PDA

Se fuld version : Aupair

Vesti
22-11-09, 08:54
Hej er der nogen der ved om svindelsystemet stadig er intakt med hensyn til at få aupair ud af PH.så der skal betales neden om og ved siden af og hvad hvis det er en ung mand? vi har fået visum han er nyuddannet Civiling. men skal være aupair i 18 mdr. Vesti

LarsKyhnau
22-11-09, 10:20
Det filippinske au-pair ban er stadig gældende, men det gælder jo kun for kvinder. Så i hans tilfælde burde der ikke være noget problem.

sysop32
22-11-09, 18:50
Hej er der nogen der ved om svindelsystemet stadig er intakt med hensyn til at få aupair ud af PH.så der skal betales neden om og ved siden af og hvad hvis det er en ung mand? vi har fået visum han er nyuddannet Civiling. men skal være aupair i 18 mdr. Vesti

Undskyld jeg spørger (og måske der forelægger en ganske naturlig forklaring på det), men han burde da som ny-udklægget civil ingeniør kunne få bedre betalte jobs end au-pair..... selv om han praktisk taget skulle starte på en elev-løn.

Og som Lars nævner, forbuddet for au-pair gælder kun kvinder, så der behøves ikke nogen bestikkelse.

LarsKyhnau
23-11-09, 11:44
Et aupair ophold kan jo give ham en chance for at lære dansk og derefter komme i kontakt med en dansk arbejdsgiver. Så hvis hans mål er at få et green-card til Danmark – hvor ingeniørlønningerne vel er skønsmæssigt 20 gange højere end på Filippinerne – så kan et au-pair ophold da være en glimrende investering i fremtiden for den pågældende unge mand.

Det er selvfølgelig ikke så godt for Filippinerne, hvis alle de højtuddannede unge forlader landet, fordi de kan tjene 10-20 gange mere ved at arbejde i udlandet. Men set fra den enkeltes synspunkt er der da ikke noget at sige til, at de træffer det valg. Og de penge, som de efterfølgende sender hjem til familien, giver jo trods alt også landet en ”eksport” indtægt, som det ville være helt umuligt at klare sig uden.

Vesti
25-11-09, 17:17
Ja hej lars !
Jeg havde desværre ikke mere tid sidste gang jeg var her, men det er jo klart at som ny uddannet er det jo svært at starte dag 1 i et fremmed land og samtidig skulle lære at udtrykke sig på en temmelig besværlig udtryksform det danske sprog så er det lidt nemmere med en blød start og på denne måde har han jo også tiden til at lære at ud -trykke sig den besværlige danske form for humør, men jobbet er skam på forhånd sikret så han for nok en af de bedste indfaldsvinkler til det nye liv det kunne jeg kun drømme om da jeg havde fat i bøgerne. Hilsen Vesti.

Vesti
17-01-10, 09:21
Hej Lars!! og godt nytår til jer alle, jeg ville godt lige gøre historien færdig, det er ikke anderledes for drenge end for piger hvis du ikke vil bruge et par ekstra renderi dage på diverse kontorer og dermed forbundne betaling af peso her og der,men hvis du lægger 20000 i lufthavnen er det lige før du kan komme ud uden pas og absolut uden ventetid, altså problematikken er i princip den samme.
Vesti