PDA

Se fuld version : Fornyelse af Filippinsk pas

jacobsmidt
02-10-09, 15:03
Hej med jer

Min kæreste, som er fra Filippinerne, og jeg skal snart giftes, og dernæst flytte til Sverige.

Men hendes pas udløber september 2010, og jeg har ladet mig forstå, at hun derfor bør fornye det før hun søger opholdstilladelse i Sverige.

Men kan det være rigtigt, at man personligt skal troppe op på ambassaden i Oslo? Og i givet fald, hvordan kommer man så tilbage til DK igen, da jeg formoder, at passet bliver inddraget mens et nyt udstedes?

Jeg håber, at nogen har erfaringer at dele om denne proces?

Hilsen Jacob

dkpinoy
02-10-09, 15:25
Hej Jacob

Der er ganske rigtigt krav om personligt fremmøde. De inddrager dog ikke hendes pas. I skal regne med 4 - 6 uger inden det nye pas er klar. Ambassaden vil underrette jer når det er ankommet i Norge, så sender i (i anbefalet post) det gamle pas op til dem. Når de har modtaget det annullere de det gamle og sender både det gamle og det nye tilbage til jer.

Ambassadens folk rejser med jævne mellemrum til Danmark for at forestå pas fornyelserne, så I kan måske få løst det sådan. Så slipper I for rejsen og ikke mindst udgifterne hertil. Sidste år rejste vi derop, det var en dyr fornøjelse. Faktisk fik vi at vide her på forum (få dage efter vi havde købt rejse, som ikke kunne refunderes) at de kom til DK. Det havde de ikke oplyst os om fra ambassadens side de gange vi talte med dem, men ok, det var vist første gang de var hernede og måske de ikke var så bevidste om det.

jacobsmidt
02-10-09, 15:35
Hej Jacob

Der er ganske rigtigt krav om personligt fremmøde. De inddrager dog ikke hendes pas. I skal regne med 4 - 6 uger inden det nye pas er klar. Ambassaden vil underrette jer når det er ankommet i Norge, så sender i (i anbefalet post) det gamle pas op til dem. Når de har modtaget det annullere de det gamle og sender både det gamle og det nye tilbage til jer.

Ambassadens folk rejser med jævne mellemrum til Danmark for at forestå pas fornyelserne, så I kan måske få løst det sådan. Så slipper I for rejsen og ikke mindst udgifterne hertil. Sidste år rejste vi derop, det var en dyr fornøjelse. Faktisk fik vi at vide her på forum (få dage efter vi havde købt rejse, som ikke kunne refunderes) at de kom til DK. Det havde de ikke oplyst os om fra ambassadens side de gange vi talte med dem, men ok, det var vist første gang de var hernede og måske de ikke var så bevidste om det.

Hej dkpinoy

Tak for det hurtige svar.

Jeg talte med ambassaden i går som meddelte, at de har "outreach" i DK den 16. oktober. Men hvis vi indleverer ansøgningen til den tid, så går der vel yderligere 4-6 uger før det er klart? Eller er der hurtigere proces, når man gør det på den måde?

Pointen er, at vi skal giftes og søge ophold i Sverige inden hendes Au Pair visum udløber medio december. Så der skal helst ikke gå for meget tid med diverse bøvl, før kabalen ikke går op.

Men det er da en god nyhed, at hun således kun skal være uden pas i et par dage, eller hvor lang tid der nu går med at sende pas frem og tilbage - hvor lang tid gik der, fra I sendte det gamle pas, til i modtog det nye?

Jacob

dkpinoy
02-10-09, 15:38
Jeg kan se på ambassadens hjemmeside, at der er etableret en vis konsulær service i Danmark pr. d. 1. april i år. Om man af den vej kan ordne pasfornyelser kan jeg ikke se noget om, men ring til ambassaden i Oslo eller til konsulen og spørg.

Applications for visa and documents for legalization may be sent to Mr. Poul Krogh at the following address:

Aureh jvej 30
290 Hellerup, Denmark
Tel. No.: + 45 45 96 88 53

dkpinoy
02-10-09, 15:44
Fik ikke set dit svar inden jeg postede mit næste indlæg.

Jeg tror ikke der gik mere end ca. 1 uge fra vi sendte hendes gamle pas derop og til vi havde dem retur. De skal jo blot annullere det gamle.

Ellers er de uger med at få det nye maskinlæsbare pas skyldes så vidt jeg ved, at de skal have det tilsendt fra Filippinerne. Straks de har jeres ansøgning (og se ansøger), så sender sender de det elektronisk til det sted man udsteder passet. Så faktisk er det jo relativt hurtigt. Jeg har ikke hørt om andree muligheder for at få det gjort hurtigere, men du kan jo tale med dem og forklare dem situationen - måske de så har en haste service......

tap
02-10-09, 16:58
Hej dkpinoy

Tak for det hurtige svar.

Jeg talte med ambassaden i går som meddelte, at de har "outreach" i DK den 16. oktober. Men hvis vi indleverer ansøgningen til den tid, så går der vel yderligere 4-6 uger før det er klart? Eller er der hurtigere proces, når man gør det på den måde?

Pointen er, at vi skal giftes og søge ophold i Sverige inden hendes Au Pair visum udløber medio december. Så der skal helst ikke gå for meget tid med diverse bøvl, før kabalen ikke går op.

Men det er da en god nyhed, at hun således kun skal være uden pas i et par dage, eller hvor lang tid der nu går med at sende pas frem og tilbage - hvor lang tid gik der, fra I sendte det gamle pas, til i modtog det nye?

Jacob

nogen der ved hvor og hvad tid denne "outreach" foregår? evt. et link

mvh tap

jacobsmidt
02-10-09, 17:05
nogen der ved hvor og hvad tid denne "outreach" foregår? evt. et link

mvh tap

Det varer 2 dage, og foregår på Amager:

http://www.philembassy.no/news-item/consular-outreach-mission-in-denmark-october-16-18

Jacob

jacobsmidt
02-10-09, 17:11
Fik ikke set dit svar inden jeg postede mit næste indlæg.

Jeg tror ikke der gik mere end ca. 1 uge fra vi sendte hendes gamle pas derop og til vi havde dem retur. De skal jo blot annullere det gamle.

Ellers er de uger med at få det nye maskinlæsbare pas skyldes så vidt jeg ved, at de skal have det tilsendt fra Filippinerne. Straks de har jeres ansøgning (og se ansøger), så sender sender de det elektronisk til det sted man udsteder passet. Så faktisk er det jo relativt hurtigt. Jeg har ikke hørt om andree muligheder for at få det gjort hurtigere, men du kan jo tale med dem og forklare dem situationen - måske de så har en haste service......

Hej dkpinoy

Tak for dine svar.

Jeg prøvede at ringe til det telefonnummer, du havde fundet, og fik fat i et firma, som var rimelig trætte af, at folk ringede til dem vedr. filippinske sager, da telefonnummeret var forkert. Men jeg fik så et direkte nummer til Konsulen, eller hvad det nu hedder. Han kunne så ikke træffes. Derudover har jeg fundet dette link med et helt 3. nummer:

http://www.filippinsk-konsulat.dk/kontakt.htm

Jacob

dkpinoy
02-10-09, 20:09
Hej Jacob

Beklager at du fik et forkert telefon nr. - og træls for det firma, som bliver forstyrret heraf. Vi må håbe for dem, at den filippinske ambassade i Oslo retter det på deres hjemmeside under nyheder om udnævnelsen af konsulen i DK.

tap
03-10-09, 07:40
Det varer 2 dage, og foregår på Amager:

http://www.philembassy.no/news-item/consular-outreach-mission-in-denmark-october-16-18

Jacob

takker

mvh tap

kenneth
03-10-09, 09:39
Skal du have fornyet pas er det vigtig du kommer tidligt i det det er en endagsforstilling , pas billeder i filippinsk standard kan du normalt få foretaget på Hovedbanen .

PhilLover
04-10-09, 21:18
Skal du have fornyet pas er det vigtig du kommer tidligt i det det er en endagsforstilling , pas billeder i filippinsk standard kan du normalt få foretaget på Hovedbanen .

@kenneth
Det er 2 dage, eller mere korrekt 1,5 dag.
Hvis du tænker på en pasautomat på Hovedbanegården, vil jeg lige bemærke der er strenge krav omkring pasbilleder for de nye maskinlæsbar pas fra Filippinerne. Bla. krav om baggrundsfarven skal være "Royal Blue" m.m.m., så smider lige et link her med alle kravene listet: http://www.philembassy.no/consular-services/passport/machine-readable-passport

kenneth
04-10-09, 23:27
Nej det er det ikke , der er en lille foto foretning ,der laver pasbilleder specielt efter filippinske krav med netop navy blue baggrund til omkring en hunrede mand ,husk lige at checke om de har klippet dem til når du/i får dem ,så i ikke skal rode med det senere .-)....

opjm2105
05-10-09, 08:36
Lige en lille indskydelse i forbindelse med fornyelse af pas i al almindelighed også danske, man kan ikke bruge automaterne mere til pasfoto, det skal være taget på en bestemt måde, spørg i en fotobutik.

jacobsmidt
12-10-09, 15:25
Hej alle

Tak for jeres svar.

Det er blevet til, at vi venter med at fornye hendes pas, til hun har fået sin opholdstilladelse - har lige undersøgt med immigrationsmyndighederne, at det ikke er noget problem.

Jacob

Captain
31-01-11, 17:24
Min kone har fået nyt Filippinske pas i oktober sidste år. Det var nemt. Vi tog til Tacloban. Ventetid og papirarbejde tog et par timer og vi fik et super service af security guarden da han blev klar over at min kone kom fra det samme sted fra Mindanao. Han ordnede fotokopierne og nærmest det hele. Og ca. 14 dage efter kom det nye pas med posten.
Men jeg har spekuleret, at hvad sker der når vi skal til Danmark her i foråret og skal gennem immigrationen på Filippinerne med min kone´s nye pas. Hendes opholdstilladelse (sticker H) er i det gammel pas og det gammel pas er blevet annulleret med 2 huller. Vil immigrationsofficeren acceptere det opholdstilladelse der er i det gammel pas ? Jeg vil i morgen spørge fra konsulatet og det Filippinske immigrationskontoret, men vil gerne høre om her er nogen der har erfaringer om emnet.

En anden ting jeg har spekuleret er hvordan en Filippinsk Immigrationsofficer ved at en opholdstilladelse er en opholdstilladelse. Det hele er på Dansk. Er det fordi han ved at bogstav H i stickeren betyder opholdstilladelse ?