PDA

Se fuld version : Ægteskab Uden Grænser bortgået

sysop32
23-11-09, 16:14
For mange brugere eller er de blot ved at opgradere serveren - nogen som har noget inside information om, hvorfor den ikke virker?

Harly
23-11-09, 17:48
fungere da ok, nu kl. 17.48

sysop32
23-11-09, 18:45
uh? Jeg får følgende på min skærm:

Nameserver trace for www.aegteskabudengraenser.dk:
Looking for who is responsible for root zone and followed l.root-servers.net.
Looking for who is responsible for dk and followed c.nic.dk.
Looking for who is responsible for aegteskabudengraenser.dk and followed nonexistent.dk-hostmaster.dk.

Nameservers for www.aegteskabudengraenser.dk:
nonexistent.dk-hostmaster.dk returned (SERVFAIL)

Ifølge dk-hostmaster er serveren nede.....

Harly
23-11-09, 22:56
prøv at gå denne vej ind, så lykkes det: http://www.aegteskabudengraenser.dk/forum/

sysop32
24-11-09, 00:49
Lyder mærkeligt, hvis alle andre kan gå ind på forummet......

I.h.t. dk-hostmaster, der varetager alle domænenavne, så er aegteskabudengraenser blevet deaktiveret - hvilket forklarer hvorfor min DNS ikke kan finde den.

Allan
24-11-09, 00:52
ja jeg kan heller ikke komme på ægteskabudengrænser, jeg bruger openDNS

jeg får følgende besked hvis jeg beder om detaljer.

Nameserver trace for www.aegteskabudengraenser.dk:

* Looking for who is responsible for root zone and followed e.root-servers.net.
* Looking for who is responsible for dk and followed c.nic.dk.
* Looking for who is responsible for aegteskabudengraenser.dk and followed nonexistent.dk-hostmaster.dk.

Nameservers for www.aegteskabudengraenser.dk:

* nonexistent.dk-hostmaster.dk returned (SERVFAIL)

Harly
24-11-09, 07:58
Nu kan jeg heller ikke komme på mere. Det gik eller fint i går, via google

maxjolt
24-11-09, 13:50
Ja, den der har(havde) navnet, har nok glemt at betale sit hostmaster.dk giro-kort, og så bliver entryen fjernet...
Dvs. folk kan ikke "finde" siden - selvom der er en server et eller andet sted, som meget gerne vil vise den :-)

Adamite
24-11-09, 16:30
Som allerede nævnt, har de sansynligvis glemt at betale regningen for domænet til DK-Hostmaster. Årsagen til at nogle kunne se websitet, imens andre ikke kunne, er at DNS/Navneservere kun opdaterer informationerne efter et vis antal sekunder (normalt det der svarer til 24 timer, siden der sidst blev tjekket). Folk bruger forskellige navneservere (eg. TDC kunder benytter normalt TDC's navneservere), hvorfor det derfor bliver opdateret på forskellige tidspunkter.

Det er muligt at få websitet frem, inden de får betalt regningen (og at navneserverne igen får de "nye" oplysninger). Det kræver dog lidt krumspring og jeg vil anbefale at man husker at gå tilbage til samme status tidligere, efter de har fået styr på tingene. En kort guide til Windows XP:

1) Tryk på Start og vælg "Kør..."
2) Skriv: notepad C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
3) På en linie for sig, i bunden af filen, indsættes følgende to linier:
194.150.113.81 www.aegteskabudengraenser.dk
194.150.113.81 aegteskabudengraenser.dk
4) Vælg "Filer" og derefter "Gem"

Hvis den ikke kan gemme filen, er det sansynligvis pga. skrivebeskyttelse af filen, da det er en systemfil. Udfør følgende ...

1) Tryk på Start og vælg "Kør..."
2) Skriv: attrib -R C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
3) Vælg "Filer" og derefter "Gem"

Adamite
24-11-09, 16:33
Desværre har forummet besluttet sig for at indsætte tags ind i de domænenavne jeg skrev. Husk at fjern "" og "" fra det der skal indsættes i filen.

LarsKyhnau
25-11-09, 11:50
Siden er oppe at køre igen. Problemet var ganske rigtigt, at girokortet fra DK-hostmaster ikke var blevet betalt, idet både girokort og rykker var blevet sendt til en forkert adresse.