Se fuld version : nordmand dræbt i cecu city
http://www.bt.dk/udland/norsk-mand-draebt-af-16-aarigt-gidsel
Ja håber da ikke der sker pigen noget.....fjolset bad jo selv om det.
Der vil ikke ske noget som helst med pigen, for det første fordi han er udlænding og hun er Filippiner og for det andet fordi det blot er nødværge.
I samme situation i Danmark tror jeg såmænd heller ikke hun ville blive sigtet for noget som helst.
Manden har helt klart ikke rigtig kunne tænke sig om. Hvis en udlænding begår noget som helst kriminelt imod en lokal Filippiner i Filippinerne, vil han ikke kunne undgå deres såkaldte retssystem med mindre det lykkes vedkommende at søge tilflugt i sit lands ambassade eller flygte ud af landet inden de får fat i ham.
Sker det samme ud på landet, er det ikke sikkert at nogen får nogen ide om det, da udlændingen meget sandsynligt vil blive dræbt og bragt af vejen af de lokale, uden myndighederne får noget at vide.
Man skal jo ikke sejle særlig langt ud fra kysten før man mange steder har flere kilometer til havbunden.
Nå det er da i hvert fald en god ting, selv om jeg tror, at man herhjemme havde fået en dom på det samme grundlag. Nu håber jeg blot ikke, at jeg kommer til at træde nogen lokale over tæerne, når jeg kommer derud, for jeg vil da gerne hjem igen......tror jeg nok.
Mvh Katla
sagen stinker da langt væk ? hvad er motivet ?
næh det er nok nogle lokale der har set sig sur på ham eller måske har skyldt ham penge og så ville have "slettet" gælden.hvis personerne bare holder tæt hvad der virkelig skete,sker der ikke mere i den sag med mindre nordmandens famillie kræver sagen efterforsket nærmere mod betaling selvfølgelig.
DONT F... WITH THE LOCALS lige meget hvad
k.o.m.
Jamen for pokker da, en 12 årig og en 16 årig pige............pyyyh ha, jaja man aner jo ikke hvad der i virkeligheden er sket, men uhyggeligt er det under alle omstændigheder.
Godt eksempel på, at man ikke skal true eller provokere en Filipina eller hendes familie ;-)
Jeg håber ved Gud at han döde smertefuldt og langsomt....
Jeg håber ved Gud at han döde smertefuldt og langsomt....
idiot! du aner ikke hvad der sket og der vil heller ikke være nogen efterforskning som kan opklare hvad der er sket
k.o.m.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=564052
Sådan skulle overskriften være
VH P
idiot! du aner ikke hvad der sket og der vil heller ikke være nogen efterforskning som kan opklare hvad der er sket
k.o.m.
Der er vist ikke noget i nogle af de beskrivelser der har været ude i pressen indtil videre der taler til hans fordel. Min holdning - hvis man kan opføre sig sådan så har jeg ingen medlidenhed med ham - hvis du har en anden så er det da okay, men prøv at lade være med at bruge uklædelige tillægsord eller diktere andre dine holdninger.
Dansker_i_Cebu
26-07-09, 07:54
Den Norske mand som er blevet dræbt hed Nils og var en flink fyr og jeg er yderst overrasket over hans fortid, som jeg absolut ikke skal forsvarer naturligvis. Jeg vil give lidt info om hvad jeg tror der er sket, baseret på fakta.
Jeg lejede første hus i Cebu af manden, et hus som jeg har beskrevet i tidligere indlæg. Han ejede 14 huse i Cebu og forretningen gik godt, indtil det sædvanlige skete ; konen og familien fuckede det hele op. Hans kone Teresa gik ud og brugte over 1 million peso på diverse indkøb, hun gik pludselig amok (er jo set med andre koner) og de kom så i bekneb for penge. Manden drak som et hul i jorden og jeg tilrådede han gang på gang at tage hjem og få behandling i Norge ellers ville han inden 3-5 år ha været død af druk. Det jeg tror der er sket er at manden er blevet slået ihjel af enten af konen (husene står i hendes navn, men er leaset men dette frafalder hvis manden dør) eller oz af vagten og hans venner.
På Filippinerne er dem man tror er ens venner, familie tit dem der falder en i ryggen det er set før - det de bare ikke fatter er at når de har vippet en af pinden står de selv for skud. Tit hjælper en advokat, "politi" eller andre skumle personer med få en hvid ud af landet og lover hende forretningen, men ligeså snart det er sket går de efter konen da hun som regel ikke er ret smart og de snupper det så fra hende. Grådigheden er ganske stor derude. Hævngerrigheden er oz ganske stor derude når folk føler de har mistet lidt peso og ting sker som det gjorde med Nils. Sidst var det en Svensker, gad vide om den næste bliver en Dansker...
Filippinerne er et dejligt sted, men ligeså snart man blander de lokale ind i forretning eller sin kone eller familien, så går det med 99 % sikkerhed galt....
LarsKyhnau
28-07-09, 01:02
Denne diskussion illustrerer vel meget godt, hvorfor vi i Danmark overlader det til politiet og domstolene at finde ud af, hvad der er sket i en drabssag.
Man kan jo gaette paa alt muligt, men reelt ved vi ikke andet end, at manden havde en blakket fortid i Norge, at han drak for meget, og at en 16-aarig pige har tilstaaet drabet og afgivet en forklaring om, at hun selv og hendes familie var blevet holdt som gidsler af manden.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.