PDA

Se fuld version : Filippinsk bureaukrati....

Niels
07-06-09, 01:02
Blot en lille munter observation. Jeg og min gode ven PNO havde fornøjelsen af at besøge immigration office i Tacloban på Leyte, for at få vores ophold forlænget.

Vi var trukket i 'galla', da det forlød at man skulle se ordentlig ud ved den slags besøg.

Lad det være sagt med det samme. Tingene blev ordnet uden vrøvl og virkede helt fint.
Det kostede godt 3000 php pr næse og det tog vel ca. 30 minutter for to.

Nu er Tacloban jo ikke ligefrem en metropol, så vi undrede os lidt over at der var 8 måske
9 ansatte tilstede.

2 meget trinde herrer sad og læste avis og kiggede stort set kun op for at bytte avis med hinanden. Vi blev bænket i et hjørnesofa arrangement. Chefen sad og talte med et lokalt par og det virkede mest som en privat snak. Så var der to der faktisk gjorde en indsats. En medarbejder gjorde det meste af arbejdet og en anden skrev lidt på maskine. En tredie tastede lidt på en computer, men det var ikke meget.

Efter lidt behørig ventetid, blev vi kaldt op til chefen og stempel og underskrift sat.
Hun var udsøgt venlig. Vi sagde pænt tak og gik ud af døren.

Så var der bare det at PNO vendte sig om, da han lukkede døren for at sige tak.
Der havde en af de ansatte allerede indtaget sofaen i liggende positur :-)

Jeg ved ikke hvor mange af den slags kontorer der ligger på Filippinerne, men det er mange.
At dømme efter nogle af de ansattes maver, så er det ikke ringe betalt.

Således opmuntret.. :-)

Bedste hilsner

Niels

Johnny0665
07-06-09, 11:46
Lige et job for mig.hehe. Overvejer allerede hvad jeg skal skive in ansøgningen. :)

tap
07-06-09, 17:31
Niels,er du sikker på det var et kontor på filippinerne?
lyder mere som et dansk offentligt kontor :-)

mvh tap

LarsKyhnau
08-06-09, 00:25
http://www.youtube.com/watch?v=UPr3K-I__ug