Se fuld version : Engelsk, Dansk eller Norsk
Ved henvendelse til den Norske ambassade, hvilket sprog vil være bedst at lave sine forespørgelser i; engelsk, dansk eller norsk??
Jeg har prøvet på engelsk, men fik intet svar overhovedet!
Hej Sysop
Det er ret sjovt du nævner det, da jeg i weekenden skrev en henvendelse på
engelsk. Jeg har ikke fået svar endnu og med din historie, så får jeg nok heller ikke svar.
For et år siden skrev jeg på klingende dansk og fik svar omgående.
Så det er vist vejen frem.
Bedste hilsner
Niels
Må jeg absolut prøve så :)
Konen er, som nævnt andet sted her ved at søge visum, så vil lige have en opfølgning fra dem, for at høre om de selv udsteder det, eller sender det til US.
Der ud over er jeg stadig i en grim tvivl, om der kræves transit-visum - grunden er, at en ven af mig havde fået visum til hans kinesiske kone, og da de stod i lufthavnen sagde damen ved check-in, at ifølge et INTERNT NOTAT hos british airways, var det ikke muligt at mellemlande i London med en passager fra kina, medmindre der var et transit-visum.
Lidt øv at stå 1 time før afgang og få sådan noget at vide - og endnu mere underligt at denne liste er et internt notat, så folk har ikke en kinamands chance for at vide, om man kan komme via england eller andet ikke-schengen land.
angående transit visum:http://www.ukvisas.gov.uk/en/howtoapply/infs/inf20transit#Q10
som jeg ser det kan hun være i en britisk lufthavn i op til 24 timer UDEN transit visa
ellers kontakt british airways i danmark de har nok lidt flere brikker at rykke med
mvh tap
Der er mennesker fra nogle få lande der kun kan mellemlande i Europa hvis de har et transit visa. Indiske statsborgere f.eks.
Jeg skal prøve at finde ud af mere.
Hilsen,
Jan
Det følgende link giver godt nok kun en liste over landes borgere der skal have et airport transit visa for at rejse igennem Schengen lande, men Kina står nu ikke på den liste.
http://www.immihelp.com/visas/schengenvisa/requirements-exemptions.html
Hilsen,
Jan
Fandt en anden liste, hvori Kina er nævnt som et af de lande, hvor der kræves transit visa, hvis de ønsker at rejse gennem eks. Heathrow.
http://www.immihelp.com/visas/nonustransit.html
Heldigvis er Filippinerne dog ikke på den liste.
Men som der bliver skrevet på websiden, så sker det tit, at selv luftfartspersonalet ikke har tjek på deres egne regler, så kommer man ud for en skrankepave med power-fetish, er man jo lige vidt.
I det hele taget tror jeg bare, at jeg vælger, at få en billet, som overhovedet ikke kommer i nærheden af England, men i stedet får fat i en, hvor konen kommer direkte ind i Schengen.
Så er alle problemer løst.
Hej Sysop32
Yep brug KLM eller Thai. Det er de to mest direkte veje. Jeg har god erfaring med Thai.
Du skal dog sørge for at hun kommer afsted på en dag med aften afgang Manila-Bangkok.
Fredag f.eks ellers er det 7 timer i Bangkok og det er ikke sjovt.
For at følge op på dit oprindelige spørgsmål, så fik jeg faktisk svar på min henvendelse
til den norske ambassade i Manila. På engelsk skrevet af en nordmand. Fint nok.
Det sjove var at han skrev at min kæreste skam havde fået visum 15/4.
Det var jo dejligt.
Man havde så ikke syntes at det var besværet værd at informere min kæreste !
Hun havde intet hørt. Der står faktisk på deres hjemmeside at de sender et brev.
Ja tak, men der er vist ikke mange breve der rammer rette vedkommende på Filippinerne.
Min kæreste blev idag afvist i telefonen. De kunne ikke oplyse om status på hendes ansøgning. Hun måtte komme tilstede selv ! Det var så lidt bagvendt at jeg kunne fortælle hende at hun havde fået visum.
Jeg mangler sgu' ord.
Bedste hilsner
Niels
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.