kenneth
18-09-09, 13:53
Fynboen har skrevet et indlæg og efterlyst hvor man får det lavet ,så kom jeg til at tænke på at jeg og konen for et par år siden skulle jeg opholde os lidt mere end en månedes tid på Filippinerne ,´Vi rejser til Filippinerne efter en 15-20 dage vi sidder og drikker lidt koldt i gården , da det slår mig at jeg har glem at få lavet et balikbayan bevis..så i al hast skynder jeg mig til det lokale imigrationskontor , bliver selfølgelig afvist fordi jeg har glemt de fo.p.... lange bukser , hjem og tilbage igen nu iført de lange drenge,, 40 kvm og 80 mennekser og helvedes varmt ingen aircon ,,pokkers også ,efter en god lang & lun eftermiddag kommer jeg op til skranken med mit pas og vel udfyldte balikbayan papirer ,så åbner den lidt stramme tante der sidder ved skranken mit pas ,, runker på næsen og ser op ,og spørger hvad ønsker de Sir, hold kæft hun hurtig !
Hvorefter jeg siger "ofcouse a balikbayan" miss ,, så lukker hun passet uden at fortrække en mine og giver mig det tilbage ,, you already got that sir....:-o
Så have jeg sgu ikke set at jeg allerede havde fået stemplet ved indrejse til manila lufthavn LOL :-)
så godt råd fra mig : kig lige i passet ...
Hvorefter jeg siger "ofcouse a balikbayan" miss ,, så lukker hun passet uden at fortrække en mine og giver mig det tilbage ,, you already got that sir....:-o
Så have jeg sgu ikke set at jeg allerede havde fået stemplet ved indrejse til manila lufthavn LOL :-)
så godt råd fra mig : kig lige i passet ...