at købe dem online. Forskellen kan dog ikke være det helt store, når det drejer sig om billetter indenfor Filippinerne.

Hilsen,
Jan

JanHansen
15-04-09, 10:18
Vi var inde på et af PAL's kontorer i Manila her i Marts. Vi ville have bestilt en pakkerejse-løsning, men var lidt for tæt på afrejsedato, så vi spurgte til flybilletter. Der fik vi at vide, at det for det meste var billigere, at booke online. De eksempler hun gav tjekkede jeg da vi kom tilbage, og det var så vidt jeg husker ikke ret meget, men stadig billigere online.

Mvh.
JanH

Brox
15-04-09, 10:34
Mange tak for jeres svar.

Jeg har dog hørt at man ved check in skal vise det kredit kort man har købt billetterne på og hvis jeg så her i Danmark har købt en billet til kærsten online får hun vel problemmer med at bruge den.

Men er det rigtig at det forholder sig på den måde, da jeg faktisk helst ville købe den online til henne? altså vil der være et problem for mig at købe den online til henne her i Danmark.

Pft
Brox

Samarjan
15-04-09, 10:52
Hvis du køber en billet online med PAL og kun din kæreste skal rejse uden din tilstedeværelse, skal hun være i besiddelse af en kopi af dit pas samt en kopi af forsiden af det kreditkort købet af billetten er foretaget med, men lad for guds skyld være med også af give dem en kopi af bagsiden, hvor kortets CVV nummer er angivet (KUN FORSIDEN).
Hvis de spørger efter en kopi af bagsiden, skal din kæreste bare sige at det ikke er et krav fra PAL (de kan tjekke det med deres supervisor).

Hilsen,
Jan

Brox
15-04-09, 10:59
Mange tak for info Jan.

Det er dejligt at få rådgivning her, det sætter jeg stor pris på.

Hilsen
Brox

LarsKyhnau
15-04-09, 11:15
Man kan sagtens komme ud for, at det koster noget mere at købe en indenrigsflybillet på et rejsebureau på Filippinerne end på PAL´s eller Cebu Pacifics hjemmeside. Og billigere bliver billetten i hvert fald ikke af, at man køber den gennem et lokalt rejsebureau.

Men du kan jo evt. sende din kæreste hen på et rejsebureau og spørge til prisen på den ønskede billet, og så kan I beslutte jer ud fra, hvad der er både billigst og nemmest for jer.

Hvis Cebu Pacifics onlinebetaling ikke fungerer, og de har den markant billigste billet p.g.a. kampagnetilbud, så kunne det f.eks. være en anledning til at købe billetten på et rejsebureau.

Men ellers er det ærlig talt nok både nemmest og billigst, at du køber billetten online og herefter sender både e-ticket samt kopi af dit pas og kreditkort til hendes email adresse. Og især naturligvis, hvis det alligevel er dig, som skal betale for billetten.

LarsKyhnau
15-04-09, 11:24
Checkede lige de to flyselskabers hjemmeside. Cebu Pacifics rute fra Ozamis til Manila kræver et flyskift i Cebu, og besparelsen udgør kun omkring 350 peso i hver retning, hvis man kan rejse på en dag, hvor de billige billetter hos Philippine Airlines ikke er udsolgt.

Så Philippine Airlines må så absolut være det oplagte flyselskab at vælge, og så er man jo også ude over problemerne med online betalingssystemet hos Cebu Pacific.

Brox
15-04-09, 12:14
Hej Lars,

1000 tak for info.

Jeg ved at kærsten har været nede på et PAL kontor idag lige for at checke prisen, men når jeg engang får talt med henne vil jeg nok vælge at købe den online også sende henne de papir hun skal bruge for at kunne benytte billetten.

Hilsen
Brox

Samarjan
16-04-09, 02:32
Vi kan som regel få vores billetter med PAL Express billigere når vi køber dem lokalt i Calbayog, men det er langt fra altid tilfældet. Man kan tjekke det, men hvis man har sin egen computer med Internet adgang er det meget nemmere at købe billetten online, sålænge man bare sørger for at personen der skal rejse på billetten har en kopi af pas samt forside af det kreditkort billetten blev købt med.
Indenrigs i Filippinerne er der ikke de helt store forskelle i pris. Om man sparer 200-300 Peso er nærmest underordnet, hvis man skal betale for transport eller andet for at få fat i billetten. Man kan også gøre tingene for snørklet bare for at spare nogle småpenge.
Hvis man selv sidder i Danmark og det er ens kæreste eller frue der skal rejse og hun sidder i Filippinerne, er det bedst at tilrettelægge det så det er så lige ud af landevejen som muligt også selvom det bliver lidt dyrere, da det kan være besværligt at udrede tingene over telefon fra Danmark hvis det går galt.

Hilsen,
Jan

Brox
16-04-09, 10:52
Hej Jan,

Tak for info.

Du har ret siden pris forskel ikke er ret stor så gider jeg heller ikke gøre det alt for besværlig for mig selv og henne :), problemet er bare at min kærste er meget prisbevist og gerne vil spare så meget som mulig på mine vegne og det kan jeg jo kun være glad for at hun tænker på.

Men jeg vil lige forklare henne at en pesos sparet godt kan være en dyr pesos sparet hvis det blive for omstædigt.

Hilsen
Brox

LarsKyhnau
16-04-09, 13:07
Hvis din kone virkelig ønsker at spare, så kan hun sejle til Manila i stedet for at flyve. Det koster kun 1150 peso for en enkeltbillet til Manila, så der er omkring 2.000 peso at spare i hver retning:

http://www.superferry.ph/

LarsKyhnau
16-04-09, 13:10
Som det fremgår af fastplanen, tager turen godt og vel 1½ døgn i hver retning, og der er afgang 2 gange om ugen.

Samarjan
16-04-09, 13:24
Jeg tror nu jeg ville vælge flyveren hver gang. Med priserne på flybilletter indenrigs i Filippinerne synes jeg ikke det er værd at sejle, da man jo mister en hel del tid, og især for mig er det ikke særlig spændende at være til søs. Jeg har tilbragt nok tid på havet. I dag foretrækker jeg at se havet fra en flyver eller fra en strand :D

Hilsen,
Jan

LarsKyhnau
16-04-09, 14:44
Det afhænger jo af, hvor meget ens tid er værd. For en filippiner er 2.000 peso mange penge, og hun kan jo desuden få de 1½ døgn undervejs til at gå med at få sig en masse nye venner på båden :)

Selv ville jeg dog også til enhver tid vælge indenrigsfly, hvis der er tale om en længere strækning. Men det kunne jo være, at kæresten hellere ville bruge de 2.000 peso på noget andet, hvis hun fik valget, så derfor ville jeg da lige nævne muligheden.

Brox
16-04-09, 22:43
Hej igen.

Tro det eller lad være....men det endet med Superferry :)

Men mere prg. af min kærste nu gerne vil have sin kusine med på turen så ville færge priserne passe bedre da jeg skal betale for dem begge og tja det er som lige fedt for mig da prisen er det samme også har hun da selskab på turen.

Så nu er jeg ved at rode med at bestille 2 eticket til dem på superferry hjemmeside.

Tak endnu engang for jeres informationer, det er guld værd.

Hilsen
Brox

Jyden
18-04-09, 08:48
Det her er helt uden for indlæg.

Jeg har lagt mærke til, at du skal underholde familie, kusiner mv. På andre tråde har jeg da også bidt mærke i, at det er ikke meningen det skal vare i mange dage. Hold fast i det.

Du betaler, du bestemmer og du er et godt catch. Du stiller dagsordenen med respekt selvfølgelig. Du skal jo ha muligheden for at være alene med hende. Et par dage i andres selskab er ok, men husk, at de tager gerne jeres tid. Det elsker de. De vil gerne styre jer rundt og ekstra dejligt, hvis de kan få den "rige" til at betale restaurantbesøg, biograf etc.. Hun kan jo så medbringe kusiner, brødre, søstre, veninder på din regning og vise sig lidt frem.

Nu skal jeg ikke ødelægge din glæde, men du skal bare passe på. Jeg siger det kun fordi jeg har set det tit og jeg har selv prøvet det haha! Så hellere lidt fordomsfuld på dine vegne, så du ikke spilder tiden dernede, det ville sgu være synd.