Se fuld version : bankoverførsel
Kim P. Nyberg
27-04-09, 14:46
Hvordan laver man en bankoverførsel fra DK til Phil.? Vi har Danske bank her og PNB på Phil.
Hej Kim
Når du er logget ind på Netbank hos Dansk Bank gør du følgende:
Gå ind i oversigten under Betalinger. Her finder du Udlandsbetaling.
Start med at udfylde første side. Jeg anbefaler at benytte standardoverførsel (3 dage)
Du vælger selv hvilken valuta du ønsker at overføre. PHP = Peso og er nævnt på listen over valuta.
På side 2 er det meget vigtigt at være nøjagtig.
Kontonummer i modtagerbanken skal være korrekt udfyldt
Har du SWIFT koden til modtagerbanken, går det hele meget nemt.
Der kan overføres op til 100.000kr på standardoverførsel mod en betaling på 20kr der trækkes på kontoen. Højere beløb så stiger prisen.
Modtagerbanken tager ca. 150-200peso ved modtagelsen, det svinger vist fra bank til bank.
Hilsen
PNO
Tiden kan dog variere en smule. Kan ikke lige huske om DB har aftaler med PNB, men kan være overførslen skal gennem en mellemkontakt og i så fald, går der lige en dag eller to ekstra.
Når et beløb er trukket på min konto i løbet af en mandag eftermiddag er det normalt til rådighed på modtagers konto torsdag.
I få tilfælde har det først været muligt fredag.
Hilsen
PNO
LarsKyhnau
27-04-09, 20:54
Jeg kan bekræfte PNO´s erfaringer. Jeg bruger også Danske Bank, og det tager altid 3-4 bankdage, før pengene står på kontoen på Filippinerne. Det er faktisk meget pålideligt, og har aldrig varieret i hverken den ene eller anden retning. Dog skal man huske at tage højde for, at Filippinerne har andre helligdage, end vi har her i Danmark.
Jeg kan også kun bekræfte det allerede skrevne. Der er dog nogen af de filippinske banker
der er lidt af nogle røvere. De krediterer ikke modtagerens konto, før man faktisk
reagere overfor banken. Jeg har vel en 3-4 gange måtte sende en mail til den filippinske bank for at høre om overførslens skæbne. Jeg har altid fået promte svar om at de skam var krediteret på kundens konto. Det ved jeg så positivt ikke er korrekt. Der er jo lidt rentepenge at tjene på den lille fidus for banken. Derfor følg altid op på overførsler især
hvis det er en bank du ikke bruger normalt. Jeg har dog ikke haft problemer med PNB og BPI.
Bedste hilsner
Niels
hi all , jeg har arbejdernes landsbank. jeg overføre pengene til PNB og de er på kontoen i cebu 4 dage senere og har ikke haft nogen problemer, det koster 30 kr
Mvh norhil
Man skal bare skrive i overførslen, at der ikke er tale om remittance. Hvis banken tror der er tale om remittance, vil de trække afgift af pengene.
Hilsen,
Jan
har lige overført fra fælleskassen (ja - det er et dansk pengeinstitut :-)) til vores konto hos bpi. det tog kun 3 dage denne gang. det er godkendt.
jesper
Johnny0665
30-04-09, 10:10
Kan ikke lige huske om DB har aftaler med PNB.
Jeg var i Danske Bank, i tirsdags og spurgte hvilke banker i Philip. de har relationer til. Det var kun BPI bank, hun nævnte.
En overførsel via webbank ligger vist typisk på imellem 20-30 kr. Det der er mest interresant, er hvor mange penge, der kommer ind på modtagerkontoen?
Det har ihvertfald været for dyrt for os, de par gange vi har gjort det. Sikkert fordi mit pengeinstitut får en anden bank til at lave deres udenlandsoverførsler.
I henhold til en debat i en tidligere tråd (http://www.filippinerne.dk/forum/showthread.php?t=1589&highlight=metrobank) vil vi nu åbne en konto i BPI og skifte til Danske Bank senere på året.
Damen i DB sagde enddog, at man kan overføre USD, direkte fra DB til en Philip konto uden at det vil koste mere end de 20 kr. som DB tar? Det synes jeg ikke at have hørt før.
Man kan vælge at have en Dollar konto i Filippinerne.
Jeg synes nu ikke det koster så mange penge, når jeg overfører fra Danske Netbank til vores konto i MetroBank.
Jeg vælger Peso ved overførslen (veksling i Danmark) og skriver altid i Comment boksen at der IKKE er tale om Remittance.
Danske Bank plejede at samarbejde med PNB, men den aftale blev opsagt og i en årrække gik alle overførsler igennem HSBC i Hong Kong.
Nu lader det til Danske Bank så er begyndt med BPI, men det varer nok også bare til en dag, hvor BPI laver lidt fifleri, så bliver de nok også smidt ud i kulden. BPI lader dog til at være noget mere organiseret.
MetroBank er sådan set heller ikke så dårligt.
Hilsen,
Jan
Jeg har BPI konto på fili og jeg har flere gange overført fra min Nordea konto, tager 3 hverdage og koster 30kr, og kursen er god, ingen vrøvl dér
Jeg overfører fra eikbank til chinabank. Det er gratis, kursen er som alle andre steder, overførselstiden ditto og chinabank har et fantastisk webbank interface hvor man blandt andet kan betale sine regninger på filipinerne og overføre penge til resten af familien. (de har alle chinabank).
Så jeg overfører til min egen chinabank konto, og derefter deler jeg online pengene ud til bl.a. konens atm card. I små portioner :-)
der er intet udover at trække vejret der er gratis det er for naivt at tro andet,pengene bliver bare hentet ind et andet sted hos dig
k.o.m.
Ja det er en ren internetbank, så jeg kan ikke gå ned i et fint kontor på kalvebod brygge, kigge ud på københavns havn og undre mig over hvordan min bank dog kan få råd til den slags fine kontorer.
Så når jeg nu betaler 0 kroner, så er det i min verden gratis. Men bevares. Det skal vi ikke slås om :-) Jeg er naiv og sparer 30 dkr hvergang jeg sender mine penge afsted. Det fungerer fint for mig :-)
Er der nogle som har erfaringer med netbank gennem en filipinsk bank? Vi har en bankkonto i commerce bank, da BPI ikke har nogen filial i den provinsby min kone kommer fra, men de kan ikke tilbyde netbank.
Ja det er en ren internetbank, så jeg kan ikke gå ned i et fint kontor på kalvebod brygge, kigge ud på københavns havn og undre mig over hvordan min bank dog kan få råd til den slags fine kontorer.
Så når jeg nu betaler 0 kroner, så er det i min verden gratis. Men bevares. Det skal vi ikke slås om :-) Jeg er naiv og sparer 30 dkr hvergang jeg sender mine penge afsted. Det fungerer fint for mig :-)
du sparer intet eller meget lidt,det kan da godt være der står 0kr. i deres prisliste til gengæld
betaler du så omkostningerne i den udenlandske bank samt i eik bank om de så er højere eller lavere end andre banker skal jeg ikke kunne sige,jeg kender udemærket alle bankernes tricks efter 12 år i banksektoren så nej der er intet der er gratis og slet ikke i bankverdenen
k.o.m.
BDO har en ganske udemærket netbank efter filippinsk standard. Du kan reloade din telefon eller andres, betale regninger mv. Der er en liste i netbanken over de selskaber du kan overføre til, hvis du skal betale en regning eller lign. Det er nemlig sådan, at hvis du skal overføre til en ven, familiemedlem eller et firma, der ikke er godkendt, skal du lave en aftale i banken og ha' kontoen godkendt. Det er lidt omstændigt. Men ellers virker netbanken rimelig godt og er gratis at bruge.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.