PDA

Se fuld version : Billetpris lige nu?

Katla
14-07-09, 16:56
Jeg har brug for at finde en enkeltbillet til Manila omkring d. 9 august, er der nogen gode råd til hvor jeg søger, jeg ved I er garvede herinde i den slags sager og jeg er altså ikke ret skrap på området :o) På forhånd tak.

Mvh
Katla

marven99
15-07-09, 23:30
Hvis du ikke er skarp nok til selv at søge en billet, må jeg da anbefale dig at gå til et rejsebureau. Sværdhedsgraden af at finde en billet på nettet kontra den problematik du kan komme ud for hvis flyet bliver flyttet, ændret, eller annulleret, for ikke at tale om den minimale prisbesparelse der vil være på en oneway billet til så få penge er simpelthen ikke besværet værd!

Undskyld mig hvis det lyder lidt flabet, men spar dog energien og timerne foran skærmen, for kun i den sidste ende at ende op med et risikabelt om ikke udueligt produkt.

Katla
16-07-09, 18:59
Ja okay....syntes bare det var underligt, at man kan få en returbillet til 4800, men skal give 4400 for en enkelt.

Hos hvilket selskab køber man uduelige billetter? Det lyder da ikke rart.

Katla

marven99
16-07-09, 20:14
Ja, det er en skør verden når retur rejser koster noget nær det samme. Men det er skam ikke nødvendigvis så skørt som vi gerne vil have det til!

Der er vel to ting i det.. om ikke flere..
Flyselskaberne vil helst undgå at flyve med tomme sæder, samt visum spørgsmål.
Der er garanteret adskillige andre årsager.

Med hensyn til uduelige billetter tænker jeg blot i at man, når man vælger at booke på nettet, samtidig forpligter sig til selv at følge op på fly numre, tider etc.
Hvis man ikke gør det, risikerer man uduelige billetter.

Ergo man skal vel finde ud af hvor skarp man er til den slagt online booking og derefter, hvor mange timer man agter at bruge på det. Selv betaler jeg gerne 300 - 400 kr. mere for at få en agent til det. Så har jeg nogle at råbe af samt ringe til hvis noget går galt. Det har man bare ikke online.

whorist#1
16-07-09, 23:37
til marven:
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man får for de 3-400 kr du nævner det koster mere hos en agent end at booke direkte hos flyselskabet/online?
langt de fleste flyselskaber tilbyder email og sms service hvis der skulle ske ændringer/aflysninger af ens fly
ja sågar discount selskaberne på filippinerne tilbyder disse services(cebupacific og palekspress)
og hvad mener du med at bruge flere timer på det? hved man hvornår man kan tage afsted så tager det ikke mere end 5 min plus der er åbent på nettet 24/7

k.o.m.

iceman_dk
17-07-09, 00:31
Ja okay....syntes bare det var underligt, at man kan få en returbillet til 4800, men skal give 4400 for en enkelt.

Hos hvilket selskab køber man uduelige billetter? Det lyder da ikke rart.

Katla
Hej Katla

Hvor søren har du set en returbillet til 4800 og med hvilket flyselskab ? er det for 7 eller 14 dage med hotel (ferietilbud)?

Hilsen

Allan

tap
17-07-09, 00:51
thai airways i september 4800,- retur

mvh tap

marven99
17-07-09, 20:14
Jeg har tidligere arbejdet for et rejsebureau nogle år. Og her fik vi som oftest helt simpelt 5 - 10 % kick back fra flyselskaberne på destinationer vi solgte mere end gennemsnitligt. Så går man udfra at man benytter et selskab som ved lidt til Filippinerne, så kan man regne med at de tjener ca. 5 %. (Det gjorde vi ihvertfald. - Og jeg ved at mindst 2 andre selskaber kører med samme ordning til d.d.)

Så var vi præcis 5 % dyere end nettet. 9 ud af 10 gange ihvertfald.
Hertil kommer der kampagner hvor det naturligvis er 150 gange lettere at få en agent til at se hvornår der er plads. Her virker det ivhertfald ikke til folk kun bruger 5 minutter som du selv måske gør. Havde det være SÅ LET havde de sku nok heller ikke skrevet her, fordi de ikke kan finde ud af det!

Med hensyn til genudstedelse af billetter efter schedule change skal gøres manuelt af et billetkontor i enten ind eller udland. Annullering af fly, konkurser etc. gør det altid interessant når man booker på nettet og hører ind under divere lovgivninger.

Det er super let for os som gerne skulle rådgive at fortælle folk at de kan spare 500 kr. når de booker på nettet. Men er det det hver hvis de mister et fly og så str alene med aben...
Folk herinde er jo heller ikke bange for at rådgive folk til at booke separate tix til Hong Kong eller, Bangkok, Shanghai, Singapore eller andre steder for så at flyve Cebu Pacific, Air asia eller andet, men ikngen snakker risikoer, eller andet, og det er bare her jeg syntes folk med de kvikke forslag herinde, jo ikke står når brugerne af forummet står med aben fordi det ene fly er fosinket og resten af rejsen så er smidt på gulvet.

Men ja, genialt at de informere på sms, og mail. Men det er skam ikek alle der gør det, og det er skam heller ikke strømlinet at de gør det hver gang! Vi har vidst alle der har rejst mere end en gang haft bøvl med Cebu Pacific.

;-)

LarsKyhnau
22-07-09, 10:40
Hvorfor skal det vaere en enkeltbillet? Medmindre du (Katla) har taenkt dig at immigrere, saa er det vel smartere og billigere at koebe en returbillet med en gyldighed paa 6-12 maaneder og mulighed for at aendre hjemrejsedatoen mod gebyr?

Og som Marven99 skriver, hvis du ikke selv er saa god til at soege efter billetter paa nettet, saa ring dog til et rejsebureau og faa en af deres ansatte til at hjaelpe dig. Specielt er dette nok en god ide, naar der er saerlige krav til varighed og flexibilitet af billetten, da disse informationer ikke altid fremgaar lige tydeligt, naar man selv booker online. Jeg plejede selv at bruge Profil Rejser i gamle dage, naar jeg var hernede i 5-6 maaneder ad gangen, men der er ogsaa mange andre muligheder.

Er det svaert at faa en billet til Manila med de oenskede specifikationer og til den oenskede pris, saa forsoeg i stedet at finde en billet til Hong Hong, da det er baade nemt og billigt at komme fra Hong Kong til Manila.

Man skal saa bare soerge for at tage til Hong Kong i passende god tid, naar man skal hjem, for ikke at risikere at miste sin billet p.g.a. forsinkelser. Men det er jo ikke anderledes end at man ogsaa skal soerge for at tage til Manila i passende god tid, hvis man flyver derfra, og opholder sig et andet sted i landet under sin ferie.

Hvis man ikke lige har taenkt sig at holde hele sin ferie i Manila, saa er det altsaa ikke saa voldsomt meget mere kompliceret at flyve ind via Hong Kong end via Manila.

LarsKyhnau
22-07-09, 10:56
Hvis det er au-pair fyren, som skal hjem, saa er det vel bare at soege paa www.momondo.dk paa en enkeltbillet paa den foretrukne dato, og saa vaelge en af de billigste. Og det ser ud til, at man p.t. kan faa en billet med Cathay Pacific for cirka 4.400 DKK, som du skriver, med afgang 8. august.

Og det er da en glimrende pris, da returbilletter til Manila paa samme tidspunkt koster omtrent det dobbelte. Saa den skal I da bare se at faa koebt, medens den pris stadig er tilgaengelig. Starten af august er jo ikke udpraeget lavsaeson, saa man kan ikke forlange eller forvente, at flyselskaberne naermest skal kaste deres ledige saeder i grams.

4.400 for en enkeltbillet til Manila er en meget lav pris allerede. Faktisk saa lav, at jeg ikke kan huske nogensinde at have set noget lavere. I overigt er det normalt vaertsfamilien, som skal betale for en au-pairs hjemrejse.

Katla
22-07-09, 23:04
Nu er det sådan, at det ikke er vores au pair der skal hjem, men en anden ung filippiner, som selv skal betale sin billet, så jeg ville blot prøve at gøre det så billigt som muligt for ham, men jeg undskylder da ulejligheden.

Mine egne billetter til Phil, med afgang i november, er købt hos C&C Travel.

Mvh Katla

Henrik S
23-07-09, 17:28
Katla, du skal ikke tage det så nøje, Lars prøver blot at hjælpe.

I øvrigt kan jeg også anbefale http://www.momondo.dk, der kan man finde billige billetter fra mange søgemaskiner.

Og så plejer jeg i øvrigt at bestille gennem Profil Rejser, de er flinke og kan som regel stort set matche de tilbud man får på momondo.
Evt kan man bede dem kigge på de billige afgange man selv har fundet dér.

Håber du finder noget godt og billigt.

venlig hilsen
Henrik

Katla
23-07-09, 23:04
Tak for hjælpen Henrik, det var præcis hvad jeg søgte.

Mvh
Katla

REY_BOHOL
03-08-09, 00:07
Til info er jeg lige landet i københavn med en billet fra mnl-cph-mnl 1 måneds gyldig. Pris på travelstart.se 6379 SKR..! Se det er billigt.! Var opmærksom på at kursen dk-se svinger ret meget pt.!