PDA

Se fuld version : Bankoverførelse fra Phil til dk

lovebuine
20-06-09, 20:23
jeg har BPI, men de ved dårligt nok hvad det er. er der nogen der har erfaringer med det, hvis man skal overføre penge fra Phil til sin danske konto???

Samarjan
21-06-09, 08:31
jeg har BPI, men de ved dårligt nok hvad det er. er der nogen der har erfaringer med det, hvis man skal overføre penge fra Phil til sin danske konto???

Jeg har brugt Metrobank i årevis uden problemer.
I øjeblikket tror jeg faktisk, at det er BPI der er korrespondent bank for Danske Bank, så hvis man bruger Netbank hos Danske Bank skulle der ihvertfald ikke være problemer.

Hilsen,
Jan

LarsKyhnau
21-06-09, 09:56
@Jan

Hvad med deres lovgivning? Har de nogle restriktioner omkring udførsel af valuta fra landet?

Samarjan
21-06-09, 12:34
@Jan

Hvad med deres lovgivning? Har de nogle restriktioner omkring udførsel af valuta fra landet?

Lars, hvis du tænker på lovgivningen i Filippinerne, så tror jeg faktisk de har noget i lovgivningen der skal begrænse valutaflugt fra landet, men jeg skal nu ikke gøre mig alt for klog på det, da jeg praktisk talt altid har sendt penge dertil fra Danmark eller Singapore og ikke fra Fillipinerne.
Hvis de følger international praksis, skulle der ikke være den store kontrol med beløb på under USD 10.000. De fleste banker i verden i dag indberetter transaktioner større end det beløb i dag.