Se fuld version : Super Ferry nr 9 er sunket
http://www.superferry.com.ph/news/news_view.asp?id=282
http://www.superferry.com.ph/news/news_view.asp?id=282
Blev vækket af min svigerinde, som overnatter hos os i weekenden, ved 8 tiden. Hun kommer stortudende ind i vores soveværelse, og siger til min kone, at skibet med deres forældre er sunket på vej til Iloilo.
Begge er dybt chokerede, og er hysterisk stortudende. Svigerinden ringer til en masse mennesker, og Superferrys afdeling for at få oplysninger om deres forældre. De kan ikke oplyse os noget på daværende tidspunkt. Vi opsøger alt på nettet for at få informationer, men det er næsten enslydende tekst på alle sites. Vi følger nyhederne på BBC News, og vi tror, at vi så moren på en af optagelserne, men er ikke sikre. Klokken 11.30 ringer den ældste af brødrene, og siger at han har været i kontakt med moren. Lidt senere får min kone og hendes søster, så kontakt med moren, som siger at alt er ok, både med hende og deres far. Vi ser BBC News igen, og ser, at det faktisk var deres mor, vi havde set i det klip før på morgenen.
Lidt pudsigt, men osse lettende at se hun så ok ud.
Ja, det var tre forfærdlige timer, men en dejlig lykkelig udgang på episoden.
Cardinale.
Det er rart at høre, at der er nogle lyspunkter, men desværre er der jo stadig en masse mennesker der er meldt savnede.
Gad vide hvad der gik galt denne gang?
De har jo en noget kedelig historie med ulykker efterhånden (den Filippinske færge industri).
Udfaldet bliver nok det samme som sædvanlig, en masse snak men ingen rigtige forbedringer.
LarsKyhnau
23-09-09, 21:44
Er der nogen, som har fundet ud af, hvad der egentlig gik galt denne gang? På Superferrys hjemmeside kan man læse, at det endelige dødstal for ulykken blev 10 personer, og at nogle af deres skibe nu er frigivet til at sejle igen, efter at hele flåden ellers blev "grounded" efter ulykken.
Men om selve årsagen til ulykken beretter de ikke noget som helst.....
At de ikke har oplyst noget endnu, hænger nok sammen med at myndighederne stadig er i gang med deres undersøgelser.
Hvis sådan noget sker i Danmark, tager det også et godt stykke tid, før Søfartsstyrrelsen kommer med en havarirapport.
Med hensyn til firmaet Superferry, vil de nok være tilbageholdende med oplysninger, hvis de har fundet frem til at ulykken skyldes inkompetance fra deres egne ansatte.
Det lader dog til, at deres færgeindustri kunne trænge til en overhaling.
I tv snakkede kystvagten om at man indtil videre mener det er "human errors" og kaptainen er mistænkt. Nu er jeg ikke verdensmester i tagalog. Så der kan godt være en smule missing in translation der. Men det var hvad jeg fik ud af det i går.
Jeg er enig i at deres færgeindustri kun trænge til en overhaling, men lige superferry's er faktisk ikke blandt de værste (er i den nyere kategori !). Mon ikke nærmere det er noget med kontrol af alkohol politikker og faktiske kompetencer. Det sker for tit at de forkerte mennesker har de ansvarsfulde jobs fordi ejeren af et selskab så kan sikre sin nevø et høj løn med stor prestige. Skidt pyt med at han er uddannet tricycle driver. Det er næsten det samme som chefmekaniker på en superferry. Ja ja. Jeg ved det. Jeg digter lidt her. Men det sker altså ret tit. Bare se når der vælges ny borgmester. Så skiftes hele juristriktionen ud, og den nye borgmesters tilhængere vælges til alle de ansvarsfulde og vellønnede jobs. Lige fra dommere til politichefer til skolebuschauffører.
Ray_bohol
Godt du selv nævner at du digter.....
mht. hvad der menes at være sket, så er de (som Samarjan nævner) i gang med undersøgelserne. Medio oktober skulle man være klar med en rapport jf. følgende BMI høringsplan.:
The schedule of BMI hearings is as follows:
September 14 – 15 Captain, Chief Mate, 3rd Mate, 2ND Mate and Duty AB
September 16 – 17 Chief Engineer, 2nd Engineer, 3rd Engineer, Duty Engineer
Duty Motorman
September 18 –19 DFA, Port Captain, Technical Superintendent, Safety Officer,
ABS Surveyor-auditor, Jerome M Manuel Services,
Mr. Jerome M Manuel
September 22 – 25 Survivors Ilo-ilo / Gensan
September 28 – October 02 MARINA / PCG Personnel
October 05 -08 Board Deliberation and Finalization of Report
October 09 Submission of Report to the Commandant, PCG
October 12 Submission of Report to DOTC
Vi er alle mennesker, og det normale i sådanne situationer er, at man husker det der skete i bidder. Det kommisionen skal forsøge er at samle de forskellige bidder, så der kan dannes et handlingsforløb, og det er ikke nemt.
Når man laver et interview med 2-3 mennesker der var tilstede det samme sted under et stresset forløb, får man mange gange 2-3 forskellige udlægninger af hvad der skete, så det er altid et puslespil.
Jeg misunder dem ikke, fordi man får også mange gange modstridende forklaringer plus nogle gange falske forklaringer, fordi der altid er nogen der mener de har trådt i spinaten og derfor enten pynter lidt eller direkte lyver.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.