Se fuld version : endnu en zestair ulykke
så skete det igen et zestair fly røg af landingsbanen i går i caticlan airport
det er ikke mindre end 6 mdr. siden det skete for dem
et godt råd skal man til boracay så flyv til kalibo i stedet og brug de 90 minutter i bil/bus det tager til caticlan
landingsbanen er alt for kort efter min mening samt man må kun ha 10 kilo baggage med(gælder alle fly der lander i caticlan)
http://www.gmanews.tv/video/43960/Zest-Air-plane-overshoots-runway
mvh tap
Vi havde lige 4 dage på Boracay og fløj med Zest air. De er midlertidigt stoppet med at flyve til Cataclan og sender i stedet deres fly til Kalibo og derefter i bus til Cataclan. De sælger dog forsat flybilleterne til Cataclan selv om ruten er en anden. Zest air kunne ikke oplyse hvor længe det kommer til at forgå på denne måde.
Jeg ved ikke om der er andre selskaber der forsat flyver til Cataclan.
Jeg ved ikke hvilket fly Zest flyver med. Men de gange jeg har fløjet til Caticlan har det været med AsianSpirit fly! Og de propel fly de benytter kan næsten starte og lande på tværs af landingsbanen ved Caticlan, så det her med kort landingsbane afhænger vidst af flytype ;-) (Overdrivelse fremmer forståelsen).
Men er Zest og AsianSpriti i grunden ikke samme selskab - har de mon forskellige fly? for jeg har aldrig set zest logo på fly lokalt!?
Lige til info så har PAL Free bagage allowance på 15 kg. :-)
Men ikke desto mindre uhyggelig nyhed.
Asian Spirit gik i betalingsstandsning og dukkede op kort tid efter som Zest Air. Flyene er de samme som før.
Grunden til deres uheld i Caticlan kan være fejlbedømmelse, men det kan selvfølgelig også være "loosing face" faktoren der spiller ind. Nogle gange har Asiater svært ved at indrømme at de er på vej til at begå en fejltagelse, så i stedet for at flyve rundt til et andet landingsforsøg vil de typisk sætte alt på et bræt.
Det kan selvfølgelig også være på grund af dårligt vejr.
Lige en måske endda lidt skrämmende opdatering til ovenstående emne:
http://www.thenewstoday.info/2009/07/16/kalibo.airport.soon.to.cater.to.9.intl.flights.htm l
Håber de får gjort noget ved den landingsbane först :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.