PDA

Se fuld version : Stram op.

Brother Lars
24-08-09, 11:22
Kære alle!
Jeg har i det sidste års tid haft fornøjelsen af at følge og deltage i dette forum, som er en vigtig kilde til udveksling af information, der kan være meget nyttig for den der har relation til Filippinerne.

Imidlertid synes jeg det er på tide at komme med en opfordring til at stramme op, særligt på den kritiske debat, og holde den debat inden for indlæg, hvor debatten er relevant.

Niels skrev et glimrende faktuelt indlæg om dokumenter m.v. når man skal giftes i Danmark -
Det indlæg er nu omdirigeret med en masse brok - undskyld udtrykket - og munder nu ud i en tanke om et medlem skal stille op i politik.

Udlændingeservice får jævnligt en på kassen og deres medarbejdere ditto - Jeg har kun oplevet positive mennesker, med kompetente informationer og afgørelser inden for den opstillede tidsramme.
Udlændingeservice administrerer en lovgivning, som de politikere vi har valgt, har vedtaget.
Regeringens erklærede målsætning er at begrænse antallet af familiesammenføringer.

Lad dette være en opfordring til at holde skidt for sig og snot for sig.

Ærbødisk
Brother Lars

PS. Det var ikke tanken, at dette skulle være et debatoplæg

LarsKyhnau
24-08-09, 11:47
Jeg er enig i, at emnet i den nævnte tråd skiftede flere gange undervejs, og at flere af os, som deltog i den, måske kunne og burde have valgt at starte en ny tråd i stedet for at poste vores indlæg i en tråd, som oprindeligt handlede om helt andre ting.

Hvad angår det, du kalder "brok", er det derimod min holdning, at folk må have lov til at udtrykke stort set, hvad de vil, så længe de holder sig inden for lovgivningens rammer (injurieparagraf, racismeparagraf etc) og ikke misbruger forum til kommercielle formål.

At du kun har haft gode oplevelser med Udlændingeservice er jo godt for dig. Men andre synes altså, at de har haft nogle dårlige oplevelser, og det er de i deres gode ret til at fortælle om. Men det skal så bare helst ske i en tråd, hvor det falder inden for trådens emne.

Og ditto gælder for indlæg af mere politisk karakter. De er også tilladt i forum, men bør dog som hovedregel placeres her i Cafeen.

REY_BOHOL
24-08-09, 15:13
Hørt Lars & Lars !

God idé. Lad trådene blive relateret til overskriften, og lad os holde en mere sober tone både overfor filipinere og overfor udlændingestyrelsen. Måske lige med undtagelse af den norske ambasade :-) (det var en smiley !! )

opjm2105
25-08-09, 08:30
Jeg er også enig i og har selv engang for et par år siden beklaget mig over at folk sprang fra emne til emne i en tråd, da det er irrerterende, hvis man søger noget bestemt i en tråd, ofte havner et andet sted og et andet svar.
Men ofte i nogle spørgsmål/svar hænger der flere ting sammen så man automatisk bevæger sig i en anden retning, og hvor ofte i det " virkelige " liv starter en snak ikke i øst for at ende i vest !!
Når man sidder og læser et indlæg herinde får man nogle gange lyst til lige at komme med en lille bemærkning, også selvom den måske ikke er relevant til emnet, uden dog at være vigtig nok til at starte en ny tråd.
Men rigtigt lad os holde os til emnet i en tråd.

Ole