Se fuld version : illegal alien?
hvad gør en aupair pige som er blevet i danmark efter hendes kontrakt for længst er udløbet
køber de bare en billet og kan rejse hjem uden problemer?
eller tropper de op hos udlændinge service og siger nu vil jeg gerne hjem men har ingen penge?
der må være en del som ikke tager hjem når kontrakten er udløbet og som bliver her illegalt og arbejder sort,hvad gør de når de så vil hjem?
mvh tap
Ja du har selv besvaret spørgsmålet :-)
Hvis de tropper op hos politiet eller anden myndighed ,så får de gratis billet hjem efter endt afhøring og forbud i en del år imod at komme ind i EU igen.
Desuden vil det sted hvor au pair pigen/drengen have arbejdet sikkert også få et forklaringsproblem til politiet , om hvorfor man ikke sørgede for at betale hendes billet hjem samt at man ikke har andmeldt hendes forsvinden til myndighederne.
Tror egentlig ikke at der er ret mange der arbejder sort her i DK ,der er tilgængæld mange der bliver gift forståligt hurtigt :-)
TAP,
Kender du da sådan en?
Jeg ved ikke hvor mange år sådan en person ville blive erklæret "Persona non grata", men jeg kunne forestille mig 3-5 år og i mere grelle tilfælde måske 10 år.
Det er ikke særlig smart for en Au Pair at blive i Danmark, da deres muligheder er begrænset samt udsigterne for at blive groft udnyttet temmelig store.
Muligheden for at havne i prostitutions miljøet er nærliggende.
Ikke fordi jeg ikke forstår sådan en person, men jeg ville aldrig anbefale at blive og dermed overtræde gældende lovgivning.
LarsKyhnau
14-09-09, 13:43
Noget andet er, at hvis der er alt for mange aupairs, som ”glemmer” at rejse hjem, inden deres visum udløber, så kan det jo kun være et spørgsmål om tid, før der bliver strammet op på reglerne på den ene eller anden måde.
Så dem, der opfører sig sådan, er også med til at ødelægge det for alle de andre, der gerne ville have mulighed for et aupair ophold i Danmark eller for at have en aupair i huset i en periode.
Hvis man rejser hjem efter ens visa er udløbet, får man "karantæne" mod at indrejse i Danmark igen, sker udrejsen op til 30 dage efter visa udløb, er det 3 års indrejseforbud, efter 30 dage giver det 5 års indrejseforbud.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.