PDA

Se fuld version : gratis mobiltelefoni

whorist#1
06-11-09, 02:14
til alle dem der overvejer at skifte mobilselskab enten til dem selv eller deres filippinske koner kærester i danmark
så er det gratis hos callme at ringe til filippinerne og resten af verden hver eneste fredag i max en time ad gangen og der er ingen opkaldsafgift og det gælder alle udenlandske numre

k.o.m.

kenneth
06-11-09, 07:29
Som whorist skriver ,er det gratis , hver fredag frem til d.31 marts 2010 at ringe "hjem"
ellers er prisen
Til Filipinerne:
• Pris/min. til fastnet: 0,90 kr.
• Pris/min. til mobil: 1,35 kr.
• Hver fredag 0

Det gælder desværre ikke for taletidskort som cheep charlie her ville have været glad for men til gændgæld kører de med Call free for 99dkkr.,og det ser billigt ud,, det kan "vi" godt lide...

• Fri sms og mms til danske numre
• 2 timers taletid
• call jorden rundt hver fredag Hver fredag 0

opjm2105
06-11-09, 07:35
Der er da ingen filippinske kvinder der kan snakke i telefon under en time ;-)

kenneth
06-11-09, 07:45
LOL du har sgu nok ret,glemte sidste månede at fjerne krydset i auto refil på skype ,hvilket ikke var så godt for vores i forvejen hårdt prøvede bankkonto, så hvis man ikke har fået installeret ip telefoni hos familien dernede ,så man bliver nok stadig nød til at have "pinoy pakken" installeret på den blærbare..

Voipbuster til tlf.
Skype til tlf.
Chikka til sms.

dkpinoy
06-11-09, 11:06
Voipbuster til tlf.
Skype til tlf.
Chikka til sms.

Hej Kenneth
Skype er simpelthen for dyr til Filippinerne, hvis man skal ringe til fastnet eller mobil. Og Kenneth, du kan spare lidt ved at anvende voipcheap i stedet for voipbuster. Dette er ca. 6 øre billigere pr. minut til fastnet og lidt mere end 1 kr. billigere pr. minut til mobiltelefon. Jeg tror faktisk det er samme firma, der står bag disse 2 programmer og et par mere, hvorfor man kan undre sig over prisforskellen. Men det er jo nok bare forretning.....

Ja, om du i sidste ende sparer noget er selvfølgelig tvivlsomt, hun taler sikkert blot det længere.... :-)

tap
06-11-09, 16:04
Der er da ingen filippinske kvinder der kan snakke i telefon under en time ;-)

kun hvis de selv skal betale :-)

Henrik S
06-11-09, 17:08
Det absolut billigste for tiden må være VoipBlast, som jeg i øvrigt er sikker på også er en del af samme firmakæde som VoipCheap og VoipBuster.

Deres pris er helt nede på 40 øre/min til mobil, det er mere end en trediedel billigere end VoipCheap.

Dog har jeg endnu ikke prøvet dem, så jeg kan ikke sige noget om kvaliteten i forhold til de andre.
Skulle nogen prøve, må de meget gerne melde tilbage herinde ;-)

Adressen er http://www.voipblast.com

Jeg er i øvrigt enig i at Skype er fuldstændigt udkonkurreret nu: Den er er både dyrere og har langt ringere lydkvalitet end de andre selskaber.

kenneth
07-11-09, 15:24
bruger selv voipblast til filippinerne og den virker perfekt og kvaliteten er god ligesom forøvrigt Vcheap , grunden til jeg også stadig bruger skype er at jeg har mit fastnetnummer der , masser af venner online og tilsluttet vores modem telefon ja så er den rar og have når computeren ikke er tændt og da vi ringer til andre land foruden phil.. ja så er den simpelthen stadig Uundværlig for familien telefonitis LOL :-) ..

LarsKyhnau
07-11-09, 16:09
Den mest ultimative løsning er dog stadig, at den familie på Filippinerne, som der skal ringes til, får sig en bredbånds internetforbindelse, evt. sponseret fra Danmark, hvilket koster cirka 1000 peso om måneden. Dette giver nemlig både mulighed for gratis chat og videoopkald via Skype og Messenger m.m. og for at installere et dansk IP-telefonnummer på Filippinerne.

Faktisk vil jeg rose Skype og sige, at lydkvaliteten på deres videoopkald ud fra mine oplevelser er blevet bedre, end den har været tidligere. Og det giver altså en ekstra dimension, at man kan se den eller de personer, man taler med.

Og det er også virkelig rart, at ens filippinske kæreste eller familiemedlem har et dansk telefonnummer, som man bare kan ringe til fra en hvilken som helst dansk telefon, uden at betale andet end normal lokaltakst.

Dette kræver så en investering på cirka 500 kroner i en Voip-boks, men de penge kan altså hurtigt tjenes ind igen i form af en lavere telefonregning, hvis man ringer ofte. Selv 40 eller 70 øre i minuttet løber jo hurtigt op, hvis der er tale om mange eller langvarige samtaler.

don
08-11-09, 10:24
Fedt nok med den voip blast 0,40 kr. er til at leve med tak for det tip!

bse4792
09-11-09, 08:15
Hej Der er en anden løsning...

købe en smart plug n talk på ebay til ca 250, så har du en filippinsk mobil på din computer. jeg har nu brugt min i gennem det sidste 6 mdr, og det virker ok... kan dog give nogen problemer med firewall samt visse steder i verden.

Hilsen bse4792

Henrik S
09-11-09, 19:42
Smart plug 'n talk ser fint nok ud, men det er altså ikke billigere end andre løsninger: Deres minutpriser ligger fra 80 til 90 øre/min til hhv. Smart-mobil og andre mobil- eller fastnetnumre, så de er altså ikke billigere end f.eks. VoipCheap.
http://www.smartpinoy.net.ph/SmartPinoy/SectionPage.aspx?SectionID=9

Og man skal så tilmed anskaffe sig en USB-dims, det behøver man ikke med de andre udbydere.

VoipBlast ser stadig ud til at være det billigste, og eftersom der er givet god tilbagemelding her (tak for det :) ), så er det nok det jeg selv går over til også.

kenneth
10-11-09, 06:48
Jeg er nok køber ! , den ser rigtig spændede ud og den er godt nok lidt dyrere at ringe ,men hvis jeg har forstået det rigtig ,så kan familie og venner på filippinerne ringe og sende gratis sms til feks.Danmark , og det vil jo være dejligt for nogen.og til stor iritation for andre :-)..

Det kunne jo være meget hyggelig at familien har mulighed for at ringe og sige hej når de har lyst ,men omvendt kan nogen så være sikker på at have "venner" i røret hvor den økonomiske katastrofe har intrådt og der mangles pesos.

bse4792
11-11-09, 16:31
Jeg kan kun sige jeg er rigtig tilfres med smart plug n talk... selv samme er min pige. mange har jo også købt en usb skype tlf, så ja det er en investering... men den er noget mindre end at have en pige så langt væk... :-)

og nej jeg er ikke smart repesantant/dealer.... men syntes for en gang skyld der er lavet noget smart til udenslands filippinere, samt deres bekendtskaber i udlandet... ellers kan chikka.com benyttes det er dog dyrere at besvare sms, men gratis at sende.

LarsKyhnau
11-11-09, 17:47
Så vidt jeg kan se, så er fordelen ved Smart Plug & Talk, at man får et indgående filippinsk mobilnummer, som andre kan ringe til. Dette tilbyder de forskellige tysk-baserede Betamax udbydere som Viop blast, cheap etc. ikke. Men til gengæld er deres software fuldstændig gratis at installere, og deres produkter kan også anvendes helt uden installation af software ved at logge sig på deres hjemmeside. Hvilket så igen betyder, at man også kan anvende dem fra en "fremmed" computer.

Om det er vigtigt at have et indgående nummer eller ej kan vel diskuteres. Alternativet er jo, at den, som gerne vil snakke, kan sende en SMS til en dansk mobil og skrive "hej, gider du ikke lige ringe til mig".

Men hvis man gerne vil gøre sig så "nem" at få fat i som muligt, så er Smart Plug & Talk da et glimrende tilbud til dem, hvis familie på Filippinerne råder over en mobiltelefon men ikke en bredbånds internetforbindelse.

Hvis familien på Filippinerne derimod har en bredbånds internetforbindelse, så er det både billigere og bedre at installere et dansk IP-telefonnummer hos dem end at installere et filippinsk mobilnummer i Danmark.

bse4792
12-11-09, 05:45
Lars jeg kan kun give dig ret, at der findes rigtig mange muligheder, men der installere ikke noget på din computer med smart PnT, det hele ligger på usb'en

men der er jo mange steder i provincen, hvor der ikke er landline endnu, og den eneste kommunikation er mobil, derfor har smart PnT været den eneste mulighed.

helt sikkert hvis familien har net forbindelse, så skulle jeg hurtigt få installeret et dansk sip nr hos dem, men det er desværre ikke muligt pt.

LarsKyhnau
12-11-09, 10:33
Detaljen med, at softwaren ligger på en USB-nøgle, havde jeg overset. Det gør selvfølgelig løsningen lige så flexibel som Betamax løsningerne, og dermed endnu mere attraktiv.

Der er jo heller ikke noget i vejen for at bruge Smart Plug & Talk til at have et indgående nummer og Voip Blast til at foretage de fleste af sine udgående opkald til en lavere minutpris.

Man behøver ikke at nøjes med at være kunde èt sted ;)

Henrik S
12-11-09, 12:48
Ud over de nævnte løsninger, er jeg blevet gjort opmærksom på at man også kan lave et såkaldt roaming number ud af et almindeligt filippinsk mobilnummer.

Globe er vist lidt dyrere, men hos Smart betaler man omkring 100 pesos for at konvertere til roaming.

Herefter kan ens filippinske bekendte sende sms til én for 1 peso pr styk, mens man er i dk vel at mærke ;)

Det koster så 30 peso hvis man sender den anden vej, men der kan man jo, som Lars og andre nævner, finde billigere muligheder.

Eneste ulempe er så at roaming kontoen skal vedligholdes fra filippinerne, men det kan man vel få et familiemedlem til at klare.

Min venindes familie sætter ca 30 peso ind om måneden, det er jo ikke voldsomt :)